The Gamebook Project

עכשיו רק הבנתי שעוד לא כתבתי על זה כלום בדף הראשי. אז הנה.

בראיונות עבודה שואלים הרבה על מה אני עושה, כמתכנת. על מה אני עובד בעבודה וכמובן אם יש פרוייקטים פרטיים. אז תמיד רציתי פרויקט פרטי. רציתי משהו שאני אעשה כי בא לי, בשביל הכיף וכי אני חושב שכדאי. יש מנהל משחק שאני עובד עליו אבל הוא עדיין בשלב האפיון. מה שאני כן עובד עליו ברצינות עכשיו הוא תוכנת Gamebook.

Gamebook, או בעברית ספר משחק, הוא ספר אינטראקטיבי בו הקורא בוחר את הדרך שבה הוא רוצה שהסיפור יתקדם. במשחקיה דיברו על זה לא מזמן והחליטו גם לעשות תחרות של ספרי משחק. הם אמרו, תביאו את הסיפור באיזו צורה שבא לכם. לי זה נשמע כמו “בוא תכתוב תוכנה פשוטה וקלה שתאפשר לאנשים לנווט בספר משחק אלקטרוני בלי הצורך בלחפש קטעים וגם שכל אחד יוכל לכתוב ספר בצורה כזאת בלי שום בעיות”. אז זה מה שעשיתי.

גרסה 0.1 הייתה ממש פשוטה ולא נתנה יותר מדי אפשרויות. עכשיו השלמתי את גרסה 0.2 והיא נמצאת בדף חדש שפתחתי בשביל פרויקטים מסוג זה.

כרגע אין לי עוד משהו ממש דחוף להוסיף (ממשק שיאפשר להוסיף קטעים יהיה קצת מסובך יותר) אבל אני עוד אמשיך לעבוד על זה.


Posted in No Category, Programming by with 7 comments.

Comments

  • איל says:

    זה נשמע לי כמו הקווסטיים המילוליים שהיו בתחילת עידן משחקי המחשב (hit ogre with sward)…

  • דותן says:

    האמת היא שזה נשמע כמו גרסא אלקטרונית לספרי “כישוף” ודומיהם.

    נשמע מגניב בכל מקרה.

  • דותן says:

    אולי לא הבנתי נכון, אבל במאמר במשחקיה יש קישור לתוכנה כמו זאת שאתה מדבר עליה.

    הנה:
    http://sourceforge.net/projects/gamebook-engine/

  • Eran says:

    זה בדיוק מה שזה. והסתכלתי על התוכנה שהם הציגו והיא מעצבנת ולא שימושית.

  • עודד says:

    אם אתה רוצה לכתוב משהו בעצמך, אז כל הכבוד – לך על זה. אם מעניין אותך לראות מה כבר קיים (ובהנחה שהבנתי מה שאתה רוצה) אז מה שדיברתי עליו הוא Ren’Py , שזה המנוע המוביל היום בתחום של “נובלות אינטראקטיביות”: http://www.renpy.org

  • Eran says:

    אני מנסה לשמור את שלי דיי בסיסית בכוונה. המטרה שלי היא לא כל כך ויזואלית אלא לחזור למקורות של הז’אנר ובעיקר לאפשר לכל מי שרוצה לכתוב סיפור בצורה הכי קלה שאני יכול לחשוב עליה. אבל אני אבדוק את התוכנה הזאת.

  • ניהאו says:

    good luck