רובוטיקה מהירה

רובוטיקה זה תחום מגניב. זה מגניב לראות מכונות שחוצות את ה-Uncanny Valley לכיוון מה שיכול להחשב פעילות אנושית. ואחד הדברים שיותר מעיקים לי ברובוטיקה היום הוא האיטיות.
כי זה טוב ויפה שיש מסעדה רובוטית שמכינה לבד שמונים מנות איטריות ביום, וגם עושה מופעי בידור בזמן שבין לבין. וזה טוב ויפה שיש עכשיו רובוט שמסוגל לרוץ ולהישאר יציב. אבל זה עדיין מציק לי שהם עובדים נורא לאט, מגיבים נורא לאט למצבים משתנים, גם אם זה בטווח הפרמטרים שלהם.

זה למה כל כך התלהבתי לראות את זה. אלו רק ידיים רובוטיות ויש להן רק שלוש אצבעות אבל מקבלות מידע בזמן אמת, מעדכנות ומגיבות אליו בעיכוב שהיה גורם לשחקני CounterStrike להזיל ריר. לכו תראו את הוידאו הקצר, מה שהם עושים שם עם הטלפון הסלולארי זה מגניב בטירוף.


Posted in No Category by with 2 comments.

Comments

  • איל says:

    אדיר! אבל הבעייה האמיתית ברובוטיקה הייתה התכנות. זה בד”כ מה שהגביל רובוטים, כי גם בשביל הליכה על שתי רגליים לא צריך חומרה כל כך מיוחדת (במונחים של היום), אבל לגרום לרובוט להבין איך לאזן את עצמו זה עניין אחר.

  • Eran says:

    אני חושב שצריך לשמור על הפשטות. אני עדיין זוכר שראיתי איפה שהוא תוכנית על איך אנשים בונים רובוטים מורכבים מלאי תוכנה ואלגוריתמים ומולם מישהו שפשוט מרכיב גפיים למעגלים מודפסים ועובד עם הדברים הכי פשוטים שיש.