18/12/2K8 והרי החדשות

1) איכות הסביבה השבוע:ביודיזל מפולי קפה משומשים?
רוח, שמש, מים וכדור הארץ; אלו מקורות האנרגיה הטובים ביותר, לפי מחקר חדש. המחקר בדק את ההשפעה של מקורות אנרגיה חלופיים על הסביבה ותחומים אחרים ולא רק את הכוח העצור בהם וגילה שהנושאים בהם עוסקים יותר הם בין פי 25 לפי 1000 גרועים יותר מהאפשרויות הכי טובות שיש.
השוקולד בסכנה. עדיין לא סכנת הכחדה אבל הדרישה העולה ביחד עם בצורות ומחלות לא עושות לבציר השוקולד טוב.

2) צעצועים מעניינים השבוע: כלב ענק מאשפה. זה מה שעושים בחברות אשפה כשמשעמם להם, בונים רובוט יורק אש שנראה כמו שילוב בין כלב לאופנוע מסרט של מקס הזועם.
Kickbee Fetal Twitter. לכל מי שרוצה שהתינוק שעוד לא נולד יוכל להעלות twitים מהרחם.
מפתחות קוטלי סלולריים. וההמצאה החדשה לעצבון צעירים היא מפתחות לרכב שמשדרים אות שמשבש את הטלפונים ומונע מאנשים להתקשר בזמן נהיגה או נסיעה, או שהות ליד רכב.
כדורי גולף עם חריצים. כי זה נורא נורא חשוב לא לפספס את הכדור או לגרום לו לעוף בכיוון הלא נכון. מיטב הטכנולוגיה האנושית בשימוש למטרות נעלות.
מערכת הגנה מחשמלת. אוסטרלי משועמם (כמו הרבה אוסטרלים אחרים) הקים אתר שנקרא TeslaDownUnder (שלא כמו אוסטרלים אחרים) בו הוא מדגים את כל הדברים המשעשעים ומגניבים שהוא עושה עם חשמל (כמו מעט מאוד אנשים שאני מכיר). הוא קורא לזה electrickery. אני קורא לזה: Shocking!
מישהו יצטרך לישון במשרד. מה עושים אם התקינו דלת ממוגנת חדשה, המנעולן דפק את העסק ואפשר לפתוח את הדלת רק מבפנים? בונים רובוט לפתיחת דלתות ממחשב ישן ולא משומש.
מסך מגע שקוף. נמאס לכם להסתיר חצי מהמסך כשלוחצים עליו? עכשיו, מסך חדש מרגיש את האצבעות גם מלפנים וגם מאחור.

3) משחקים בחדשות: Almost BurgerCraft. הסינים לוקחים את תרבות האינטרנט שלהם מאוד ברצינות. סיני אחד הקים מסעדה בהשראת World of Warcraft מהדלת ועד התפריט. משהו שצריך לבדוק בפעם הבאה שמגיעים לסין.

4) HeliosOS מתנצל. בהמשך לסיפור משבוע שעבר על המורה שלא מבינה שום דבר בתוכנה חופשית, כותב הודעת הבלוג המלגלגת מתנצל על הבלגן ומביא עוד פרטים. אם ההודעה הקודמת הייתה מעניינת, זאת חובה.

5) ובפינתנו, ‘דברים מוזרים שישראלים עושים’: ועכשיו, תוכנה שעוקבת אחרי חלוקת מוזיקה ברשתות שיתוף קבצים וחוזה את כוכב ההקלטות הבא.

6) ונמשיך עם ‘שטויות שרוסים עושים’: ראש חברת פרסום סלולרי ברוסיה קיבל את זכויות היוצרים על (-;, כן הפטנט על האמוטיקון הקורץ אושר על ידי משרד הפטנטים הרוסים. התגובה: “לא תמצא הרבה מפגרים ברוסים שמוכנים לשלם תמורת שימוש אמוטיקונים.”

7) Let me Google That For You. בשביל כל האנשים ששואלים שאלות שאפשר למצוא בחיפוש מהיר בגוגל. האם זה היה קשה מדי?

8) לכל חובבי האוס. רופא בשם וויליאם גאל הקים מכון לחקר מחלות לא ידועות. New Scientist ראיינו אותו ובמקביל יש רשימה של מספר מחלות ומצבים רפואיים כל כך מוזרים שעד לאחרונה וחלקם גם עדיין לא ברורים לחלוטין. הקישור לראיון נמצא בפנים.

9) פרסומות שמביטות בך בחזרה. עד עכשיו, לא היה מדד לכמה פרסומות אנלוגיות הן יעילות. פרסומות בטלוויזיה אפשר, איך שהוא, לשפוט לפי המדרוג. באינטרנט אפשר לבדוק כמה לחצו. בעולם האמיתי זה עדיין קצת קשה. אז מעכשיו, ביפן, הפרסומות יביטו בכם בחזרה כדי לבדוק כמה אנשים באמת מסתכלים על הפרסומת.

10) ZZZ-Mail. דווח על המקרה הראשון בו אישה הדליקה את המחשב שלה, התחברה לחשבון הדואל שלה ושלחה הזמנות לארוחת ערב; כל זה, תוך כדי שינה.

11) סרקזם: מבחן השיטיון. אז זיכרו ילדים, אם אתם מכירים מישהו מתחת לגיל 65 והוא לא מסוגל להבחין מתי אתם עובדים עליו, יכול להיות שהוא סובל משטיון.

12) שפות קוד = דתות. או לפחות, אם שפת קוד הייתה דת… מצחיק. מצחיק יותר אם מבינים על מה הם מדברים. ואני לא מסכים לגבי C: אפשר להמיר ל-C, זה פשוט קשה יותר אם לא מתחילים ממשהו דומה.

13) לכבוד הזוג הלא מאושר, Facebook. לאיזה מצב הגענו? עורך דין אוסטרלי לא הצליח למצוא כתובת מגורים של זוג שלקח הלוואה אז הוא קיבל אישור להגיש להם את המסמכים המשפטיים דרך Facebook.

14) סיתסטזיית מגע-רגש. רק שני מקרים מוכרים למדע. אחת מקבלת סיפוק נפשי ממשי והשנייה חושבת שכדורי טניס וחול הם מתנת גן-עדן. זה מגניב. גם אני רוצה.

15) כמו חלונות לצוללות… לא, בשיא הרצינות. חיל הים הבריטי הודיע שהם מקדימים את לוח הזמנים להעברת צי הצוללות הגרעיניות שלהם לחלונות (2000 על השרתים ו-XP בתחנות הקצה). כנראה ההחלטה הכי גרועה מאז התקנת חלונות במרכבה 4.

16) גנב עם מצפון. בלונדון, פרצו לבית וגנבו, מלבד התכשיטים, גם את יומן המסע של הבת של בעלי הבית שנהרגה באוסטרליה. היומן הוא השריד האחרון שיש להם ומכיל את מילותיה האחרונות של בתם. לא עבר חודש והבית נפרץ שוב. הפעם, שום דבר לא נגנב אלא כל מה שהיה שייך לבת ז”ל הוחזר.

17) מנגנון אנטיקייתרה, גרסת המאה ה-21. עם כל המחקר שנעשה במכון על המחשבון בן ה-2000, הצליחו סוף סוף לאסוף מספיק מידע על המתקן בשביל לבנות העתק מחודש שלו.


Posted in Less Interesting News by with 3 comments.

Comments

  • ניהאו says:

    17) המנגנון ממש מגניב :)
    מאיפה אתה מוצא את הדברים האלה?

    4)כל הסיפור דווקא גרם לי לרצות לבדוק עד כמה קשה יהיה להתרגל ללינוקס :) ואין לי יותר מידי את מי לשאול :\

    2) גולף מחורץ וחוסר שביעות רצונך מההשקעה בפיתוחו- אתה באמת צריך להרחיב את הראייה שלך על מחקרים ויישומם. מדע זה לא תחום שמתקדם בגלל שמישהו מזמין פיתוח אפליקטיבי ליישום מיידי כמו במשחק מחשב- זה תחום שמתקדם כי אנשים משקיעים את הנשמה שלהם במה שהם באמת באמת אוהבים. אם יש לך תחביב אתה רוצה להשקיע בו- הוא ממלא את זמנך הפנוי בסיפוק וטוב לך לעבוד עליו. אם אני אבקש ממך לעזור לי לארגן את מתיחת 1 באפריל הבא אתה תהיה מוכן להשקיע בזה די הרבה פשוט כי זה כיף- וזו לא אנרגיה שגזלתי מטובת האנושות כולה כי אתה לא הולך להשקיע אותה בטובת האנושות כולה- יש לך אפיקי יכולת מצומצמים מידי בינתיים. אבל אתה כן תשקיע את האנרגיה הזאת כדי לעזור לי, להנות בתהליך ואפילו לשמח לבב חובבים אחרים- נתח יפה מהאנושות all in all. אותו דבר לגבי הגולף- מספיק חובבים אוהבים את המשחק כדי ששינוי קטן שכזה ימלא את חייהם באקסטרא סיפוק בשעת הפנאי וזה בהחלט מטרה מספיק נעלה לדעתי.
    מה גם שלך תדע לאן הפיתוח הזה יוביל הלאה…
    מה היית מעדיף חריצים לשיפור דייקנות הירי בכלי מלחמה או הוספת חריצים על כדור של משחק לא מזיק ברובו (מתייחס לגרסה הקטלנית שלו הידועה כקריקט -מדריך הטרמפיסט לגלקסיה)?

  • Eran says:

    אני לא יורד על גולף דווקא (למרות שעדיין לא הבנתי את הקטע) אלא אני מנסה לתבל בקצת סרקזם והומור.
    כנראה שלעתים זה לא כל כך מצליח…

  • ניהאו says:

    p: