18/09/2K8 והרי החדשות…

1) זה למה צריך מדעני מחשב. תראו איך אפשר לשפר וידאו בצורה מדהימה בעזרת כמה תמונות נוספות.

2) משחקים בכותרות. War on Terror הוא משחק לוח דמוי ריסק רק נוטה לקומי לכיוון ג’ורג’ בוש וה-Axis of Evil. המשטרה הבריטית החרימה את המשחק בגלל ש”כובע הגרב המצורף למשחק,” זה שמשמש לסמן את ‘הרעים’ באותו הזמן, “יכול לשמש למעשה פשע.” לא משנה שאפשר לקנות כאלו בקלות, נכון?
Stardock and Gas Powered Presents: The Gamer’s Bill of Rights. שתי חברות המשחקים מציגות לנו עשר זכויות בסיסיות שהן חושבות שכל משחקן ראוי להן. אני מסכים. השאלה היא כמה חברות עוד יחתמו על האמנה?

3) המלחמה הבאה תהיה בתוך המוח. זה מה שנראה מהפיתוחים האלו: סורקים שמזהים מצבי רוח, מכשיר שמפריע לאנשים לשקר ויש גם נשקים שגורמים למיגרנות.

4) אם לבני אדם יש רצון חופשי אז גם לאטומים. זה מה שטוענים מתמטיקאים. והם גם טוענים שהם יכולים להוכיח את זה: שאם אטומים הם דטרמיניסטיים אז גם אנשים.

5) פינגווין קודם לתפקיד אביר נורווגי. I shit you not!

6) ועכשיו במפות של גוגל: מפת הפשע של האזור המקומי שלך. בינתיים רק באנגליה.

7) חיפוש בתמונות. לא, באמת. זה מנוע חיפוש שנועד לחפש תמונות על ידי תמונות. מעלים תמונה והמנוע משווה פיקסל פיקסל ובודק אם מישהו גנב את התמונה שלכם.

8) האולימפיאדה בביז’ינג מלגו. ממש Too cute to be true.

9) תאי דם אדומים ראשונים יוצרו במעבדה. בקרוב, O מינוס לכולם.

10) צעצועים מעניינים השבוע: עניבה סולארית. בנוסף לכל הבגדים הפוטו-וולטאים שיש, עכשיו גם עניבה סולארית. נא לא לנסות לקשור.
Solar System Positioning System. בינתיים זה רק רעיון אבל זה נראה רעיון מעניין. יש כאן בעיה, לעומת זאת. צריך להמציא את האנסיבל קודם.
Double Taker Snout. אני לא יודע איך כל אחד יגיב לדבר הזה אבל כשיש מין תולעת ענקית עם עין גדולה על הבניין והיא מסתכלת ועוקבת אחריי? זה קצת מטריד. אבל הילדים אוהבים אותה.
LifeBed Medical Bed. זה עוד לא AutoDoc אבל מדובר במזרון שעוקב אחר סימני החיים של החולה. נחמד.

11) האישה באנימציה הנ”ל אינה אמיתית. But you gotta admit, it looks cool. ומדובר בחברה שעשתה את האנימציה בשביל GTAIV.

12) אגרסיביות כתובה על הפנים. זוכרים שבשואה, המדענים הנאצים היו עסוקים מאוד בלמדוד מאפיינים גופניים של אנשים כמו אורך האף ודברים כאלו? אז מסתבר שיש קשר בין היחס רוחב לגובה של הפנים ובין האגרסיביות של בן אדם. שניהם קשורים לאותו מקור של טסטוסטרון. ולגברים יש בדרך כלל יחס גבוה יותר מאשר לנשים. אז בפעם הבאה שאתם חושבים על Fight or Flight… תביאו סרגל.

13) iPod Nano Fire Hazzard. ביפן הם מתלוננים על מספר מכשירים מהדור הראשון שפתאום עולים בלהבות. אפל טוענים שזה בעיה יחודית וקטנה בדור הראשון של הייצור. זאת לא מגיפה של נגנים מתלקחים אבל עדיין, אם קניתם אותו כשהוא רק יצא, בבקשה לא להפעיל אותו במטוס.

14) איכות הסביבה השבוע: גוגל משקיעה באנרגיה נקייה. קודם Solar-Thermal ואנרגיית רוח ועכשיו גם טכנולוגיה גיאותרמית.
דוקטורנטית אוסטראלית מבשלת תאים סולאריים. והיא עושה את זה בתנור פיצה. שיטת הייצור המשונה הזאת אמורה להביא תאים פוטו-וולטאים זולים למדינות עניות.
יפן מדפיסה תוויות טביעת רגל. אריזות של מוצרים מסוימים ביפן מעכשיו יקבלו תוספת לתוויות שלהם. כמו שיש רישום של כמות הקלוריות, עכשיו גם יהיה רישום של כמה פחמן נפלט לאטמוספירה כדי להביא את המוצר לחנות. טרנד בהתהוות?
תאי דלק, עכשיו במכוניות מירוץ. זה אולי רק Formula Zero אבל עדיין.
לפרק מולקולות פלואור-פחמן. אלו גזים מזיקים לאוזון שעדיין בשימוש (בבגדים חסיני מים ובטפלון) בגלל הקשרים החזקים שלהם. בגלל אותם קשרים הם גם נשארים באטמוספירה המון זמן. אז עכשיו שיפרו את תהליך הפירוק שלהם בכמה סדרי גודל.
מהנדסים מ-MIT בדרך לייצור נאנו-סוללה. סוללות כאלו יפעילו מכשירים קטנים ביותר אבל הם גם צעד אחד בדרך לאריזה קטנה שמכילה המון כוח.

15) רובוט השבוע: כבר מנווט בשדה הקרב. ומחזיר מידע מדויק בזמן אמת. ואומרים שהוא נראה כמו WALL-E אבל אני לא מסכים.
מחפש אוויר חם עולה. על ידי צילום השמיים והשוואה מול מידע מטאורולוגי בזמן אמת. וככה ה-UAV יכול להישאר בשמיים יותר זמן ולחסוך אנרגיה.
מצלם אתכם מלמעלה, בסגנון Dark Angel. אבל עם רובוט כזה מגניב (כולל אפילו Ominous Red Light), אני לא חושב שאתנגד.
לומד לעוף לבד. אחרי שהוא צופה במדריכים. ואז הוא מבצע פעלולים שידהימו טייסים מקצועיים.

16) ארבע ממדים או יותר. ובסדרת ה”מדענים, דעו לעצמכם”: הנה אתר המרכז מספר סרטונים בעל אופן מתמטי. המטרה? לעזור לאנשים לראות יותר משלוש ממדים בגלל שבעולם הפיזי כנראה שיש יותר ובעולם המתמטי יש אין סוף.

17) כלבה מצילה תינוק נטוש! מניחה אותו במלונה שלה ביחד עם הגורים. בשוק מכמות התקשורת שירדה על ביתה.

18) אחרי שסוף סוף נגמרה האוליפיאדה, שיא נוסף נשבר. והפעם ה-Zephyr הסולארי הביס את ה-Global Hawk ונשאר באוויר במשך 83 שעות ו-37 דקות ללא הפסקה.

19) המגנטים המסריחים בעולם. פרות. כן, פרות. סקר חדש שנערך בעזרת תמונות של Google Earth מצא שפרות רועות מכוונות את עצמן צפונה או דרומה. משעשע, אני חושב.

20) ההודים חושבים לבנות ארקולוגיה. הם רוצים לקרוא לזה Ziggurat. תשפטו לבד אם זה טוב או לא.

21) מכונות משחק מכל הבא ליד. Gameplayer ממליצים על איך לבנות את מכונת המשחקים שלך. (בעיקר placeholder בשבילי)

22) מחירי הדלק עולים אבל יש מי שמסתכל על הצד החיובי. לפחות יש פחות תאונות דרכים מאשר בשנים קודמות.

23) Viruses… in Spaaaaaace! כי אסטרונאוטים טיפשים לא מנקים את המחשבים שלהם לפני שהם עולים ל-ISS.

24) מחקר חדש מאשר משהו שנחשד כבר הרבה זמן. וזה ממש בתוספת להודעה שלי על לסמוך על התחושות הראשונות. מתברר שהמוח כן מסוגל לקלוט מידע, לעבד ולחשב אותו גם כשאנחנו לא ממש שמים לב. אז עכשיו זה “מאושר מחקרית“: אם הבטן שלכם אומרת לכם משהו לא ברור אז זאת לא הבטן (אלא אם כן אתם רעבים) ולא האינטואיציה, זה המוח שמאותת שהוא השלים חישוב שאתם בכלל לא ידעתם שמתקיים.

27) Live Life. יש ב-YouTube אחד בשם Thunderf00t. הוא בדרך כלל יוצר סרטונים נגד בריאתנים אבל לאחרונה הוא יצא לטיול סביב ארצות הברית. וסרטון הסיכום שלו, אני חושב, מעביר יופי את היופי של היקום וכדור הארץ ואת הכיף של לטייל ולראות טבע.

28) מגילות ים המלח עולות לאינטרנט. מי שהיא בהיכל הספר ראה את התצוגה המדהימה של תרבות האיסיים וחלקים ממגילות ים המלח. אז לכל מי שעדיין לא, רשות העתיקות עושה את מה שהייתה צריכה לעשות כבר הרבה זמן ומעלה סריקות של המגילות לאינטרנט.

29) Your System, it is a Special One. סימולציות שנעשו לא מזמן מראות: מערכת השמש שלנו היא דבר מאוד מיוחד ולא מערכת סטנדרטית כמו שחשבנו. אלו לא חדשות כל כך טובות לחיפוש אחר חיים.

30) כמה גדולים יכולים חורים שחורים להיות? לא יותר מ-50 מיליארד מסות שמש. לא לדאוג, בטח נראה אחד כזה כשהוא יגיע כי הוא יהיה בערך בגודל של כל מערכת השמש. או שלא.


Posted in Less Interesting News by with 6 comments.

Comments

  • מאץ' says:

    כאמור, לגבי 24 – זה לא חדש. זה ידוע כבר הרבה מאוד זמן (זה למעשה מופיע בספר הלימוד שלמדתי איתו לפני שנתיים, שיצא כמה שנים לפני זה, וכדי להגיע לספר לימוד – המחקרים צריכים להיות קיימים עוד כמה שנים לפני *זה*).
    החידוש בניסוי הוא שהלא-מודע *לומד*, שזה גם משהו שמתעסקים איתו כבר כמה זמן, אבל לגביו יש הרבה ויכוחים…

  • ננסק says:

    ב-11 חסר לך הקישור, אנא הוסף. sauce plz!

    לגבי war on terror, הוא אחלה משחק. השחקנים משחקים אימפריות שמנסות להשתלט על העולם ולהשיג עוד כסף באמצעות, כמובן, נפט. אבל בו בזמן, כל אחד יכול לבחור להפוך לטרוריסט, ולהשיג כסף באמצעות, כמובן, סחיטה, ובינתיים לעשות הפצצות או חטיפות. וכל השחקנים יכולים להזיז את הכוחות של הטרוריסטים, כך ששחקן אימפריאלי יכול להשתמש בהם נגד שחקן אימפריאלי אחר.
    זה יותר משחק אווירתי וחברתי מאשר אסטרטגי, והוא אחלה.

  • Eran says:

    יש לך אותו? הייתי רוצה לנסות.

    חוץ מזה, הוספתי קישור לאנימציה של אמילי. עד כמה שהבנתי, החברה גם עובדת על משחק חדש שנקרא Heavy Rain מהיוצר של Indigo Prophecy. יש כבר טריילרים ואומרים שהוא נראה מדהים.

  • ננסק says:

    יאפ, יש. אתה מוזמן בהזדמנות מזדמנת.

  • ניהאו says:

    לגבי 3- מכשיר שמפריע לאנשים לשקר:
    האם זה תקף לשחקני תפקידים טובים במיוחד?
    יש אנשים שמצליחים לרמות פוליגרף על ידי היפנוזה עצמית או יכולת מרשימה לשלוט בפיסיולוגיה שלהם ויש חולי נפש שבאמת מאמינים במציאות אחרת- האם זה עדיין נקרא שקר מבחינת המכשיר?

    בני אדם מאוד טובים במירוץ חימוש וכל פעם שממציאים נשקים חדשים עולים לגדולה אלו שמצליחים במציאות החדשה- בדיוק כמו שפשיעה ווירטואלית כיום היא תחום חדש ובעייתי בקרימינולוגיה- תחום שלא היה קיים כשהמיחשוב לא היה נפוץ כל כך.

  • Eran says:

    נכון.