OnLive is Going Live

כבר אמרתי שהדבר הזה הולך להיות הדבר הבא במשחקים. למי שעדיין לא יודע מה זה בדיוק, יש עכשיו וידאו הדגמה של בערך שעה שבו המנהל של החברה מסביר פחות או יותר הכל. אבל מעבר למגניבות הטכנולוגית של היכולת לשחק משחקים כמו Crysis Wars על מכשירים חלשים כמו טלפונים חכמים, למרות שאז השליטה דיי מחורבנת, יש שני דברים שלפי דעתי יהפכו את זה למהפכה של ממש.

(1) המחיר. במקום לקנות משחק מראש בעלות גבוהה ואז אולי לא לשחק או לחכות עד שאני ממש רוצה לשחק ואז לחפש ולגלות שאי אפשר למצוא אותו, פשוט מתחברים לשרתים, בוחרים את המשחק ומשחקים. העלות היא לא למשחקים מסוימים אלא לאפשרות לשחק. אז אני, שמשחק מדי פעם ומחליף משחקים, אשמח לעובדה שאני משלם על ככה וככה זמן שאני משחק ולא משנה במה. רק חבל שאצטרך להיות במקום עם אינטרנט וזה לא תמיד אפשרי בטכניון.

(2) הקהילה. עם כל מה שהם אומרים יתגשם, הם יהפכו את המשחקנים בכל העולם לקהילה גלובלית אחת. כי אני אוכל להתחבר, למצוא חבר שלי שמשחק Burnout להצטרף למרוץ איתו ואז להתנתק ולהתחבר לחבר אחד שמשחק Crysis וללכת להרוג כמה רעים בג’ונגל. בנוסף עם אפשרות שיתוף הקליפים והנתונים, סולמות השחקנים הטובים ביותר, היכולת לצפות ולעודד שחקנים אחרים, דיבור ומגוון אפשרויות אחרות יכולות לקשר משחקנים מכל העולם כאילו ישבו באותו סלון ביחד.

אני לא יכול לחכות עד שהם יצאו מבטא.


Posted in Gaming, High-Tech, Less Interesting News by with 6 comments.

Comments

  • noobster says:

    בלי להיכנס לזה שכנראה צריך הורדה בכול מקרה.. ומשחק כמו קריסיס לא ירוץ מהרשת בלבד אבל נחייה עם זה, מה אמרו על עלות? במקום לשלם 59$ למשחק ואז שיהיה לך קוד למשחק ולשרת לכול החיים ואתה תבחר את החומרה שאתה רוצה להשקיע במשחק אז תהיה צריך לשלם ~20$ לחודש לחברה והיא תבחר איזה חומרה להשתמש ולכמה משתמשים לתת את המשאבים. ואתה עדיין תלוי בחומרה אישית שצריך לקנות וגם לשלם על קישור לאינטרנט.
    ואתה חושב שלא יהיו הגבלות על זה? אתה תקנה רישיון לMAC אחד ואם תרצה לשחק מהנייד? או שתקנה מחשב חדש? או “אצל חבר”? זה אולי יפתור את הניסיון הפתאטי לעצור את הצריבות וההפצה של העותקים הלא חוקיים אבל משחק ב200 שח שיעלה 50-60 שח לחודש לא יחזיק בישראל. אני לא אומר שאני משחק במשחק מעל 4 חודשים ובטוח שהייתי שמח לשחק במבחר עצום וחדש ושתהיה זמינות אבל אם החברה תחליט לא לעבוד עם הפצה מסויימת? או שכול חברה תרצה לעשות כזה לעצמה? אז תמורת “זכות” למשחק (לחודש!) אני אצתרך לשלם בנפרד ושוב אם אני ירצה לחזור לשחק. למרות שהייתי יכול לקנות אותו.
    אני לא חושב שזה יתפוס ואני לא תומך

  • Eran says:

    עדיין אין כלום על עלות כי הם עדיין בניסויים וכמובן שעלות החיבור החודשי או שעת משחק צריך להיכנס לשיקלול. אבל צריך שהוא יהיה מאוד גבוה כדי שזה לא יהיה שווה את האפשרות לוותר על ההשקעה בחומרה ובקניית משחקים. החברה אמורה לשמור על הענן שלה מעודכן עם החומרה הכי טובה שיש. במחשב זה אמור לעבוד עם תוסף לדפדפן או משהו כזה. אני בטוח שהם מספיק חכמים כדי למקד את זה לפי סיסמת כניסה לשירות.

    בשבילי, כשאני משחק פה ושם, זה נראה לי דווקא עדיף. כמובן, בתלות בעלות שאני בטוח שהם מספיק חכמים כדי לעשות את זה כמו שצריך. לפי המצגת, אם זה המודל שהם יציגו לחברות, מי לא ירצה לעבוד איתם? וכמו שאמרתי, יש גם את נושא הקהילתיות שהם דיי הולכים להגדיר מחדש.

    בכל מקרה, צריך לחכות שהם יסיימו עם הבטא שלהם… הסנובים האמריקניים.

  • ניהאו says:

    קהילתיות מוגבלת בכמות אופטימלית של משתתפים. מעל כמות מסויימת הקהילה מתמסמסת בתוך ההמון וקשה לשמור על תחושת החברתיות. אם כל פעם שאתה משחק אתה מוקף באנשים שאתה לא מכיר אין לך את תחושת הקהילה. כשיש כמות גדולה מספיק של אנשים אין לך סיכוי גדול מספיק לפגוש שוב את אותם האנשים. אם אתה משחק רק עם האנשים שאתה כן מכיר אתה לא באמת משחק עם הקהילה הגלובלית של גיימרים- אלא עם תת הקהילה שאתה חבר בה ועקרון הגלובליות שציינת לא עובד בפועל.

  • Eran says:

    אבל אצלם זה עובד ביחד. יש חברים ויש את הקהילה הגלובלית.

  • ניהאו says:

    ואיך האינטגרציה עובדת בין זה לזה?

  • Eran says:

    יש לך קבוצת חברים פרטית שאת יכולה לנהל אבל את בכל מצב יכולה ללכת לבדוק מי הכי טוב בכל משחק, פשוט להסתובב ולראות מה משוחק כרגע…