Ronin

רונין, במקור, הוא כינוי לסמוראי ללא מאסטר. בסרט הזה, קבוצה של סוכנים מיוחדים לשעבר מתאגדת כשכירי חרב לביצוע משימה פשוטה של חילוץ מזוודה מכמה אנשים שלא ממש רוצים לוותר עליה. וכמובן, הכל נהיה מאוד מסובך מאוד מהר.

על פני השטח, רונין נראה כמו סרט פעולה סטנדרטי. שוד, מרדפים, יריות, מכות, פיצוצים, כל מה שרק אפשר לבקש מסרט כזה. מתחת לפני השטח, יש לסרט שני דברים עיקריים שמבדילים אותו מרוב השאר ומעלים אותו מעוד סרט חביב לסרט פעולה שכל חובב צריך באוסף.

שני הדברים בסוף מובילים לאמינות, אמינות של החומר המסופר, שעוזרת להטמעה, להנאה ואחרי הכל לסרט יותר טוב.
הדבר הראשון הוא המכוניות. לא מדובר במכוניות על או אפילו מכוניות כביש סופרטיביות שמתיימרות להיות מכוניות על. אלו מכוניות רגילות ופשוטות, חלקן משודרגות יותר כי יש להם נהג שיודע מה הוא רוצה. ואת המכוניות האלו הסרט זורק לכמה מסצינות המרדפים הטובות ביותר שנראו אי פעם על המסך. המסלולים שלהם מלחיצים, הצילום נהדר, הכל מאופק וישר לעניין והצלילים… ממש חלומו של חובב מכוניות.
הדבר השני הוא הדמויות. לא מדובר פה בגיבורי על שקופצים מבניינים ומורידים שלושה רעים עם ברטה משומשת תוך כדי סלטה כפולה. אלו אנשים רגילים, מיומנים, חכמים וחשדניים. וזה מאוד מתבטא בסצנות כמו ששניים הולכים אל תוך מה שהוא בבירור מלכודת ולפני שמספיקים לצעוק עליהם שזה מטומטם ועל תלכו לשם, מישהו בסרט כבר אומר את זה. ואת הדמויות האלו משחקים שחקנים טובים (רוברט דה-נירו וז’אן רנו למשל) שעושים עבודה מצוינת ומכובדת ביותר.

בקיצור, זה מותחן שודים/מרגלים מאופק ועשוי בקפידה. ונראה לי שהוא באמת נעשה על מקצוענים, על ידי מקצוענים ובשביל מקצוענים. וכמובן שאני מעדיף שסיפור יהיה חכם יותר ממני אבל גם חכם כמוני זה משהו שאני לא רואה כל יום. כדאי.


Posted in Reviews by with comments disabled.