The Sequels We Want, Spammers for AI, Farthest Places, Hawking Ill, Quantum Forgetfullness, Billiad Robot Wars, Fake Moon Landing, Habitable System Just 20LYR, Battery Replacement, Earth Day

אחרי שכבר יצאו החדשות על סרט מקדים ל-Bubba Ho-Tep, באמת מרגיש שצריך עוד כמה סרטי המשך נורמליים. ל-SciFi יש כמה הצעות מעניינות בנושא. סרטים כמו Episode VII – Knights of the New Republic, Alien – The Colony, Matrix 1.0 ו-Serenity – The Alliance Strikes Back.

—-====—-

וגם וולברין ממליץ על חלב.

—-====—-

לקח לי כמה שניות להבין את הרעיון מאחורי זה אבל כשהבנתי, זה גאוני. לפני שבוע דיברתי קצת על ה-CAPTCH, הדרך שבה מאבטחים כיום אתרים כנגד מתקפות מסיביות של בוטים. הרעיון הוא לקחת משהו שקל לבני אדם וקשה למכונה. הבעיה היא שתמיד מפצחים את זה, זה רק עניין של זמן. אז הנה הרעיון: קחו בעיה עכשווית במדעי המחשב או רובוטיקה, משהו שקל לבני אדם ועדיין קשה למכונות, משהו כמו ליישר תמונה שתהיה מוכוונת נכון, ושימו את זה כ-CAPTCHA. זה יחזיק, לזמן מסוים, עד שהמזבלים יפתרו את הבעיה ואז גם קידמנו קצת את חזית הבינה המלאכותית. יאיי!

—-====—-

המקומות הנידחים בעולם. אם אתם חושבים שהודו, צ’ילה או אפילה סיבריה הם מקומות נידחים, בואו לבדוק את עצמכם. המפה נבנתה על סמך היכולת להגיע מכל נקודה לעיר הקרובה ביותר של 50,000 או יותר אנשים בים או ביבשה.
והפרס על המקום הנידח ביותר בעולם הולך ל… מישור הטיבטי, צפונה להודו, קרוב לאוורסט. יש שם מקומות שצריך יום אחד בכביש ועוד 20 ברגל כדי להגיע מהן חזרה לציוויליזציה.

—-====—-

אחד האנשים המדהימים ביותר בעולם, ואחד ששרד את הסיכויים פעם אחר פעם, סטיבן הוקינג עכשיו “חולה מאוד” ואושפז. לפי BBC.
לא נעים. אבל כבר אמרו לו שהוא הולך למות בעבר והוא עכשיו בן 67. הוא בטח יצליח גם לשרוד את זה.

—-====—-

איך נמנעים מקטסטרופה עתידית? שוכחים אותה. הייתי צריך להוסיף את זה להרצאה שלי.
הרעיון הוא לפי מכניקת קוואנטים ותאוריית העולמות המרובים. מי ששמע על החתול שלשרודינגר טיפה יותר מהסיפור השטחי מבין את הרעיון של גל ההסתברויות. אם יש הסתברות מסוימת לאירוע, כל עוד הוא לא קרה, כל ההסתברויות שלו עומדות וקיימות ורק כשאנחנו מגיעים אליו אז הגל קורס לאירוע אחד ויחיד.
אז הרעיון הוא שאם אנחנו יודעים על משהו רע שהולך לקרות אז אנחנו יודעים שמשהו רע הולך לקרות. אבל אם נמחק את הידיעה הזאת, נחייה שוב בעולם שבו משהו רע הולך לקרות או שלא. ואנחנו עלולים ליפול על ההסתברות שמשהו רע לא יקרה. אבל זה מכניקת קוואנטים ואנחנו לא חושבים קוואנטית ולכן זה שקרים.

—-====—-

בואו לשנות את משחק הביליארד שלכם. עכשיו, עם רובוטים בשלט רחוק, זה כבר לא משחק של כישרון, דיוק וקואורדינציה אלא של זריזות, תזמון וחשיבה טקטית. כל שחקן שולט על רובוט אחד בשלט רחוק (שלט קונסולה) ומנסה להכניס את כל הכדורים שלו בהכי מעט זמן. אין תורות. צריך שופט.

—-====—-

הנחיתה על הירח זויפה! הנה ההוכחות!

—-====—-

Gliese 581 היא מערכת שמש במרחק 20 שנות אור מאיתנו ואחת המבטיחות ביותר לגבי קיום חיים. הכוכב הוא ננס אדום וכוכבי הלכת הידועים שוקלים מסות בודדות של כדור ארץ, אחד מהם רק 1.9. לאחרונה תוקנו ההערכה של מסלולו של אחד מהם ששם אותו במקום שמאפשר קיום מים נוזליים.
אז אם מישהו מתכנן הרצת בדיקה למנוע מגח חדש, אני ממליץ לכוון לקבוצת המאזניים.

—-====—-

ובחדשות מאת משוחדות, יש פרטים חדשים על המיזם של שי אגסי, יוצא הטכניון, שמבקש, כמעט בכוחות עצמו, להקים מערכת תמיכה למכוניות חשמליות לחלוטין. והיום, רובוט קטן וחמוד שמחליף את הסוללות במכוניות שלך ב-45 שניות.

—-====—-

ובצירוף מקרים משעשע, היום ‘יום כדור הארץ’. אז הנה התמונה בה השתמשתי בהרצאה שלי.
Earth Day
לא מצליח לצרף את התמונה המלאה. כנראה גדולה מדי. זה המקום היחיד שבו מצאתי את התמונה בגודל כלשהו.


Posted in Less Interesting News by with comments disabled.