04/12/2K8 והרי החדשות

1) Aliens of the Deep. חברת הנפט “קונכייה” מצלמת דיונונים מוזרים מתחת למים. או בפשטות: There’s some weird shit down there.

2) בבריטניה מתחילים עם PreCrime. כולם כבר יודעים על מילארדי מצלמות האבטחה שמציפות את בריטניה. אז עכשיו הם הוסיפו לזה תוכנה שמזהה התנהגות חשודה ומתריעה עליה.

3) ארצות הברית תחת מתקפה. מתקפה דיגיטלית. לפי השמועות, אלו רוסיה וסין שמנסים, כל יום ביומו, לפרוץ למערכות צבאיות אמריקניות. עכשיו זה הגיע למצב כל כך חמור שכבר היו צריכים להודיע לנשיא. ואני חושב לעצמי: למה לא תנתקו את הרשת הצבאית מהרשת הגלובלית כמו שאנחנו עושים בישראל?

4) מדענים רוקדים. Science Magazine הזמין מדענים להביע את הרעיונות של התיזות שלהם על ידי ריקוד. מתוך 36 מתחרים, אלו הזוכים בקטגוריות: דוקטורנטים, פוסט-דוקים, פרופסורים ובחירת הקהל. דווקא חמוד ביותר.

5) מחשב נייד לכל החיים. פוג’יטסו מציעה ללקוחותיה עסקה חדשה. קנו מחשב נייד עכשיו וקבלו שדרוגים חינם כל שלוש שנים (כל עוד קונים אחריות לעוד שלוש שנים). צריך גם להתייחס למחירים של מחשבים ולאינפלציה אבל זה בינתיים נראה לי כמו רעיון טוב והם אומרים שזה רווחי.

6) חוואי סיני/רובוטיקאי. חוואי סיני בן 46, בלי יותר מהשכלת בית ספר, בנה לעצמו 26 רובוטים במשך 30 השנה האחרונות.

7) “רק תגידו לא”. כי לא צריך כל הזמן לשדרג ליותר חדש. ויסטה כמקרה לדוגמה. הנה מאמר בנושא. אותו הכי משעשע שכינו את ויסטה במילים: “DRM שמתחזה למערכת הפעלה”.

8) צעצועים מעניינים השבוע: פנקייק על ידי רובוט. רובוט ה-Motoman של יאסאקאווה אלקטריק הוצג באוסקה והכין לאנשים פנקייק. הרובוט הוא מסוג “רזה עם שתי זרועות” וגם יראה טוב בבית, בניגוד למכונות התעשייתיות המוכרות.
טלפונים מופעלי דיבור. בעתיד, עם גבישים פיציואלקטרים משוכללים יותר, זה יכול להיות אפשרי.

9) כשגלקסיות מתנגשות. כבר אמרתי שהיקום זה מקום מאוד יפה. אז לפני כמה שנים הריצו סימולציה של מה יקרה בעוד שלוש מיליארד שנים כשאנדרומדה ושביל החלב יתרסקו אחת לתוך השנייה. כדאי לראות. ואפילו להסתכל על כמה מהסרטונים הנלווים.

10) Proposition 8 – The Musical. בכיכובו של ג’ק בלאק, ג’ון ריילי, אליסון ג’אני וניל פטריק האריס.

11) He Was Texting His Arm Off. רופא מתנדב בקונגו מצא ילד שידו נקרעה מעליו, כשניתוח קשה ומסובך לפניו, הוא קטע והציל את חייו על ידי הודעות טקסט לידידו בבית שכבר ביצע את התהליך בעבר.

12) You Can Keep Your Shoes On. כי בארץ כבר מתכננים להחליף את סריקת הביטחון הרגילה של שדה התעופה במין מבחן מנטלי שיבדוק תגובות וכוונות בטרוריסטים פוטנציאלים.

13) כשהזמנים קשים – פרסומות במבחנים. מורה למתמטיקה מסאן-דייגו נתקל בקשיים כלכליים כשחיסלו לו שליש מהתקציב. בלי מספיק כסף בשביל להכין את המבחנים והתרגולים שהוא רוצה, הוא העלה הצעה לשים פרסומות וחסויות במבחנים. שני מגזינים מקומיים פרסמו את הרעיון ועכשיו מבחן סוף הסמסטר כבר תפוס במלואו. כשמורים מוציאים כסף מכיסם לטובת התלמידים שלהם, אין ברירה. והמבחן הזה הוא בחסות “ארקון מהנדסים”.

14) ובשוודיה, אנשים מחליפים גופים. עם בובות, עם אנשים אחרים. מגניב ביותר.


Posted in Less Interesting News by with comments disabled.