מלכודת מהירות

הנה רעיון שעלה לי ותרגישו חופשי לא לגנוב אותו. אני לא מאמין שחשבתי על דרך חדשה למדוד מהירות מופרזת.

מה שעושים זה מצמידים פס דריכה לכביש בנקודה אסטרטגית. מעמידים לידו מצלמה שתצלם את המכונית שעוברת עליו. מתייחסים למיני-קופר או לסמארט כדוגמה למכונית מאוד קצרה ליתר בטחון ואז מחשבים, בדגימה של 1000 או יותר לשנייה כמה זמן לוקח מאז שהסרן הקדמי עבר על הפס ועד שהסרן האחורי עבר עליו. משתמשים בזמן הזה ובאורך שקבענו מראש כדי לחשב את המהירות של המכונית באותה נקודה. אם היא עוברת סף מסוים אז המצלמה מצלמת אותה כדי שיהיה אפשר לזהות.

וזהו, לא צריך שוטרים ולא יותר מזה. מכשור כזה גם לא צריך לעלות הרבה ואפשר להסתיר אותו בצידי הדרך במיוחד בכביש שהוא לא במיוחד פתוח. אפשר להסתיר אותו בתוך עמוד פרסומת של תחנות דלק.

עכשיו אני מקווה שאף אחד לא יישם את זה כי זה נשמע מאוד יעיל וחסוי.


Posted in No Category by with 6 comments.

Comments

  • Nihau says:

    אם שני רכבים עוברים ביחד על הפס הם ימסכו אחת את השני ולא ניתן יהיה למדוד את המהירות האמיתית של אף אחד מהם וכמו כן הסמן של המחשב יתחיל לעשות טעויות בהפרדה באופן כללי ותקבל טעויות רישום כמו רכבים ארוכים מאוד או איטיים ביותר.

  • Nihau says:

    נ.ב
    הפתרון האמיתי לבעיות תאונות הדרכים הוא לא בהכרח תפיסת האשמים אלא ביטול הגורם לעבירה או ביטול הנטייה האנושית לבחור לעבור עבירה.
    למשל מעקף שיחליף את הצורך בביצוע עבירת הפרסה במקום לא חוקי.
    מהירות יתר כשלעצמה בד”כ לא הורגת, זמן תגובה להפתעות כן.

  • Eran says:

    אפשר לבטל את הטעויות האלו. יש הרבה דברים שצריך לעשות. אני משתדל.

  • Nihau says:

    the life of an evil overlord is never easy
    work harder
    *whip slash*

  • עודד says:

    בד”כ משתמשים בשני פסים – הבעיה עם פס אחד זה שהחישוב שלך שונה מהותית לפי האורך של המכונית ונקל למצוא שתי מכוניות פרטיות שההבדל בין בסיס הגלגלים שלהם הוא פי שניים, וכמובן יש את הקטע עם שתי מכוניות בשני נתיבים. עם שני פסים קל לדעת בדיוק מה מהירות המכונית בלי קשר לאורך שלה, החומרה לא יקרה יותר בצורה משמעותית וניתן בסבירות טובה לזהות מכוניות ביותר מנתיב אחד – בעיקר אם מדובר בכיוונים שונים.

    כפי שניתן להבין – מערכות כאלה נמצאות בשימוש, אבל לא למטרת אכיפה אלא לקבל סטאטיסטיקה של מהירות ממוצעת בקטע כביש מסוים למטרות תכנון תעבורה.

    אני כמובן מסכים עם ניהאו שהפתרון לבעיות התעבורה הוא לא אכיפת מהירות טובה יותר. אני אישית חושב שמגבלת המהירות בישראל היא נמוכה בצורה בלתי סבירה ואם מגבלת המהירות היתה יותר סבירה אז היה הרבה יותר סיכוי שאני אסע כחוק – לא כי אני רוצה שהמהירות שבה אני נוסע היום תהיה חוקית אלא שאם המהירות החוקית תהיה סבירה אז לא יהיה טעם לעבור אותה ב-10~20 קמ”ש ואני פשוט אסע במהירות החוקית.

  • Eran says:

    אם זה אני גם מסכים. יש הרבה בעיות עם כל המערכת.