מענייני ומשעזעי השבוע – 04/07/2k8

1) Gigahertz Intolerant? האם צריך להתחשב באנשים רגישים לאקלטרוניקה כשמתקינים רשת אלחוטית בבניין? קבוצה של אנשים בסנטה-פיי חושבים שכן ומעוררים את חוק הנכויות כדי שיתייחסו אליהם. האם צריכות להיות פינות אינטרנט כמו שיש פינות עישון או שקרינה אלקטרומגנטית זה לא משהו שאפשר לסגור בחדר קטן כמו עשן סיגריות?

2) משחקי מחשב זה (לא) טוב: משחקי מחשב מעודדים יצירתיות. אם אתה במצב הרוח הנכון.
אולי לא ממש קשור להאם משחקים זה טוב או לא אבל יש בן אדם שטוען: “שבב חדש על לוח האם יחסל סופית את הפיראטיות.” אבל רק של משחקים. לא של סרטים או מוזיקה.

3) איכות הסביבה השבוע: תוקם טורבינת רוח 10 ק”מ מקו החוף של נורווגיה. זה ניסוי מעניין.
ובינתיים מדען אחר מיישם את ה-Atmospheric Vortex Engine, או בקיצור: Tornado in a Box, בשביל לייצר אנרגיה.

4) צעצועים נחמדים השבוע: שולחן עם מחשב מובנה. יפה כמו מק, משודרג כמו מחשב אישי וחמוד באופן כללי.
מקלט GPS בסגנון Knight Rider. מי רוצה ש-KITT ידריך אותו בדרכים?
שינויים גופניים שימושיים: סרגל מקועקע לבנאים, מגנטים מתחת לכריות האצבעות בשביל חוש שישי, משקפיים בלי מסגרת.
מצלמות במטוסים יזהו מראש חשודים למעשי טרור או “זעם אוויר”. מה זה לכל הרוחות ‘זעם אוויר’?
“מגבת”, מחוסר במילה יותר טובה, העשויה מחוטי ננומטריים מסוגלת לספוג נפט ולדחות מים.

5) כך לא תסבול מטיסות: מסתבר שלצום כמה שעות טובות לפני טיסה יכול לשפר את הסיכויים לשרוד את היעפת. לא הוכח אך שווה נסיון.

6) צריך לשכתב את ה-HTML בשביל להכניס את זה. הודעת שגיאה: “השרת מת כי מישהו לקח לנו את ה-X-Box“. זה מה שקורה כשיועץ מוכשר, אי שם לפני הרבה זמן, החליט ליישם שרת אינטרנט עם קופסת המשחקים מאשר עם מחשב רגיל. אז המנהל החדש של לקח את המכונה הביתה בשביל הבן שלו. פעם הבאה, נא להזהיר: “הקונסולה היא בעצם שרת!”

7) מי אמר דבר רע על גרמנים? בלי שלטים, בלי רמזורים, בלי מעברי חציה ובלי חוקים נוקשים יותר מהגבלת המהירות והצמדות לימין, העיירה הגרמנית בומטי כבר חודש ללא תאונות כשבעבר הייתה להם לפחות התנגשות אחת בשבוע.

8) למה אבולוציה זה מעניין? בצפרדעים מקמרון נמצא מנגנון הגנה מעניין. הן ממש שוברות את העצמות של עצמן כדי לגדל טפרים וחודים מאיימים. כנראה להגנה מאיומים.

9) כשבאמת משעמם. מי מכיר את המשחק Six Degrees of Kevin Bacon? אז עכשיו יש Six Degrees of Wikipedia. מעבר לנתונים המשעשעים, יש גם מנוע חיפוש שמקשר את הדרך הקצרה ביותר בין שני מאמרים באנציקלופדיה. הידעתם שצריך רק שתי לחיצות בשביל להגיע בין Six Degrees ל-Kevin .Bacon צריך 4 לחיצות בשביל להגיע מקרח 9 לגיא חסון (עוברים דרך קרול ברג).

10) עוד בדיחת חנונים: I will derive. I will derive!

11) חרא להיות בחלל. אסטרונאוטים צריכים להתמודד עם הרבה בעיות בחלל, עם תנאים קשים ומחייה לא מדהימה. אבל אני בטוח שכשהחבר’ה נרשמו לטיסה הם לא ציפו שאחת הבעיות תהיה שירותים מקולקלים. למזלם הבעיה הייתה עם הנוזלים אותה כל לפתור עם “מעקף מחוכם” המשתמש ב”מתקן איסוף נפרד”. מדהים כמה מהר אפשר לפתור תקלות כשאתה באמת לחוץ – השירותים תוקנו על ידי קצת תושייה וחריצות רוסית.

12) רובוט השבוע: יסייר באנטרטיקה במקום המדענים שפוחדים ממדפי קרח נופלים. והוא גם נראה כמו מזחלת שלג חמודה.
מטפס על קירות בלי שום בעיה. כי הוא מסוגל לבצע הידבקות חשמלית.
קוצר עצים בלי להזיק לסביבה. ונראה כמו גרסה מתוחכמת יותר של ה-AT-ST.
מדענים באוניברסיטת דיוק ניסו לבנות מכוניות מיקרוניות. הם הצליחו ליצור פקק תנועה ננומטרי. אז כמה רובוטים מסוגלים לרקוד על ראש סיכה?

13) אלוהים בקופסה. בעקבות יציאתו של יוצר היצורים של Spore, גם ה-FSM מצטרף לארכיון.

14) יוצר גליל הפרינגלס נפטר. ביקש להיקבר בתוך הגליל. ביתו מילאה אחר בקשתו.

15) שימוש יצירתי ב-CCTV. המדינה שלכם שמה מצלמות בכל מקום? לפחות תנצלו את זה לטובה, כמו להקה בריטית זו, ותקליטו קליפ מול המצלמות.

16) מי יודע איפה תצא. תלחצו על הקישור הזה. או הזה. או הזה. תפתחו את כולם ביחד. אני לא יודע איפה תצאו. שמתם לב שכולם אותו הדבר? יאהו, המשוגעים האלו.

17) מה אפשר לעשות ב-50 ימים? כפי שכבר הוכיחו בקרנגי מלון, אפשר להוציא יותר מ-50 משחקים אבל מסתבר שאפשר גם לטפס על 50 הרים. או לפחות זה הרעיון.


Posted in Less Interesting News by with 2 comments.

Comments

  • Eran says:

    ועוד תוספת נחמדה. בדיוק סיימתי לראות את Bender’s Big Score עם הערות היוצרים ומשעשע כמה דברים מוזרים מופיעים שם ברקע.
    אם תשימו לב, בסוף בסוף, רואים בין כל האוצרות שבנדר מביא גם את המטה שאינדיאנה ג’ונס השתמש בו בשביל למצוא את ארון הברית.

  • Nihau says:

    אהבתי את הצפרדע, את האיש שנקבר בהמצאתו, את כתבת איכות הסביבה, את הניסוי המעניין של הגרמנים ואת גרסת המשחק למפלצת הספגטי המעופפת. אה, כן, ואת המגבת.