23/01/2K9 והרי החדשות…

1) משחקים בחדשות: משחקים שמגדירים מחדש מדע בדיוני. Fidgit, האח המשחקן של Scifi Wire, מציג את רשימת עשרת המשחקים שמגדירים מחדש מה זה מדע בדיוני. חלק מוכרים יותר, חלק מוכרים פחות אבל קשה מאוד שלא להסכים שאלו משחקים משני חשיבה. בצורה הטובה של הביטוי הזה.
גראהאם ג’ויס “יתרום” לסיפור של Doom4. זה לא קורה לעתים קרובות אבל בתקווה גם סדרת ה-FPS הישנה תצטרף לשורותיהם של Half-Life ו-Max Payne ותקבל ליטוש לסיפור שלה על ידי סופר רציני. במקרה כזה, סופר שחולק את הישג הזכייה ‘ברומן הטוב ביותר’ של אגודה הפנטזיה הבריטית.
עוד מחקר טוען: אלימות במשחקים היא לא גורם בהטמעה וההנאה של השחקנים מהם.
ישר מהפה של Valve: פיראטים הם לקוחות שלא מתייחסים אליהם או לא מתייחסים אליהם יפה. מה שמקפיץ מכירות זה הצעות טובות, פרסים ולא להסתכל רק על השוק האמריקני. אם הרוסים יקבלו את המשחק, ברוסית, באותו זמן כמו האמריקנים, לא יהיה להם הרבה סיבות לגנוב אותו.
The First Console. ביום שלישי האמריקנים הכתירו את הנשיא החדש שלהם. אבל זה לא החלק המעניין. מיד אחרי זה, המשפחה הראשונה החלה לעבור אל הבית הראשון. שתי הבנות הראשונות יהיו המשתמשות הצעירות הראשונות של הטלוויזיה הראשונה מאז צ’לסי קלינטון כשיחברו בשבילן את הקונסולה הראשונה של ארצות הברית – Nintendo Wii.

2) זה הזמן לריפוי עצמי. כל מה שצריך זה להזריק לחולה סם חדש ומח העצם ייצר את תאי הגזע של החולה בעצמו. אין צורך בתורמים או עוברים.

3) איכות הסביבה השבוע: עיברו לדיאטת צמחים משקפים. מדענים טוענים שאפשר להאיט את שינוי האקלים בלי להפריע להרגלי האכילה העולמיים בכלל רק על ידי מעבר לגידול זנים שמחזירים יותר אור של צמחים קיימים.
תסיע את המחזור אל הפסולת. יש דרכים למחזר כל מיני סוגים של פסולת. יש דרכים להוציא מפסולת גזים שימושיים כמו מימן ופחמן חמצני בצורה Dr. Fusionית כלשהי אבל המפעלים האלו לרוב גדולים וצריך להגיע עד אליהם. אז חברה חדשה דחסה את המפעל לתוך משאית בגודל של מכולה ותגיע איתה לאן שצריך.

4) הומור סגול: אם הומור שחור צוחק על אנשים סובלים ועל מצבים לא טובים, זאת נראית לי הגדרה טובה להומור שצוחק על אמונות טפלות ובורות, ורוד שנוטה לכיוון השחור.
תושבי גלסטונברי מתלוננים על האינטרנט האלחוטי. גלסטונברי מארחת, פעם בשנה, קונצרט רוק מסיבי שגורם לאוכלוסיית העיר הקטנה לגדול מ-9,000 לקרוב ל-150,000. אז לנוחות התיירים, הרימו רשת WiFi עירונית. מאותו רגע ישנם תושבים המתלוננים על כאבי ראש, בחילות, סחרחורות, עייפות, חוסר ריכוז ומגוון תופעות משעשעות. אולי האינטרנט באמת פוגעת בצ’אקרות שלהם.
שישה תלמידי תיכון מפנסילבניה מואשמים על פורנוגרפיית ילדים. שלוש ביצירה והפצה ושלושה באחזקה. מה קרה? שלוש בנות 14 ו-15 צילמו את עצמן ונתנו את התמונות לשותפים לכיתה.

5) Extreme Computing. תחשבו טוב טוב מה אתם עושים עם המידע על המחשב הישן שלכם כשאתם נפטרים ממנו. אפשר לאחזר מידע מכוננים קשיחים שזרקתם. אני לא מנסה להפחיד כמו כל הודעות הזבל על אנשים שגונבים כרטיסי אשראי אבל אם המידע שלכם חשוב לכם, תדאגו לפרמט את הכונן עם תוכנה יעודית. יש כאלו שיעדיפו לשבור את הכונן עם פטיש (רק צריך להיזהר מהחלקים שרעילים לסביבה) ולפי קורי דוקטורוב כדאי גם לטבול אותו במי מלח.

6) צעצועים מעניינים השבוע: אם ברצונכם לא לקבל הודעות מיצרן הרכב שלכם, אל תקנו לקסוס. כי הרכבים החדשים שיצאו מחברת הבת של טויוטה יכילו מערכת שתאפשר ליצרנים לשלוח הודעות, ובעיקר פרסומות, ישירות לרכב ולנהג. אני חושב שזה הולך להחליף את מסכי הטלוויזיה הענקיים בתור הדבר המציק ביותר על הכביש.
ובחזית הבלתי-נראות: הצוות מאוניברסיטת דיוק שבנה את החומרים הראשונים בנושא ב-2006 עכשיו מצא דרך מהירה מאוד לתכנן מטה-חומרים והוציא תחת ידיו חומר שמוסווה לטווח גדול של קרינת מיקרו, טווח גדול כמעט כמו האור הנראה.
iPhone/iPod Gun Mount. כל אחד רוצה הרבה דברים מגניבים על הרובה שלו. אז עכשיו יש תוסף iPhone לרובה הצלפים M110 (המחליף של ה-M24 הידוע בישראל כבארט). תוכנה שרצה על המכשיר יכולה לחשב את הבליסטיקה של הרובה ולעזור לצלף. עכשיו באמת כל מה שחסר זה שהיא תקבל מידע ממחשב ירי ותשמיע צליל ניצחון כשהיא מזהה פגיעה.

7) רוצים לזכות בלוטו? אז אתם לא. מחקר חדש מצא שזכייה בלוטו לא מקנה יתרון בריאותי או אפילו בטיחות כלכלית לאורך זמן. רק לא נראה לי שהם הסתכלו על זוכים של מיליון או יותר.


Posted in Less Interesting News by with comments disabled.