28/08/2K8 והרי החדשות…

1) אסטרונומיה להמונים! אני חובב אסטרונומיה (למי שעדיין לא ידע). עד כדי כך שאני אוסף את ה-Astronomy Pictures of the Day. כן, יש לי את כולן. למי שאין לו כוח לעבור על כל הארכיון הענק של נאסא, הם הקימו עכשיו אתר חדש של תמונות שמשלב מספר מאגרי תמונות גדולים שלהם. הנה קישור ישיר למי שרוצה להסתכל על המוצרים הנחמדים ששלחנו למאדים.
ורק כתוספת נחמדה: נאס”א בת 50! מזל טוב! עד 120,000!
עוד קצת חדשות נאס”א. זוכרים שהצעתי להצטרף למחקר של נאס”א על התנוונות ולשכב במיטה תמורת 5,000 דולר בחודש? אז המחקר התחיל ו“אסטרונאוטית הכרית” מדווחת.

2) נא לא לצלם, כדור הארץ. תחרות ה-X מתקדמת בימים אלו ותיירות חלל מתחילה להיראות כמו ענף עסקי רציני ובעל עתיד. עד שקפץ ה-NOAA. ה-National Oceanic and Atmospheric Administration טוען שכל חברה הפועלת מתוך ארה”ב המציעה את היכולת “לחוש” את פני הפלנטה על ידי “גלים אלקטרומגנטים המופצים, משתקפים או מוחזרים מהעצמים” צריכה להשיג רשיון לעשות זאת אצל הארגון. אז מה יקרה כשתייר חלל יביא איתו מצלמה לטיול? הוא יצטרך לגשת 120 יום קודם לוושינגטון ולבקש רשיון? מתחת לכתבה הופיעה התגובה הבאה: “Dear NOAA,
With all due respect, we cannot allow you to claim licensing rights to the Earth at this time.”

3) רובוט השבוע: הוא דג. פשוט כך. דגים רובוטיים הם תחום מאוד פורה והדג שאתם עומדים לראות הוא רובוטי לחלוטין.

4) ניתוח פלסטי וירטואלי. אתר חדש בשם LiftMagic מציע לכם לראות איך תראו אחרי ניתוח פלסטי. למען האמת, אותי זה קצת מפחיד.

5) No PlayStation For You! בבריטניה החליטו: כספי המדינה לא ישומשו לקניית קונסולות משחקים לאסירים. טוב. בסדר.

6) להחליף פרצופים. אחד הטריקים האחרונים של גוגל הוא Street View. אז חוץ מהעובדה שהם חודרים לשטחים פרטיים כדי לצלם את כדור הארץ מרמת הרחוב ולא מהחלל, הרבה אנשים התלוננו על זה שהם לא רוצים להופיע שם. אז גוגל התחילו לעמעם פרצופים אבל זה פשוט נראה מוזר. כמה חבר’ה מאוניברסיטת קולומביה אומרים שאפשר אחרת, אפשר לערבל מאפיינים ביומטרים. ולמען האמת, זה יוצא מאוד משעשע. מומלץ להסתכל על הדוגמאות.

7) שימו לב את מי אתם שודדים. כי העובדה שהאישה שגנבתם ממנה את הארנק היא בת 78, לא אומר שהיא לא יכולה להחזיר.

8) Gravity Tractor. זה הרעיון החדש של נאס”א לאיך להסיט אסטרואיד מהתנגשות בכדור הארץ: לשים חללית ליד האסטרואיד ולמשוך אותו מהמסלול עם כוח הכבידה שמפעילה החללית.

9) איכות הסביבה השבוע: אלסקה עוברת לגיאותרמי. במטרה להשתמש באוסף הרי הגעש שלהם כדי לספק עד 25% מצריכת האנרגיה של המדינה.
איך לגרום לאסון טבע: מדריך לכל מגלומן חובב שזומם בסתר להשתלט על העולם. רק שתדעו איך בדיוק בני אדם יכולים לגרום להצפות, הוריקנים ורעידות אדמה.
מכונת כביסה ללא מים. כמעט. מאוד נחמד. בקרוב אצלם. רק בבריטניה בינתיים.
פוטוסינטזה מלאכותית. את זה גיליתי לא מזמן: מסתבר שהבעיה העיקרית עם כוח סולארי היא לא הניצולת הנמוכה אלא בעיית אחסון החשמל. אז עובדים גם על זה.

10) Built With Pedestrians in Mind. מחקר חדש טוען שהרחוב שבו גרים האנשים משפיע על רמת ההשמנה שלהם, שאנשים שגרים ברחובות יותר ישנים בעיר, איפה שבנו בניינים במחשבה על הולכי רגל (מדשאות, עצים, מקומות קרובים), נוטים ללכת יותר ולשמור על BMI נמוך יותר.

11) DollHouse מקבל פיילוט חדש. מסתבר שהמפיקים ב-Fox לא קיבלו את הפרק שהם רצו מהסדרה החדשה של ג’וס ווידון אז הם ביקשו ממנו התחלה אחרת לסדרה החדשה שלו. אני לא יודע אם זה מציק למישהו אבל לי זה נשמע מאוד מוכר. Firefly, anyone? פוקס שוב פעם דוחפים את הידיים שלהם ליצירה של ג’וס ווידון. אני לא ממש מבין למה הוא ממשיך לעבוד איתם. אפשר רק לקוות שזה יהיה טוב וימשך מספיק זמן.

12) המוסד לקולנוע. אלו חדשות מעניינות. מסתבר שוורנר הולכים להפיק גרסה קולנועית של המוסד של יצחק אסימוב. אני מניח שההפטולוגיה קפצה עכשיו בסדר העדיפויות שלי.

13) השומר יוצא מהתמונה. לכל מי שחושב על לכתוב סיפור שכולל הסתננות לבניינים וחמיקה ממצלמות אבטחה ושומרים מפטרלים (אהמ… אהמ…), שיתייחס לזה. מסתבר שבקרוב כבר לא יצטרכו שומרים שיזהו דברים מוזרים במצלמות האבטחה, המערכת כבר תעשה את זה לבד.

14) חדפים שותים בירה. או משהו מאוד קרוב לזה. הם שותים מיץ מעץ שמכיל אלכוהול בריכוז של בירה. ולמי שלא יודע, חדף זה יצור שאפשר, בדרך כלל
להחזיק בכף היד. אבל הם לא משתכרים מזה. הם מעכלים את הרוב. יש עתיד לביטול החמרמורת.

15) הניידים שלכם משקרים לכם. ולא רק כשהם לוחשים בלילה. כשאתם מסתכלים על מצב הסוללה או הקליטה של הטלפון או המחשב הנייד שלכם, הוא לא באמת אומר לכם מה שאתם חושבים. דווקא מעניין שהם אומרים את האמת אבל לא את זאת שאתם רוצים לשמוע.

16) צעצועים מעניינים השבוע: Jetpack. כן, זה נכון. הם בנו אחד חדש והוא עובד לא רע. למרות שהוא לא ממש jet. אבל מי שרוצה יכול להירשם ולהתחיל לחסוך מאה אלף דולר.
ביגוד חסין כדורים. אמרתי שזה יגיע. לא אומרים ממה זה עשוי. הרעיון שלי היה סיבי עכביש מלאכותיים. Whatever works, אני גם רוצה. :)
Rocket Racer. ליגת מירוצי מטוסי הרקטה עדיין לא נפתחה אבל המטוס הראשון הודגם. וואיי! זה מגניב. :)
Antikythera Mechanism. מי לא מכיר? מדובר באחד המכשירים המתוחכמים ביותר שנבנו… לפני הולדת ישו. ועכשיו גילו עליו סימונים של חודשי השנה. הרבה דברים עליו עדיין לא ידועים אבל הוא בהחלט היה סוג של לוח שנה שמסונכרן עם המחזור האולימפי.
Spray On Laser Shield. ישראל וארצות הברית הן כרגע המדינות היחידות שקרובות להכנסת לייזר טקטי ליירוט טילים לשימוש. אבל כנראה שכולם כבר מפחדים כי הנה הם כבר ממהרים לחשוב על איך אפשר להתמודד עם הטכנולוגיה שרק להם יש.

17) בריטניה נגד הפושעים. המשטרה הבריטית לוקחת צעד מעניין כנגד המטרידים הטלפוניים ומפרסמת שיחות מוקלטות שהן פשוט טיפשיות מדי. זה כמו Tech Support רק רציני יותר.

18) מי שמשוטט ברשת, שיזהר לא להפוך לחלק ממנה. כשאתה מחפש בגוגל, גוגל מחפש בך. סיפור נחמד על הרשת, על גוגל ועל איך שאנחנו (או הוא) חושבים.

19) Water on Mars!

אבל הפעם בשיא הרצינות!


Posted in Less Interesting News by with comments disabled.