מילואים, יום ראשון

השתדלנו לקום מוקדם, השתדלנו להיות מוכנים ולצאת מוקדם. מעין קמה בשבילי בשעה המוקדמת של שמונה כדי להקפיץ אותי לתחנת הרכבת. התיק הירוק הישן והטוב, ששירת אותי (ואת אחי) במהלך שירותינו הסדיר, היה עמוס מאוד לא לעייפה בדברים הנחוצים בלבד (שאח”כ נזכרתי שכנראה הייתי צריך להביא עוד כמה דברים) והועמס על גבי. לקחנו את עצמי, על חצי בית מילואימניק, למטה אל תחנת הרכבת.

הצו היה לשמונה וחצי בבוקר. אין מצב שאני מסוגל להגיע בשמונה וחצי בבוקר. אני לא מאמין שאנשים שרחוקים יותר מאשקלון/באר שבע יכולים להגיע בשמונה וחצי בבוקר אבל בהחלט עשיתי מאמץ אמיץ להגיע לארוחת הצהריים. עליתי על הרכבת של אזור תשע ונסעתי נסיעה רגועה לכיוון תחנת ארלוזרוב. הייתי רוצה להמשיך לכיוון באר שבע אבל, בגלל שיפוץ המסילות, כל הרכבות לבאר שבע בוטלו. הייתי צריך לזכור מה קרה בפעם האחרונה שמעין שלחה אותי למילואים מתחנת ארלוזרוב…

כשהגעתי לתחנת האוטובוס שם באזור עשר בבוקר, עדיין הייתי תמים וחשבתי שאוכל לתפוס אוטובוס תוך מקסימום של עשרים דקות ולהמשיך בדרכי הנעימה לבאר שבע בצפי להגיע למל”י עד שתיים עשרה בצהריים. אבל, כמו בפעם האחרונה שהייתי שם, תחנת האוטובוס של מסוף 2000 הייתה עמוסה, הפעם כן לעייפה, בחיילים צעירים, לחוצים ומעומלנים. האוטובוסים, כצפוי מחברה עם ראייה קדימה נרחבת כמו אגד, הגיעו כל 20 דקות, העלו בערך 50 חיילים והסתלקו, משאירים את ה-200 שנשארו להתבצל בחום. רק לאחר המעשה אמרו לי שבאוטובוסים ששמרו בצד לאזרחים היינו יכולים לעלות גם המילואימניקים.

עד שהגעתי לבאר שבע כבר היה אחת. לשם האוטבוס הגיע יותר מהר והצלחתי להידחף אליו בזריזות, כמו דגון פיראנה בין כרישים. למל”י כבר הגעתי בשתיים, אחרי ארוחת הצהריים. למזלי, הקצין שלי קיבל את הידיעה מבעוד מועד ודאג לשמור לי קצת אוכל. אחרי האוכל התחלנו להעמיס ולמתקן נגמ”שים, אבירים וג’פ”סים לקראת היציאה לשטח.

הלילה, דרך אגב, היה מבין הגרועים ביותר שהיו לי בחיי. במשחק החביב ביותר, Cannibal Pygmies in the Jungle of Doom, יש קלף חביב ביותר שנקרא Mosquitoes Like Harrier Jets. אז ככה. ולא, קישתוש לא עזר. אנשים הלכו למכוניות שלהם כדי לצבור לפחות שעתיים שינה.


Posted in No Category by with 3 comments.

Comments

  • ניהאו says:
    it helps if you wake up early enough to catch the first train/bus. it also ensures your ability to get there on time.
    it is indeed possible. and as an added bonus you will get to know that secret hour, known only to policemen and desert ecologists, known as 4 AM.
  • עופר says:
    I protest! That hour is known also to some B.Sc. students!
  • Eran says:
    We’ve brushed each other on occasion, that hour and I, mainly on weekend long gaming sessions and sleepless nights. I rarely note it when it passes, and we, like two ships in the night, ignore each other and continue on our own unknown path, some may be to farm work, some to witching, but most of us to bed.