משעזעי ומענייני השבוע

1) כולם אוהבים לקבל ברכות לחג. זה אפילו עוד יותר משעשע כשהשולח הוא הסבא שנפטר לפני מספר חודשים.

2) מה עשו השבוע בקשר לאיכות הסביבה? האיחוד האירופי מכריז על קנסים גדולים למכוניות מזהמות החל מ-2012, תאגיד של (הצדפה) בודק את נושא האצות כמקור טוב יותר מתירס או סוכר לביו-דיזל. מכונית חשמלית חדשה נחשפה. חברה חדשה מייצרת תאים סולאריים גמישים וזולים מחומרים אלטנרטיבים.

3) לפני שבוע שוחרר סוף סוף הטיזר הרשמי ל-Duke Nukem Forever, עוד אחד מהמשחקים שאני, והרבה אחרים, מחכים לו כבר מהמאה שעברה. זה בדיוק מה שהיה צריך בשביל להכניס אותו לרשימת ה-Vaporware 2007 של מגזין Wired.

4) אחרי שפתרו את דמקה, למתמטיקאים כנראה משעמם אז הם פתרו את פקק התנועה. לא ידעתי שצריך פתרון. אני כבר ידעתי למה דברים כאלו קורים.

5) האם יכול להיות שהזמן הולך ונגמר? תיאוריה חדשה מציעה שבמקום חומר אפל אנחנו צופים בעובדה שהזמן הוא לא קבוע לאורך כל היקום. אני חושב שפיט אבראמס צדק עם הסיפור שלו על Timeless Space ב-Sluggy Freelance.

6) שוב פעם כל הכבוד לישראלים: חברת ממפייל הישראלית תציע תקליטור קשיח המאחסן טרה-בייט של מידע בשנים הקרובות.

7) עוד עידן חדש לעולם המחשבים: Airborne Viruses.

8) החידה הכי קשה באינטרנט.

9) צ’אק נוריס תובע את ספרי פינגווין על ספרם החדש בטענה: “הדמעות שלי לא מרפאות סרטן.

10) מתחילים סיכומי סוף שנה: פספוסי המדע של השנה (כולל טלסקופ שבורח מהמפעילים, צוללת שמדווחת “אני תקועה” מתחת לאנטרטיקה, רפטורים שמשתגעים מתאריך לא נכון ועדשה שעובדת יותר טוב הפוך ואף אחד לא יודע למה)

11) כבר הזכרתי את ג’וני לי לפני כמה הודעות אבל לבחור בהחלט מגיעה מדליה (אם לא איזה שהוא פרס אחר…)

ומשום מה שכחתי לשמור את החלק השני שכתבתי עד פריט 20 בערך אז אלו אבדו בנבכיו של ה-Google Reader. פעם הבאה משהו חדש.


Posted in Less Interesting News by with 4 comments.

Comments

  • עודד says:

    * פקקים: זה לא כזה טריוואלי כמו שאתה מציין – תחשוב על זה ככה: לכאורה פקקים הם דבר מובן מאליו – ברור שככל שאתה דוחף יותר מכוניות לאותו שטח כביש אז המהירות הממוצעת יורדת כדי לאפשר למרווח בין מכונית למכונית להצטמצם. אבל, וכאן הנקודה הבעייתית, אתה לא באמת דוחף יותר מכוניות לאותו שטח כביש – אתה דוחף יותר מכוניות בכניסה אבל אם המהירות תשאר גבוהה מספיק אז המכוניות יפנו את שטח הכביש מהר יותר וישאר מספיק מקום לכולם. כשחשבתי על זה בפעם הקודמת (בדרך בחזרה מהעבודה לפני שלושה ימים) היה נראה לי שהבעיה היא פשוט הנהגים המעצבנים שמתעקשים לנהוג ב-60 קמ”ש בכביש של 100 קמ”ש (והיה אחד כזה לידי – הנתיב שלו היה פנוי לפחות 300 מטר קדימה שיכולתי לראות, אבל הוא התעקש לנהוג באותה המהירות כמוני- 70 קמ”ש בזמן שהנתיב שלפני היה פקוק), אבל יכול להיות שזה באמת ארועים אקראיים כמו שהמחקר מתאר.

    * הקטע עם הוירוסים זה מטופש: רוב הנתבים מריצים מערכות הפעלה יעודיות מוקשחות (מבוססות VxWorks בד”כ) או לינוקס. אין נתבים המריצים חלונות ואין וירוסים ללינוקס ועוד פחות מזה ל-VxWorks. לטעון שלנתבים אין חומות אש ואנטי וירוסים ולכן הם חשופים יותר לוירוסים זה כמו לטעון שהסיבה שאין וירוסים ללינוקס היא שמערכת ההפעלה לא פופולארית מספיק כדי שתהיה מטרה אטרקטיבית לכותבי וירוסים – זו טענה פופוליסטית מטופשת שמתעלמת מסיבות טכניות לטובת מידע אמפירי לא רלוונטי (למערכת חלונות יש הרבה וירוסים + מערכת חלונות מאד פופולארית = מערכות פופולאריות מקבלות וירוסים).

  • אלודאה says:

    אצות? אצות??
    לא!!!!!

  • Eran says:

    נשים אותך בשמורה.