מחשבים חינם מגוגל

עכשיו הכל נראה הגיוני. כל השירותים האינטרנטיים של גוגל, מערכת תוכנות משרדיות שלמה כישומיי רשת חינמיים, חיפוש מידע מהיר ויעיל, דפדפן עמיד חינם, מערכת הפעלה למחשבים קלילים בקוד פתוח חופשית. ומה התוצאה? מחשב חינם.

כי אם הכל נמצא ברשת, אין צורך להתקין שום דבר, אין צורך ביותר מחיבור מהיר, המשתמש לא מוטרד מענייני מערכת ואפילו אפשר להוריד את עלות החומרה לרצפה כי לא צריך הרבה ממנה כדי לתמוך בחיבור אינטרנט. וכשמערכת ההפעלה מותאמת לרוץ ביעילות דווקא על מחשבים חלשים, מה שמקבלים זה מחשב שטוב לשימושים היום-יומיים/משרדיים/לימודיים שעולה דולרים בודדים.

ואם המחשב שלכם עולה דולרים בודדים, אפשר באמת לחלק אותו בחינם ולכסות עלויות וגם להרוויח מפרסומות באינטרנט. האם זה היה התכנון של גוגל מלכתחילה? להשתלט על שוק המחשוב האישי הבסיסי/משרדי לגמרי? כי גם אם זה ייקח להם קצת זמן, גם אם עכשיו זה כבר דיי ברור, אני לא רואה איך זה לא יעבוד ואיך אנשים לא ישמחו בגלל זה.


Posted in High-Tech, Less Interesting News, Practice, Thinking Out Loud by with 3 comments.

Comments

  • עודד says:

    אני לא אתנגד לקבל מחשב בחינם מגוגל, כי הוא פתוח ואני יכול לשחק עם הקוד. לא הייתי מוכן לקבל את אותו הדבר ממיקרוסופט, לדוגמה.

  • syga says:

    … ah hell why not?
    I hate all OS equally, and it’s not like Chrome OS will be any worse then the others – they all pretty much suck in the same manner

  • Eran says:

    למה לשנוא את כל מערכות ההפעלה?
    ומה עם הרעיון, שלא כל כך ציינתי אבל מופיע בכתבה, שעם מחשב שלהם אצלך בבית, גוגל יכולים לעקוב אחריך יותר טוב?