משעזעי ומענייני השבוע

1) מבחינתי, הטכנולוגיה שתביא לשיפור הענק באיכות החיים של המאה ה-21, בסדר גודל הדומה לאינטרנט או הטלפון הנייד, תהיה ה-Software Bot, ה-Intelligent Software Agent או איך שתרצו לקרוא להם. אז הנה צעד אחד בכיוון.

2) האם זה הסוף של השינה? דארפ”א בודקת תרסיס חדש שהוכח כמבטל השפעות העייפות בקופים ללא תופעות לוואי. האם זה כדאי או לא? אני עדיין לא בטוח.

3) מה עשו השבוע לטובת איכות הסביבה? עצים סולאריים! מלח סולארי מפיק חשמל (או משהו כזה)! תהליך סולארי לפירוק גזי חממה לדלק! מדענים מנסים לגלות את המקור לציקלונים ובתקווה לטפל בבעיה (ובדיוק ראיתי Superstorm :)! מסתבר שגידול של צמח מסוים שאפשר להמיר לאתנול הוא רעיון מאוד יעיל (בניגוד לסוגים אחרים של ביו-דיזל)!

4) מכירים את Google, נכון? מה אם Google Sketchup, Google Book Search או Google Flight Simulator? הנה רשימה של 10 פרויקטים של גוגל שאולי פספסתם וכדאי שלא.

5) קרינת טלפון סלולרי הוצגה במחקר כגורמת להפרעות שינה. אולי זה למה אני ישן גרוע בטכניון ובצבא?

6) רובוט השבוע: HOAP מצייר את הדיוקן שלכם.

7) מרכז השאלות העולמי העלה את השאלה: “באיזה נושא שינית את דעתך השנה?” והציג אותה למספר אנשים חשובים כמו רודי ראקר, ריצ’ארד דוקינס, דיוויד ברין, פרימן דייסון, סם האריס (מאוד מעניין) וחיים הררי (לשעבר נשיא מכון ווייצמן). וכמובן לעוד המון אנשים אחרים. יש עשרות מהם. קראתי רק את אלה שהכרתי אבל זה עדיין מאוד מעניין.

8) האם החלומות הם סוג של בית ספר לילי? מאמר חדש טוען שכן, שבחלום אנחנו מתמודדים עם מצבי סיכון ומתכוננים אליהם מראש. וזה למה אנשים טוענים למצב ‘דמוי-חלום’ אחרי מפגש רצוף אדרנלין.

9) עוד רשימת סוף שנה: הפריצות הגדולות של 2007. לאנשים היה משעמם…

10) עוד סיבה להפסיק לעשן: מחקר חדש טוען שחשיפה לניקוטין בגיל צעיר גורמת להתפתחות מנטלית לקויה.

11) יש מקצוע חדש: “Airport Profiler”. תפקידו? לבחון את הבעות הפנים של הנוסעים העוברים במסוף ולחפש נטיות טרוריסטיות. באמת מעניין אותי איך הם עושים את זה… ואיך אפשר לעבוד עליהם…

12) חיסונים לקוקאין ולניקוטין נמצאים בדרך לניסויים אנושיים. ככה זה יעבוד. מגניב.

13) רוצים לראות עם האצבעות? טכנולוגיה חדשה מציעה סוג של ‘מכונת סינסתזה’.

14) נא לשנות את המשפט המוכר למשפט הנ”ל: “הוא כל כך לחוץ שאם נתקע לו בוטן בתחת, כעבור שבועיים נקבל יהלום.”

15) פעם הבאה שאתם מתחברים לרשת אלחוטית “שמצאתם בטעות”, היזהרו. בבריטניה כבר יש חוקים נגד זה.

16) שיאן טיפוס מקווה לשבור שיא חדש: שיחת הטלפון הגבוהה ביותר. כן, הוא לוקח טלפון של מוטורולה לפסגת האוורסט.

17) עוד סימן לכך שאנשים צריכים לשים לב למשקל שלהם, לכך שרמת השומן הממוצעת עולה: משרפות בבריטניה לא מצליחות להתמודד עם הרוחב העולה של ארונות הקבורה.

18) מסתבר שכלבים בארה”ב מדי פעם יורים… כן, יורים בבעליהם. זה באמת אחד המקרים שבשבילם הומצאה המילה ‘משעזע’ כי אני לא בטוח אם לצחוק או לבכות. אני חושב שלצחוק עדיף כי אמריקנים מטומטמים ולא יודעים להתעסק עם כלי נשק.

19) יצור נמצא שהצליח לקיים את עצמו במשך 80 מיליון שנה בלי לקיים יחסי מין. אני יודע שהאחים קיטארו יכולים להוציא הרבה מהידיעה הקטנה הזאת. :)

20) קרוקודילים מתבייתים מזעזעים את עקרונות שינויי המקום של הביולוגים האוסטרלים.

* 14-20 נוספו בעזרת לילי.

21) Carbon Nanotubes – Out! Boron Nanotubes – In!

22) מדען ניו-זילנדי טוען שההסבר לתופעות קוואנטיות מסוימות, לייחסות ולמפץ הגדול הוא… “היקום הוא מכונת מציאות מדומה.” אז זה לא “Big Bang” אלא “Big Boot”. מטעמים לחובבי מד”ב.

23) והנה ידיעה בשביל לילי: Spirit בן 4! מזל טוב! תאומו מעט צעיר יותר ויחגוג את שנתו הרביעית ב-25 לינואר.

24) אני חושב שקיבלתי עוד רעיון למשהו שאפשר לעשות עם להב: לפרוץ למערכות השליטה של מטוסי נוסעים.

הייתי גם כותב משהו על הידיעה שהוכיחו את היעילות של מנוע הבקטריה פלג’לום אבל אני חושב שזה דיי ברור שהוא יעיל, עובד ושימושי.

25) כולם יודעים שמיקרוסופט אוהבת לאסוף מידע על המשתמשים, בין אם זה הרגלי גלישה, הרגלי שימוש בתוכנות או אפילו סיסמאות (ראו הודעה קודמת). עכשיו מיקרוסופט גם רוצה לאסוף מידע על המצב הגופני והנפשי של המשתמש בזמן שהוא משתמש.

26) אינדיאנה ג’ונס החדש עלול להיות סרט קצת אנאכרוניסטי (הוא ואוצר לאומי וכל חבריו) כי עכשיו ארכיאולוגים מוצאים מקומות חשובים בעזרת Google Earth.

27) אוקיי, פה יש באמת כמה דברים מגניבים: נגן תקליטורים קומפקטי, האופטימוס (כמובן), השלט של אפל, מחשב נייד הולוגרפי, טוסטר שמשאיר הודעות ומכונית אמפיבית.

28) מישהו רוצה מסך קולנוע נייד? עדיף על נגן DVD נייד. רק חבל שהוא יכול להחזיק, מקסימום, רק 9 סרטים.

29) ובדיוק היום אמרתי לארטיום: הגלגלים של האימפרזה WRX מגניבים. צריך להפוך את זה לתעשייה.

30) הוד מלכותה המלכה אליזבת המכובדת… משתלטת על הווי של וויליאם כמו ילדה בת 5 בלי שום בושות.

31) כבר קישרתי פה בעבר לשכפ”צ שנותן משוב לשחקני מחשב. עכשיו, חברה ממנצ’סטר בשם MindWire מציעה את הדור הבא ב-Direct Force Feedback. נא להכיר: Electro-Shock Gaming!

32) Blizzard עדכנו את אתר Starcraft II שלהם. מה חדש? ה-Crucio Siege Tank. מדובר בעדכון על ה-Arclite מהמשחק הקודם.
אני מצטט: “The immense flexibility of an armored battle tank that could advance and then deploy itself as heavy artillery was a huge success, and the design was widely copied.”
ואז מסתכלים מעט קודם ורואים את המפרט שלו: שני תותחי 90 מ”מ במצב תקיפה ותותח 120 מ”מ במצב מצור. ואני חושב: רגע! 120 מ”מ? ארטילריה מסיבית? 120 זה כרגע הסטנדרט לטנקים מודרניים. אני לא יודע מה הקוטר של תומ”תים היום אבל ההגדרה של הארטילריה מ-Red Alert הייתה 150 מ”מ.
היום, יש לנו טנקים שמסוגלים לירות פגז 120 מ”מ תוך כדי תנועה ולהוריד מסוק! אני חושב שבליזארד צריכים להתעדכן קצת בטכנולוגיה…

33) בארצות הברית הם מתלבטים האם לערוך חיפוש במחשבים של אנשים זה חוקי או לא. אני חושב שהדעה שלי בנושא דיי ברורה.


Posted in Less Interesting News by with 12 comments.

Comments

  • Eran says:

    עכשיו זה נותן לי רעיון מעניין לכת. זה אולי הציל את כל הסיפור הזה…

  • Nihau says:

    תמיד משמחות אותי הדרכים המוזרות בהן אתה משועשע.