אני שונא את יום הסטודנט

תמיד צריך כותרת גדולה וחזקה כדי למשוך תשומת לב, לא? אני יודע שאני כנראה אחטוף הרבה על זה אבל אם אנחנו כבר אז אבהיר שאני לא דורש שיבטלו את יום הסטודנט, אני יודע שאין הרבה מה לעשות כדי להזיז או לשנות כזה דבר ענק אבל הנה הסיבות שלי למה הוא מעצבן אותי.

הכל מתחיל מחוסר נגישות לזרמים זרים: אני לא בזרם המרכזי. אני בשוליים מכל מיני סיבות. זה יותר מעניין אותי ואולי כתוצאה מכך שאני תמיד חייב לעשות דברים אחרת, בדרך שלי. יום הסטודנט הוא, תכל’ס, חבילת הופעות, כמה דוכנים לא מרשימים ואוכל יקר מדי. ובדרך כלל (חוץ מפעם אחת שאני זוכר) אין מספיק הופעות מעניינות בשביל להצדיק בשבילו אפילו 20 שקל.
חוסר ‘אלטרנטיבה’: וחוץ מאותה פעם אחת שאני זוכר, אין רחבה אלטרנטיבית ואין מתחם משחקים. שאלו, מבחינתי, היו שתי המשיכות העיקריות בכל מקרה. אז דחיקה של המיעוט שלי לטובת מיעוטים אחרים גם קצת מעצבנת.
אין מקום: ואז, בשביל כל הבלגן הלא מוצדק הזה, חוסמים את הטכניון. טוב, הוא לא חסום לגמרי. אבל כל המרכז שלו, מאולמן ועד צ’רצ’יל, מטאוב ועד פישבך, חסום. ציר התנועה העיקרי שלי, ואני בטוח של עוד הרבה אנשים, מנותק. וכבר קרה לי שרציתי ללכת לעבוד בטאוב בזמן פסטיבל הסטודנט והייתי צריך לעקוף חצי מהטכניון רק בשביל לגלות שהחווה בכלל סגורה.
רעש משבית: ואם בכלל מצליחים למצוא מקום לעבוד אז אי אפשר להתרכז יותר מדי בגלל הרעש. אולי במהלך הפסטיבל לא לומדים אבל זה לא אומר שאין שיעורי בית. ואם אני לא נהנה, אני לפחות רוצה לעבוד. ואי אפשר לעבוד כי הרעש חודר לכל מקום. ולא רק במהלך הפסטיבל עצמו. כפי שהודגם לי יפה במהלך כתיבת שורות אלו, יש רעש גם במהלך הלימודים עצמם.

בנוסף על זה, פעם אחת רציתי ללכת לראות סרט. אז ברחתי מהטכניון לקולנוע. אבל כשחזרתי, הייתה מכונית אבטחה שחסמה לי את הדרך אל מגרש החנייה של המעונות. פשוט אי אפשר לעבור, אמרו לי. אבל אני גר פה, אמרתי. אי אפשר לעבור, אמרו לי. אבל אני רק רוצה לחנות במקום בו אני תמיד חונה, אמרתי. אי אפשר לעבור, אמרו לי. וזה פשוט מעצבן.


Posted in No Category by with 5 comments.

Comments

  • דותן says:

    הרמיזה לסרט החדש של שודדי הקאריביים מכוונת?

  • Eran says:

    כמובן. :)

  • דרגורן says:

    אתה לפני הסרט או אחרי?
    חבר שראה (ועין הדג) אמר שאסור לראות בתלת מימד.
    במילים שלו:
    בסצנות שמתרחשות בחשיכה (לילה, מסבאה אפלולית, או בטן האוניה) צריך להוריד את המשקפיים בשביל לראות מה קורה (עם המשקפיים זה פשוט “חושך”)

  • Eran says:

    עכשיו אני אחרי. ואני מסכים וזה מה שעשיתי.
    ואני גם חייב לציין שבהרבה מהמקרים, אפשר בכלל לראות את הסרט בלי משקפיים.

  • Nihau says:

    ימי סטודנט תמיד נתפסו בעיני כרוב מהומה על לא כלום.
    מעולם לא השתתפתי בהם מעבר לרכישה מזדמנת בדוכן- פעולה די חסרת קשר לקיומו של יום סטודנט.
    הם אירועים רועשים ומי שאוהב דברם כאילה שיבוסם לו, אני אשאר בבית תודה.