Lecture Notes Taking – A Recipe
כבר הרבה זמן שלא יצא לי להיות בקורס שבו שאין שקופיות מוכנות מראש. עכשיו, אחרי לפחות שנה הפסקה, חזרתי להקליד את כל ההרצאות בעצמי. אז יש לי Word ו-MathType בשביל טקסט וסימנים מתמטיים אבל בהרבה קורסים יש כל מיני ציורים שצריך לצייר. במקרה כזה ישנן שתי אפשרויות: להתחיל לצייר עם הכלים (הלא מדהימים) העומדים לרשותך או לצלם. אז בחרתי לצלם. כשעשיתי את הקורס הקדם-אקדמי, לפני שקניתי לעצמי מחשב נייד, כתבתי הכל על דפים וצירפתי תמונות שצילמתי עם הטלפון או המצלמה. אבל אז זה היה סיבוך לחבר אותם ולהוריד את התמונות וכן הלאה וכן הלאה. היום, זה הרבה יותר פשוט. והנה המתכון.
רכיבים דרושים: מחשב נייד לכתוב עליו. טלפון חכם. Dropbox.
תהליך:
1) וודא כי המצלמה על הטלפון שומרת את התמונות לספריית התמונות הסטנדרטית של הטלפון (לעזאזל עם Dropbox, זה מה שהוא דורש).
2) וודא עם Dropbox שהוא שולף את התמונות משם ומעלה כל תמונה חדשה לספרייה ידועה.
3) הקלד במהלך השיעור.
4) בהינתן ציור, שלוף טלפון וצלם ככל יכולתך.
5) המשך להקליד במהלך החצי דקה (במקרה הרע) שייקח לתמונה לעלות.
6) עם הצגת ההודעה על תמונה חדשה, פתח אותה עם כל תוכנה שמאפשרת לחתוך אותה.
7) חתוך את התמונה לגודל הרצוי שיציג רק את מה שחשוב.
8) שמור אותה בספרייה נוחה (כמו אותה ספרייה בה שומרים את ההרצאה).
9) אמור למעבד התמלילים שלך לשלב את התמונה במקום הרצוי.
10) להתפעל מעצמך איך, גם עם ציורים, עדיין אפשר להקליד באותה מהירות, אם לא יותר מהר, מהתקדמות השיעור.
זה היה קצת מרומם רוח.
Posted in No Category, School by Eran with 4 comments.
פלאי הטכניקה כבר לא צריך עיפרון ונייר
what she said.
you remind me of the joke about the americans funding expensive research to design the super-pen that can write upsidedown and underwater and in outer space… and the russion simply used a pencile.
PS.
Really making it simpler would be to save the entire lecture as you are watching it in your bionic-cyber-eyes and then download the lecture to an external hardrive. this will allow you to watch teh entire lecture again as if you are there, pictures and all.
unless of course you were bussy looking out the window the whole time… and then its best to take someone else’s saved lecture, maybe someone who sate closer to the board too, and asked intelligent questions.
When we can do that… (When we have Google Glass…)
But I understand the analogy. Unfortunately, pen and paper doesn’t really work for me. For the same reason that a videoed lecture will have to have extensive meta data and interspersed with keywords for me to have any use of it.