Infrastructure Cut, The Bees Are Saved, FSM Slices, Swine Flu Not Contagious

בתשיעי לאפריל, קרה משהו מאוד מעניין. אנשים לא מזוהים טיפסו במורד ארבע כניסות ביוב, ניגשו לתשתית הבסיסית של העיר ‘מורגן היל’ וחתכו שמונה כבלים קריטיים לתשתית. מה התוצאה? קריסה מוחלטת של הטלפוניה, כולל סלולרי. תקשורת, אינטרנט ואפילו שירותי המחשב של בית החולים נותקו לחלוטין. אזעקות שקטות ואזעקות שריפה לא פועלות. לבסוף, העיר נשארה עם מכשירי רדיו ומפעילי רדיו חובבים כדרך לתקשר לטווחים ארוכים ועם כל אחד מחוץ לעיר.
ההשלכות מטרידות. התשתיות לא מוגנות כמעט בכלל וכניסות ביוב אינן אפילו נעולות. בזמן הזה, אותם תוקפים היו יכולים לשדוד בנק, לבצע פיגוע או כל דבר אחר ולא רק שאף אחד לא היה עוצר בעדם, תגובת המשטרה הייתה מתארכת פי כמה וכמה. אני מקווה שמישהו למד את הלקח. ואם לא, לפחות זה רעיון מגניב לשימוש בסיפור.

—-====—-

לראשונה, מדענים בודדו את הטפיל שאחראי לירידה באוכלוסיית הדבורים. כן, כולנו היינו רוצים להאמין שהדבורים לא מקורם בכדור הארץ והן רק חוזרות הביתה אבל ללא טיפול, הדלדלות אוכלוסיית הדבורים יכולה להיות הרסנית לכל ענף חקלאות. אחרי שהם בודדו את הנגיף, הם הצליחו לטפל בו בהצלחה. אני חושב שאפשר לנשום לרווחה.

—-====—-

הנה משהו מעניין להניח על השולחן. מישהו הציע Squiddlies אבל אני יותר בעד Flying Spaghetti Monster Slices. כנסו ותראו, התמונה מספיקה.

—-====—-

טוב, שפעת חזירים היא כן מחלה מדבקת אבל ריצוף גנטי של הוירוס וניתוח המוטציות שלו מביא למסקנה שהמחלה מדבקת בקושי מספיק בשביל לשרוד. אם כל אדם נשאי צריך להדביק לפחות בן אדם אחד נוסף שהמחלה תשרוד (זאת אומרת, קצב הדבקה של פחות מ-1 אומר שהמחלה תכחד) אז שפעת חזירים מדבקת בקצב של 1.16. לא צריך להיכנס לפאניקה. :)


Posted in Less Interesting News by with 3 comments.

Comments

  • דרגורן says:

    לגבי “מורגן היל” – יש פה זוג נקודות שחשובות לציון:
    1. בשביל לחתוך את הכבלים הנכונים, אתה צריך לדעת בדיוק מה אתה חותך.
    אפשר לחתוך מאות ואלפים של כבלים – ולא תפגע התשתית.
    (מה שמוביל ל-2)

    2. יש מספיק מקומות בהם אנשים נחשפים למידע שאפשר לנצל אותו לרעה.
    הבעייה מספר 1 של אבטחה היא הגורם האנושי.
    נניח ואתה עובד במשרד הבטחון, ויש לך 10 סיסמאות שונות, ואמצעי בטיחות – אם אתה תחליט (במודע או לא) למסור את הסיסמאות, נוצרה פרצה באבטחה.

    האם זה מטריד שהתשתית של “חיינו” המודרנים כל-כך שבירה?
    אני לא בטוח.
    נכון שנקודתית העיר הושבתה – אבל במקרה בו חותכים את התשתית של מדינת ישראל משאר העולם, עדין התשתית הפנימית תעבוד (כלומר נוכל לנהל שיחות טלפון למשטרה).
    כך שכן אפשר לחתוך חלק קטן (ישוב/עיר) מהתשתית הגדולה, אבל אי אפשר לשתק מדינה שלמה…

  • Eran says:

    ורק כי חייבים לצחוק קצת על ‘שפעת… אה, מקסיקו’ הזאת: http://www.boingboing.net/2009/05/01/et-tu-pooh.html

  • דרגורן says:

    לגבי: Flying Spaghetti Monster Slices
    אני וניהאו אתמול הכנו את זה, והמסקנות:
    1. זה קל להכנה
    2. צריך לפרוס את הנקניקיות לפרוסות, ואז להעביר את הספגטי דרך הפרוסות (צריך להשאיר רווחים בין הפרוסות – לדוגמא 3-4 פרוסות לספגטי ארוך)
    3. מומלץ להכין לזה רוטב (אנחנו השתמשנו ברוטב עגבניות)
    בתאבון :)