ביקורות בשורות

בסימן סדרות מתחילות, נגמרות וממשיכות: Deadliest Warrior, Krod Mandoon, Caprica, Doctor Who, The Sarah Connor Chronicles, The Unusuals

Deadliest Warrior: (מדע, היסטוריה) לערוץ Spike יש סדרה חדשה. הרעיון שלהם הוא לקחת לוחמים שונים ממקומות ותקופות שונות בהיסטוריה ולשים אותם אחד מול השני, לראות מי ינצח. הפרק הראשון היה “אפאצ’י נגד גלדיאטור”. הם בעיקר בודקים נשקים, לפי מה שאני ראיתי, שזה גם יפה ומשעשע לראות ולא ממש מתייחסים לטכניקת הלוחמה. ויש להם “תוכנת מחשב” שאליה הם “מכניסים את כל הנתונים” והיא “מריצה 1000 קרבות” ומכריזה מי ניצח יותר מהן. הסיבה לכל הגרשיים היא כי חוץ ממשהו שנראה כמו גליון אלקטרוני והלוגו של החברה שבנתה אותה, הם לא מראים או מספרים הרבה על התוכנה. אבל אני כן שמח שהם הסכימו עם דעתי. כן, זה קצת מתנשא. אבל אני חשבתי שהאפאצ’י צריכים לנצח כי המהירות בצד שלהם, הם נלחמים במקום סתם תוקפים ומרביצים, הטווח הארוך דיי שייך להם, סגנון הלחימה שלהם מקדים את זה של הגלדיאטור (הגלדיאטור נלחם פנים אל פנים והאפאצ’י הם, ללא תיאור יותר טוב, הנינג’ות של אמריקה) והם פשוט חכמים יותר. הסיבוב הבא הוא ויקינגים נגד סאמוראים. לא יודע מה אתכם אבל נשאר לראות.
והסאמוראים צריכים לנצח, כמובן. וזאת לא רק העדפה אישית.
Krod Mandoon: (פנטזיה, פארודיה) זאת עוד סדרת פנטזיה מטופשת אבל לפחות מודעת לעצמה. חלק מהבדיחות ממש מטומטמות אבל לעתים יקפוץ משהו שישפוך אותי על הרצפה. אין הרבה יותר מה להגיד. יש שם את הלוחם שלא מאמין בעצמו וכל הבדיחות על ‘הנבחר’, חברתו הפאגאנית שמשיגה הכל עם סקס, הטרול החביב ולא יוצלח ואת המכשף שלא יודע אפילו לחש אחד. וכמובן יש את הרע-שי שחושב את עצמו יותר מדי. למי שלא אוהב את הז’אנר, גם פה לא ימצא משהו מעניין. אבל אם לראות רק תחליף-הרקולס/זינה אחד, אז כדאי לראות את זה. זה לפחות מצחיק. בכוונה.
Caprica: (מד”ב, פרמשכון) בין אם נרצה או לא, קפריקה היא פרמשכון לגלקטיקה. אבל אחרי צפייה בפיילוט ובכל החומר הנוסף שהגיע איתו, אני נאלץ להסכים. היא מאוד שונה מגלקטיקה. היא נראית אחרת, היא מרגישה אחרת, היא יותר רגשנית ופחות לחוצה, לוקחת את הזמן שלה בשביל לבנות את הרגעים. זאת פחות מלחמת השרדות ויותר רגעים יומיומיים בעולם מתפרק. הסיפור הפעם מתמקד בשתי משפחות סובלות והקשר שלהם לסיפור הגדול יותר שבסוף גם יתחבר אל ‘הנפילה’, 58 שנה מאוחר יותר. עוד צריך לחכות כדי לראות מה יקרה אבל בינתיים זה מעניין, הסיפורים בנויים טוב, השחקנים טובים, יש מספיק מגניבות בלי ליפול לשמאלציות או שטחיות. אם זה הבסיס אז הוא חזק ואני נשאר לראות מה יבנו עליו.
Planet of the Dead: (מד”ב, דוקטור) הדוקטור חזר בתוכנית מיוחדת לחג הפסחא. אני ציפיתי לסרט, לאירוע ענק של שעה וחצי לפחות ושיתעלה על סוף העונה הרביעית, לפחות בעוצמה אם לא בסדר גודל. מה שקיבלתי היה עוד פרק. לא פרק לא טוב אבל הוא לא נראה שונה מכל פרק אחר. עוד שעה של הדוקטור, תקוע במצב של מוות בהשעיית זמן והוא חייב לפתור את הבעיה אחרת אנשים ימותו. ציון אחד לטובה הוא מישל ראיין. אחרי כמה תפקידים מטופשים בזמן האחרון (האישה הביונית, קצת פחות מרלין), הפעם הדמות שלה טובה, מעניינת ומספקת יופי של עזר כנגד לדוקטור. היא הייתה כל כך מתאימה לו (חזקה, שולטת, מצוידת, חכמה, מועדת לפורענות) שקיוויתי שהיא תשאר. אז מה קיבלתי בסוף? עוד דוקטור. זה היה פרק טוב, משעשע כשהוא צריך, מעניין מנקודת מבט מסוימת, עם הסבר קצת מופרך ומספיק מפורט כדי שיהיה אכפת. אבל אני ציפיתי לקצת יותר. ונראה שגם ה’פרק’ הבא יהיה דומה.
The Sarah Connor Chronicles – Season 2: (מד”ב, אפוקליפטי, מחסלים) הסיפור של שרה קונור התחיל כסטייה מעניינת מהקאנון שהניחו הסרטים. הסדרה בבירור התעלמה מהסרט השלישי והלכה למקום אחר. היא הייתה מעניינת כי היא ירדה יותר לעומק של איך הדמויות המוכרות מרגישות בהקשר למצב שלהן וההשפעה שלהן על הסביבה. זה היה טוב. כשהם התחילו להוסיף עוד מחסלים ולהקדים ולשנות את כל פס הזמן של יום הדין, זה כבר נהיה מוזר יותר. הסדרה נהייתה יותר ויותר מוזרה וקשה לעקיבה ככל שהיא התקדמה ועכשיו סיימה את העונה השנייה, וכמעט במאה אחוז גם את כל הריצה שלה, ואת הדברים הבאמת חשובים הם לא סגרו וגם הצליחו לשנות את הסיפור לחלוטין. ההרגשה בסוף הסדרה היא יובש, כמו הזמן הושחת קצת לריק.
The Unusuals: (משטרה, עכשווי) הסדרה הזאת מביאה לנו כמה שחקנים מוכרים במקומות חדשים וסדרת משטרה מעניינת. השוטרים הם לא גאונים או בעלי הכשרה יחודית והם נמצאים בניו-יורק. אבל הם קבוצת הפסיכיים המוזרה ביותר שראיתי בהרבה זמן. הפרק הראשון מתחיל עם רצח של שוטר שהיה חשוד כמושחת. השותף שלו הוא התעלומה הגדולה ואף אחד לא באמת מבין אותו. השותפה החדשה שלו היא בלתי משוחדת, נצר למשפחה עשירה ומנסה להסתיר את זה בכל דרך אפשרית. עוד במחלקה יש להם בלש שבטוח שימות השנה ולכן הולך כל הזמן עם אפוד חסין. ולשותף שלו יש כנראה משאלת מוות כי קרו לו כמה ניסים. ועוד ועוד. בינתיים זה משעשע.


Posted in Reviews by with 2 comments.

Comments

  • syga says:

    don’t know, I agree that it was harder to follow but i think it deals more with the “how did we get here” aspect of the series

    lets look at this for a moment, we know history can be altered in the Terminator universe, so why the hell does John Conner exist?

    It’s pretty obvious that he IS the result of time being altered so what was the original time line that brought him about?

    they are also trying to add another aspect to the machines, trying to make them more complex then “kill all humans”, and that also mucks things up because humans and human imitators always do

    add all this into what always happens when you get into time-paradoxes and it’s obvious that all the questions aren’t answered yet
    even if it gets another season or two i think LOST may have an easier to follow logic then T:TSCC

  • Eran says:

    With the information I have, and it’s about as close to sealed and approved as it can get, Terminator is done and Lost will have two more half-seasons and that’s it.

    Lost is picking up. They’re all over the board but they’re winding down towards something that can close.