מענייני השבוע – 24/07/2K8

1) רובוט השבוע: מנגן בקלארינט ולוקח מקום ראשון בתחרות רובוטים מוזיקליים. ויש גם וידאו.
רודף אחריך ברחבי הבית (או ננהג על ידי שלט) ומנגן לך מוזיקה.

2) צעצועים משעשעים השבוע: דארפ”א מפתחת משקפות חכמות שמודיעות לך אם התת-מודע שלך ראה משהו שאתה לא.
Luggage, LifeLuggage. לכל מי שרצה את המטען שיעקוב אחריו… אז מתקרבים לזה. עדיין אין לו רגליים אבל יש לו מנוע והוא נוסע אחריך.
צעצועים ובאמת הרבה מהם. החבר’ה בגיזמודו הלכו לטייל למפעל של לגו וחיטטו בכספת. הכספת, לידיעתכם, מכילה כל סט של לגו שאי פעם יוצר. יש וידאו.

3) Metallic Glass ahead. כפי שידוע, זכוכית היא לא בדיוק מוצק. היא גם לא בדיוק נוזל. עכשיו גילו שזה תוצאה של החלקיקים שמרכיבים אותה שהמבנה שלהם לא מסוגל להסתדר לרשת התלת-ממדית של מוצק. הגילוי הזה עלול להוביל ליצירת מתכות שמתנהגות כמו זכוכית.

4) A Google Bomb. מה זה אומר? כנראה שזאת טכניקה פוליטית/שיווקית חדשה כי המטרה של הבן-אדם מאחורי הרעיון היא להעלות את הדירוג בגוגל של כתבות נגד ג’ון מק’קיין, הנציג הרפובליקני, וכך לפעול נגדו פוליטית.

5) צרות של אולימפים. כידוע לכולם, קול הוא לא תופעה כל כך מהירה. ואיך שמודדים תוצאות של מקצי אתלטיקה היום, הזמן שלוקח לקול לעבור מרחק – הרץ במסלול הפנימי שומע אותו 150 מילישניות לפני הרץ במסלול החיצוני, אומר שיכול להיות הבדל לא הוגן של עד מטר ביניהם בסוף. וכשמדובר על מקצים מדורגים של מרוצי שליחים או יותר מ-400 מטר זה יכול מאוד לשנות. הרבה אירועים כבר מנסים לקזז על זה עם רמקולים מאחורי כל אצן אבל באולימפיאדה הם עדיין משתמשים באקדח רגיל.

6) שבע חברות נפט קיבלו את הזכות להציק לדובי הקוטב. כן, זה מוזר ומעצבן בדיוק כמו שזה נשמע.

7) משחקים משונים: התוסף החדש לארסנל ה-Wii – ה-Wiibrator הוא משחק ביתי שנוצר כדי להפוך את השלט של הקונסולה ל… ובכן, דילדו. משחק מרובה משתתפים גם מתוכנן בעתיד.

8) איכות הסביבה השבוע: מכוניות משולבות זה טוב ונחמד, אבל כשלמשאיות יהיו מנועים חשמליים, אז יגיע החיסכון.
אמריקנים מטומטמים אבל אופטימיים: הסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה הגיעה למסקנה שגזי חממה מזהמים וצריך לפקח עליהם. הם קבעו קביעה חדשה ושלחו את המסקנות שלהם לבית הלבן. הבית הלבן לא היה מוכן לקבל את זה אז הם לא פתחו את הדואל.


Posted in Less Interesting News by with 2 comments.

Comments