השבועה

חזרה קצת למתכונת הנישואים. הנה השבועה שהקדימה לשיר. רק בשביל ליישר הדורים, הקטע הזה תוכנן במשך חודשיים אבל נכתב בערך בשבוע וחצי.

אמרתי בהתחלה שאכתוב לעצמי נקודות ואאלתר אבל אני לא טוב בזה, במיוחד לא תחת כל כך הרבה לחץ. אפילו את ההקדמה הזאת כתבתי. אז הנה הקטע החשוב.

קוראים לזה באנגלית Vows.
ולמי שלא בטוח, בעברית אלו שבועות, נדרים.
וכל מי שיצא לו לעמוד ליד אדם דתי בטקס סיום הטירונות יודע כמה חשובה השבועה.
אני לא מזלזל בה ואני לא מקטין, למרות שהזיכרון לרוב מתעתע בי ודברים שהבטחתי לפעמים נעלמים.
אני בכל זאת נשבע.
אני נשבע שלעולם לא אפגע בך, לא מכוונה תחילה. אני מעדיף לספוג ולקחת לך כאב. ואני אעמוד, למיטב יכולתי, בדרך של כל מה שעלול לפגוע בך.
אני נשבע שאדאג לך כשאת חולה וגם כשאת לא. גם אם רק בא לי לעשות בשבילך משהו נחמד כמו להביא לך פרח או לצייר לך ציור שטותי.
אני נשבע שבכל פעם שנצטרך לחלוק אעדיף שתקבלי את החלק הגדול והמרשים יותר כי אני מסוגל בקלות להתמודד עם פחות כשאני יודע שאת מקבלת יותר איכות.
אני נשבע לשאול את דעתך, בין אם היא קריטית לנושא ובין אם לא, כי מעניין אותי מה את חושבת, מה נקודת מבטך, אפילו אם המחלוקת היא בין אפור לאפור אחר.
אני נשבע לא להסתיר דבר, לא להתבייש בדברים שאני לא אומר לאף אחד אחר ולא להחביא את החלקים בעצמי שהעולם לא רואה כי את יותר טובה מכל בן אדם אחר. כי את מבינה.
אני נשבע לא להעליב את האינטליגנציה שלך. את מבינה יותר וסולחת יותר והוגנת יותר ממה שמגיע לי וכל פעם שאני נרדם לידך אני חושב על כך שחבל שאני לא מאמין באלוהים כי למי אני צריך להודות על כך שיש לי אותך?
אני נשבע להתנהג לפי האופי שלי. גם אם זה אומר להיות קצת שפוט ולא אכפת לי מה כולם אומרים. אני מעדיף להיות שפוט וצפוי מאשר לעשות משהו שלאחר מכן יפגע בך.
אני נשבע שלא לנטוש, להישאר איתך עד הסוף. גם כשהמצב טוב ובמיוחד כשהוא לא. כי אני יודע שאת לא צריכה הרבה אבל, לרוב, מה שאת צריכה הוא על מי להישען.
אני נשבע שאלך אם רק תבקשי אבל לא אעזוב גם אם עשרת מדורי הגהנום יעמדו מולי.

יש רק דבר אחד שאני לא יכול להישבע עליו, והוא אהבתי אלייך. כי זה כמו להישבע שהשמיים כחולים והדשא ירוק, שהשמש זורחת במזרח וגשם יורד מלמעלה. כי זה לא משהו שאני יכול לשלוט בו. זה פשוט שם, עובדה קיימת ולא ניתנת לשינוי. אפשר להוסיף אותה לרשימה ליד מסים ומוות. כי היא לא הולכת להשתנות. לא עכשיו וגם לא כשמוות ירד מאותה רשימה.


Posted in Maayan, No Category by with 1 comment.

Comments