27/11/2K8 והרי החדשות

1) EtherPad כותבים במשותף. היכולת שהייתה שמורה למשתמשי מק עד עכשיו: לכתוב מסמכים, אפילו קוד, עם שני משתמשים או יותר בו זמנית בזמן אמת. אם צריך לכתוב עוד קוד עם שותפים, נראה לי שככה אני אעבוד. אבל הביאו לידיעתי שב-Google Docs זה עובד יותר טוב למי שיש לו חשבון אצל Google.

2) משחקים בחדשות: Blind Hero and Disabled Hero. משחק הקצב Guitar Hero כל כך פופולארי שמעבר לכמות הכותרים בסדרה הזאת, הוא גם קיבל מספר רב של חיקויים. ובגלל שכל כך הרבה אנשים רוצים לשחק בזה, סביר להניח שיהיו ביניהם כמה שזה קשה להם. אז אפשר לעזור.
משחקים זה טוב לילדים. מחקר חדש טוען שלא רק שלא צריך למנוע מילדים לשחק משחקי מחשב ולהשתמש ברשתות חברתיות אלא צריך לעודד אותם לעשות זאת ובכך לעזור להם ללטש את הכישורים החברתיים שלהם.
אבל צריך גם להיזהר. משחקנים אובססיביים הם לא מכורים, זאת בעיה חברתית. אלו החדשות שיוצאות ממרכז סמית’ וג’ונס באמסטרדם לטיפול בהפרעות משחקנים. את רוב הבעיות האלו אפשר לפתור על ידי תקשורת פשוטה וחברתיות.
משחקי מחשב גדולים יותר מכדורגל או הוקי בשוודייה. חברת סקרים שוודית ערכה את הסקר והם טוענים שלפי כמות ההשקעה בכל תחום, השוודים מתעסקים עם משחקי מחשב כמעט פי 3 מכדורגל והוקי ביחד.
לא נורא קשור למשחקים הרגילים אבל תלמידים מפרינסטון משחקים שח-מט בכלא בניו-ג’רזי. הם נהנים מלחלוק תחביב עם אנשים שונים, האסירים נהנים מההפוגה, הרוגע והאזור הפרטי וכולם שמחים.

3) הגברת מספרים אקראיים על ידי לייזר. מספרים אקראיים הם גורם חשוב באבטחת מידע כיום. יש שאוהבים להקשיב לרעש אטמוספירי בשביל לייצר אותם אבל עכשיו יש שיטה יותר טובה ומהירה, על ידי הפיכת הלייזר חזרה אל עצמו. כשהאור חוזר אל תוך הלייזר, הוא רוטט אקראית. את זה ממירים לזרם חילופין ולמידע בינארי. משלבים את המידע משני לייזרים ויש רצף מספרים אקראי לחלוטין.

4) Google Docs Holiday Art. בדיוק, חברת החיפוש הענקית מזמינה את כולם ליצור אומנות בעזרת המסמכים שלה (בעיקר הטבלאות ושימוש בתאים בתור פיקסלים).
ועוד קצת חדשות מהכיוון הזה: בהרצאה שלי על עולמות וירטואליים דיברתי גם על Lively של Google ולאחרונה הוא קיבל מעמד נדיר ונכנס לרשימה הקצרה של מוצרים ש-Google ביטלה.

5) צעצועים מעניינים השבוע: מצלמות שוטרים אלחוטיות בזמן אמת. זה מה שהם רוצים באוקלהומה. הם מתחילים את הניסוי עם מצלמות במכוניות המשטרה שישדרו תמונות בזמן-אמת. עכשיו רק צריך אינטרנט אלחוטי בכל העיר ויהיה אפשר לראות מה השוטרים עושים כל הזמן.
הרחבה של הרמקולים הננו-פחמניים: הדגל המופיע בסרטון מכיל רמקול. שימו לב.
בד שלעולם לא נרטב. בד סיליקוני חדש דוחה מים כל כך שאפשר לטבול או בבריכה ולהוציא אותו ממנה יבש.
רובוטים על הבמה. הם יודעים לנקות, לקבל לקוחות, לעבוד במפעל ולשמור על הילדים. עכשיו הרובוטים עולים על הבמה. בקרוב בתיאטרון היפני הקרוב למקום מגוריכם (שזה בערך במרחק של חצי עולם).

6) The Cyber-Wars. ככה זה נראה פחות או יותר. עם המריבות על ה-Cyber Command בארצות הברית (פעם אחרונה ששמעתי הוא נסגר) דרך רוסים שתוקפים מחשבית את מי שמסביבם ועד החדשה האחרונה על הסינים שמתקיפים מחשבים אמריקניים כל יום וגונבים סודות חשובים.

7) מוח חתול ממוחשב. IBM ו-DARPA משתפים פעולה בפרויקט ‘מחשוב קוגניטיבי‘ בתקווה לבנות מכונות חכמות על ידי פירוק הדרך בה המוח חושב והרכבתה מחדש. המטרה כרגע היא ליצור מכונה בעלת אינטילגנציה של חתול, זאת אומרת, לא הרבה.

8) פרוטון וירטואלי. אין לי ממש מושג איך הם עשו את זה בדיוק אבל מדענים הוכיחו שחומר הוא בעצם תנודות בואקום הקוואנטי. בקיצור, This is high-end stuff. אבל זה מעניין.

9) איכות הסביבה השבוע: לפי בקשה מ-NASA, ב-MIT יתכננו מטוסים ירוקים. מכון הטכנולוגיה במסצ’וסטס קיבל את החוזה מסוכנות החלל לתכנן מטוסים שקטים ויעילים יותר לעולם ירוק יותר.
מכוניות חשמליות במפרץ. במה שנקרא “אזור המפרץ של קליפורניה” (סאן-פרנסיסקו, סאן-חוזה, אוקלאנד ועוד כמה) מתחילים תוכנית סביבתית חדשה במטרה להיות בירת ארצות הברית למכוניות חשמליות. בהצלחה להם.

10) עוד צרות של אסטרונאוטים. כש-Endeavour יצאה לכיוון תחנת החלל, הם החזיקו איתם שני עכבישים למען ניסוי שביקשו ילדי בית-ספר לבדוק אם עכבישים מסוגלים לטוות קורים בחלל. בינתיים, עכביש אחד הלך לאיבוד ורק אחד מהם נשאר בקופסה. לאן הוא נעלם? לא ידוע. לי יש רעיון.
ויש גם וידאו של התיק שנאבד. אפשר לראות אותו ב-YouTube או להוריד אותו ישירות.
ואם כבר באסטרונאוטים עסקינן: אסטרונאוט חובב קפה המציא את ספל הקפה לאפס כבידה. כי לשתות בקשית זה לא כיף.

11) Where the Pirates Are.  גוגל ומרכז הסחר העולמי מציגים את ה-Live Piracy Map. עדכונים בזמן אמת של איפה אנשים רואים פיראטים. לא כאלו שגונבים תוכנה אלא כאלו שחוטפים ספינות.

12) Cloning a Neanderthal. בהתחלה לא חשבתי שזה כל כך מעניין. אז הם משכפלים ניאנדרתלים (עוד מעט, כרגע עדיין לא)? אז מה? הם משכפלים ממותות. מה זה ניאנדרתלים בשבילם. אבל אז תפסתי את המשפט הראשון של ההתנגדות שעצבן אותי נורא: “Catholic teaching opposes all human cloning, and all production of
human beings in the laboratory, so I do not see how any of this could
be ethically acceptable in humans.
זאת אומרת, הקתוליות אוסרת עלינו לייצר בני-אדם במעבדה ולכן זה לא אתי ומוסרי לשכפל כל בן-אדם, לא רק ניאנדרתלים. אה… <אנחה>.

13) How to Make a Sandwich. ובמסגרת הפטנטים המפגרים השבוע: מקדונלדס מבקשים פטנט על “השיטה והמכשור להכנת כריך”. אני בטוח שהארל של סנדוויץ’ מתהפך בקברו עכשיו. רק תזכרו לשים לב לא להשתמש בשיטות המוגנות בפטנט של מקדונלדס.

14) דין מוות לחיות בגלל ריבוי טבעי. בארצות הברית עדיין יש עדרי סוסים פראיים. למדינה הם גורמים יותר מדי צרות כי הם אוכלים את האוכל של חיות מבויתות. אז הכריזו עליהן גזר דין מוות. צער בעלי חיים? שני מיליארדרים החליטו לאמץ את רובם ומחפשים להם כרגע בית חדש.

15) וסתם כי אני אוהב SWAT Kats, הנה קליפ נחמד לפי It’s My Turn to Fly. הוא חובבני אבל לא רע בכלל.

לא הצלחתי למצוא ברשת את הקליפ המקורי מהסרט. מי שיודע איפה הוא מוזמן לתרום.


Posted in Less Interesting News by with 3 comments.

Comments

  • רן לוי says:

    העכביש ברח להם בחלל? גדול!! אני כבר מדמיין את העכביש הזה בעוד כמה חודשים…הנוסע השמיני… חחח

  • syga says:

    15) that was a pretty ambiguous request: did you mean an actual clip from the movie where the song was played, or a music video clip made with the movie?

  • Eran says:

    אני רוצה את הקליפ מהסרט שבו נותנים לקייל לנהוג בחללית והוא טס דרך הערפילית עם המלאכים. יש המון קליפים חובבניים ו-AMV באינטרנט.