“באלוהים אנחנו בוטחים”

שיה לה-בוף דיי ידוע בחוגים מסוימים בזכות המשפט האלמותי שלו “לא” עליו הוא נוטה לחזור לעתים קרובות. זאת הפכה להיות סוג של בדיחה רצה אבל לפעמים זאת לא בדיחה. לפעמים רואים דברים שהתגובה היחידה עליהם היא “לא לא לא לא.”

זה אחד מהם. ח”כ ניסים זאב מש”ס רוצה להעביר חוק שיחקוק על שטרות הכסף הישראלים את המשפט “אנו מאמינים בבורא עולם”. אז אחרי כל ה”לא”ים, הדבר הבא שעולה לי לראש הוא “מה, אתה דפוק בשכל?” ומה עם כל האנשים שלא מאמינים בבורא עולם? או כל האנשים שלא מאמינים בגרסה שלך?

מה שהכי מצחיק אותי זה שכדי לחזק את עצמו הוא מראה שגם במדינות אחרות יש משפט דומה, כמו בארצות הברית עם ה-“In God We Trust” שלהם. בזה הוא משתמש כדי לתמוך בטיעון שלו? כי מבחינתי זאת עוד בדיחה קבועה ואני יודע שיש מתנגדים גם לזה, שרוצים גם להסיר את אלוהים משבועת האמונים למדינה שלהם.

בקיצור, כנראה משעמם להם מאוד שם בכנסת אם אלו הדברים שעולים לסדר היום.


Posted in Less Interesting News, Religion by with 1 comment.

Comments

  • עודד says:

    ככלל אני לא חושב שיש בהצעה הזאת איזשהו פגם – מה זה משנה מה כתוב על השטרות שלך? מישהו קרא פעם את כל הסיפור של משה שרת על שטר של 20 שקל? זה בכל מקרה בטח יהיה כתוב באותיות של טל ומטר (נראה לי – אני מקווה שבהצעת החוק לא נדרש שהכתב יהיה בגודל מסוים).

    הבעיה שלי היא רק עם דרך הצגת הדברים: ח”כ זאב בפרוש מציג את ההצעת חוק שלו כסוג של תעמולה דתית, שהיא בפרוש משהו שמדינה דמוקרטית (שהתחייבה לאי-אפליה על רקע דתי כפי שטרחת להזכיר) אסור לה לעשות.

    אהבתי את התגובה של טיבי.