Security in Mind, The 7 Even Dirtier Jobs, A-Pod, Saber, Re-CAPTCHA-re, Plant Plays FPS, EVE Krona is Fine, Facebook is Bad

האתר הטכני Tom’s Hardware ראיין עוד אחד ממומחי האבטחה המוכרים ביותר היום: דינו דאי זובי. קצת על אבטחה, מה היא המערכת המומלצת מבחינת אבטחה, כמה אסור לדבר כשעובדים בשביל משרד הביטחון וה-NSA, והפצצה הגדולה: הפרוטוקולים שאחראים על התנועה הגדולה שאנחנו נוהגים לקרוא לה ‘אינטרנט’ לא ממש חזקים מבחינת האבטחה – צוות רציני של פורצים יכול עדיין להפיל את כל האינטרנט ב-30 דקות. אבל יותר מזה עדיף שלא לדעת.

—-====—-

לפני שנה, InfoWorld פרסמו את רשימת שבע העבודות הגרועות/המלוכלכות/השחורות/הקשות ביותר מנטלית בעולם טכנולוגיית המידע. עכשיו, יש להם רשימה של עבודות עוד יותר שחורות. אבל בזמנים של כלכלה מתפרקת, לפעמים אין ברירה אלא לוותר על החלום של לעבוד בגוגל ולשחק את היד שחילקו לך. לא לבעלי לב חלש.
ואם אני חושב על זה…
“האם בקבוק רוטב לסלט בן שנתיים שנשפך על החיבורים מפריע לך לקחת את המחשב?”
“האם אתה מסוגל לראות את הפורנוגרפיה המוזרה והמטרידה ביותר אפשרית במהלך עבודתך?”
“האם אתה מסוגל לצפות בדוחות תנועת רשת ונורות מסופים מהבהות במשך שעות על גבי שעות?
“האם אתה מסוגל לעבור מאות דפי מידע זהים בחיפוש אחר שגיאות? OCD עוזר.”
“האם גופות מרוטשות של מחשבים שאחריותם פגה לפני מאות שנים מפריעות לך?”
“האם יש לך התנגדות מוסרית לחקור את עברם האינטרנטי של שותפיך לעבודה, לחפור בתנועת הרשת שלהם ולעקוב אחריהם?”
אני מסוגל לעשות את רוב העבודות האלו…

—-====—-

הרובוט החרקי המגניב ביותר היום. אני רוצה אחד כזה. יהיה נהדר בשביל להפחיד את השכנים.

—-====—-

למי שזוכר, לפני כמה שבועות התפרסמו שלושת ניחוחות הבשמים החדשים שייצאו בהתאם ובהקשר לסרט החדש של Star Trek. אז מישהו החליט לקחת את העניין לידיים שלו ועשה פרסומת לבושם בסגנון Star Wars.

—-====—-

עוד כתבה על כמה המנגנונים המוזרים להגנת אתרים הנקראים CAPTCHA הם חסרי תועלת וחסרי תוחלת. ואני מסכים חלקית, יש כאלו שהם סתם מעצבנים אבל עדיין לא שמעתי מישהו אחד שמתלונן עליהם שמתייחס ל-Re-CAPTCHA כמו שאני מתייחס אליה.
Re-CAPTCHA, ממה שאני יודע, היא מנגנון כמו כל CAPTCHA אחרת, שדורש מהמשתמש לזהות את שתי המילים בתמונה ולכתוב אותן בשורת טקסט. אבל היא שונה ממנגנונים רגילים. אחרי הכנסת המילים, היא דורשת מהמשתמש גם להעתיק בלוק של טקסט ממקום אחד בדף למקום אחר ולאשר. זה, לפי דעתי, מה שמוודא שמישהו בן-אדם ולא רובוט, ולא זיהוי המילים. זיהוי המילים הוא כדי לעזור להיסטוריונים לפענח כתבים מלוכלכים. כבר בדקתי את זה. הכנסתי ל-Re-CAPTCHA מילים שלא היה להן שום קשר למה שהיה כתוב בתמונה והוא נתן לי לעבור.

—-====—-

צמח שמשחק משחק יריות מגוף ראשון. האור מהטלוויזיה מוגבר אל תוך החדר שבו הצמח נמצא וחיישנים קולטים את שינוי התגובה מהצמח. בכך הם יוצרים לולאת משוב בה הצמח משחק משחק מחשב.

—-====—-

הכלכלה של אייסלנד התרסקה כמעט לחלוטין. לא לגמרי. כי אייסלנד היא ארץ המקור של EVE Online, משחק מרובה משתתפים פופולארי שהכסף שלו הוא ISK, קרונה אייסלנדית. בתור אחד המשחקים שמעודד החלפת כסף אמיתי עם כסף וירטואלי, אנשים יכולים להשקיע ולהרוויח מהמשחק הזה. והכסף במשחק נשאר יציב מאוד יחסית למטבעות אחרים. האם הגענו למצב שבו היצוא החזק ביותר של מדינה הוא עולם וירטואלי והכלכלה שלה תלויה בפיראטים וירטואלים בחלל?

—-====—-

סקר חדש בין תלמידי קולג’ מצא קשר סטטיסטי בין כמות הלימודים המושקעת והציונים של משתמשי Facebook מול אלו שלא משתמשים. המחקר לא נורא חזק אבל התוצאות עדיין מעניינות. היזהרו לכם, סטודנטים עם Facebook.


Posted in Less Interesting News by with comments disabled.