גם בין טכנאי מחשב יש זבל

Sky News והמגזין המקוון PC Pro הלכו לבדוק טענות של טכנאי מחשב שלא מתנהגים יפה. מה שהם מצאו הוא טכנאי מחשב רמאים, גנבים, שקרנים, חטטניים ופולשים לפרטיות.

הרעיון היה לקחת מחשב נייד, להטעין אותו בקצת פרטים אישיים כדי שיראה נורמלי, לשחרר לו רכיב זיכרון אחד כדי שהמחשב לא יעלה ואז לקחת אותו לכל מיני חנויות לתיקון מחשבים ולראות, בעזרת תוכנות מעקב מתוחכמות וסודיות, מה הטכנאים עושים למען הלקוח ומה למען עצמם.

כל מקום שאליו שלחו את המחשב מצא את הבעיה ותיקן אותה. חלק מהם דרשו מהם מאות לירות סטרלינג תמורת לוח אם חדש. חלק דרשו רק מאה תמורת השירות והעבודה. חלק גם חיטטו בקבצים האישיים והעתיקו תמונות פרטיות. אחד גם ניסה להשתמש בפרטי הבנק שהוא מצא כדי להיכנס לחשבון. רק חנות אחת עשתה את הדבר היחידי שנראה לי הוגן אחרי שקראתי את פרטי הבעיה.

רק בחנות אחת הסתכלו על המחשב בזמן שהלקוח נמצא, פתחו אותו, מצאו את הבעיה, החזירו את השבב למקום ואת המחשב לבעליו עם חיוך וברכת “No charge, please come again”.

אז בסוף הם אומרים לגבות ולמחוק את המידע הפרטי, למחוק את ההיסטוריה וכל שבב של היסטוריה לפני ששולחים את המחשב לתיקון. אני פשוט מוציא את הכונן הקשיח כולו.


Posted in High-Tech, IT, Less Interesting News, Practice, Thinking Out Loud by with 2 comments.

Comments

  • שי "כבודו" says:

    אני משלים הכנסה בתור טכנאי הבית של אחד מזכייני DMO
    ופשוט אין לך מושג איך מרמים אנשים בארץ
    אבל מצד שני גם הלקוחות לא ממתק

    זכור לי לקוח אחד במיוחד פנסיונר חביב בשם אמרם
    שהתגלה כלא חביב בכלל
    הוא קנה מחשב חדש ורצה שאני אתקין לו מערכת
    אז התקנתי לו מערכת
    הגעתי עליו לבית
    חיברתי את המחשב החדש
    העברתי מועדפים מסמכים ושאר הגדרות מהמחשב הישן לחדש
    ישבתי אצלו משהו כמו שלוש שעות רק שיהיה מרוצה

    למחרת בשמונה[מי פאקין ער בשמונה?] בבוקר אני מקבל טלפון

    תשמע המועדפים באינטרנט לא עובדים אתה חרא של טכנאי
    הייתי צריך ללכת לבן דוד שלי הוא טכנאי גאון הוא

    הלכתי לאמרם כמו קסם ברגע שהתישבתי מול המחשב המועדפים עובדים טיפטופ

    למחרת שוב טלפון עם בעיה חדשה

    ביום שאחר כך הוא נרשם אצלי בזיכרון בתור: “לא לענות גם עם העולם נשרף”

    זה לא מנע ממנו להתקשר כל יום בשמונה בבוקר

    אחרי משהו כמו שבוע הוא התקשר גם בשעת צהריים סבירה
    הפעם עניתי

    מה מסתבר?
    שהבן דוד הטכנאי הגאון שלו אמר לו שחסר לו מאוורר ובגלל זה כל הבעיות שלו
    עכשיו מחשב חדש אני אישית הוצאתי אותו מהקרטון בדקתי אותו
    הכול טיפטופ

    התעצבנתי
    מאוד אפילו
    הגעתי לאמרם החזרתי לו את ה200 שקל שהוא שילם לי
    ואיחלתי לו חיים טובים

    באותו היום בערב אני מקבל ממנו טלפון
    הוא חיפש טכנאי…

  • Eran says:

    ועל זה אני נאלץ להגיד שכל כך כיף לי לעבוד בטכניון. הייתי כבר טכנאי/מנהל מערכת בכל מיני מקומות. ורק עכשיו אני נמצא במקום שבו המשתמשים הם אינטילגנטיים ורגילים לפתור דברים בעצמם. התלונה הכי נפוצה שאני מקבל היא שאין להם הרשאות לעשות מה שהם רוצים וחוץ מתוכנות קורסות, הבעיה הכי גדולה שלי היא מישהי שעובדת במקום ורק צריכה קצת הסברים ולימוד כי היא לא כל כך מסתדרת עם המחשב.