לימוד חברתי

הוא הרעיון שאם לא יודעים מה לעשות במצב מסוים אז צריך להסתכל על מה אחרים עושים ולעשות מה שהם עושים. נשמע מאוד מובן, כולם עושים את זה כל הזמן, אבל למה ואיך זה עובד, מה הדרך הכי טובה לעשות את זה ואיך זה עובד במקרים שונים, כל המחקר הזה עדיין בחיתוליו.

ב-New Scientist יש כתבה על מחקר גדול שעשו בתחום לאחרונה בו המארגנים הריצו תחרות בה הם הזמינו מתחרים לתכנן אסטרטגיות לשינוי בין סוגים שונים של למידה חברתית, למידה עצמית וחזרה על ידע קיים כדי לראות איזו אסטרטגיה תהיה הכי שימושית. כדאי לקרוא, זה מאוד מעניין. אלו המון שאלות מעניינות שכל אדם צריך לשאול את עצמו כשהוא מתכנן את החיים שלו.

בקצרה, האסטרטגיה המנצחת היא זו שבילתה את רוב הזמן בלעשות מה שהיא יודעת, בערך חמישית עד עשירית מהזמן בבעיקר ללמוד מאחרים והשתדלה להתקדם עם הזמן ולהעריך יותר שיטות חדשות יותר. כמו כן היא גם פיזרה את הלמידה בצורה פחות או יותר שווה לאורך חייה. אבל מה שעוד מעניין הוא שלמרות שלמידה חברתית והעתקת אחרים זה מאוד שימושי, זה עובד יותר טוב במקום בו יש הרבה אחרים שלומדים ומנסים דברים בעצמם.

כמו כן, למרות שיש בעלי חיים אחרים שעושים את זה, בני אדם עושים את זה הכי טוב בגלל השפה והיכולת שלנו להעביר מידע במהירות וביעילות.

אני, אישית, חושב שאני מעדיף לחדש ולבדוק דברים חדשים. גם אם זה פחות יעיל ופחות רווחי, אני מעדיף לחשוב לטווח הכללי והרחוק יותר.


Posted in IT, Less Interesting News by with 1 comment.

Comments

  • ניהאו says:

    its not necessarily more profitable for the long range, you just prefer to gamble more and remmember the successes more than the faliours

    the best strategy plays to its strengths while leaving room for flexibility in case a new method shows up that is worth incorporating into the list

    you do not just accept every new thing that comes up, you always evaluate everything and compare to what you have and what you will risk and gain. its automatic, and all the animals that are able to react to their environment do it on a personal decision scale, and those who cannot do it themselves will do it at the evolutionary scale.

    our coomunication skills were always there but they did nothing for this kind of progress until we developed the scientific way of learning things.