תלת ממד מסוכן לבריאות

זה משהו מעניין שלא ידעתי קודם, כנראה בגלל שהאנשים שעשו את המחקר לפני 15 שנים קברו אותו: חשיפה ממושכת לתצוגות תלת ממדיות, הקרנה ישירה בעיקר כמו קולנוע וטלוויזיה, יכולה לגרום לבעיות ראייה בילדים וגם במבוגרים.

אז זה לא כמו סיגריות שלא לגעת ולא להתקרב אלא יותר כמו אלכוהול, אל תתנו את זה לילדים שלכם מוקדם מדי ובטח שתמיד לצרוך במידה.


Posted in High-Tech, Less Interesting News by with 6 comments.

Comments

  • ניהאו says:

    funny how every time a new technology finally become economically successful suddenly there is a research saying its dangerous to health.
    I wonder if we would have banned the use of ladders if in the course of history it was discovered by research that people falling off them may get injured.

  • Eran says:

    אני לא חושב שזה אותו דבר, זה יותר להגיד שסולמות זה מסוכן אז תזהרו איתם, אל תשתמשו בהם לכל דבר אלא רק לדברים החשובים ולתת לילדים להפעיל אותם רק תחת השגחה.

  • ניהאו says:

    מאוד יכול להיות שהמחקר הזה – שמדבר על טכנולוגיה מלפני 15 שנה – כבר לא רלוונטי למה שבעצם קורה היום. אז למה העלת את העיניין עכשיו?
    האם יש לך סיבה טובה להאמין שיש קשר בין מה שקורה היום בקולנוע לבין מה שנבדק במחקר הזה מבחינת המפרט הטכני של הביצועים?

  • Eran says:

    הנושא עלה לפני 15 שנה כשנינטנדו רצו משחקים בתלת ממד. ועכשיו הוא עולה שוב כי התלת ממד מגיע, בין אם נרצה ובין אם לא, לסלון הביתי כמשחקים וטלוויזיה. הטענה היא שחשיפה ממושכת יכולה להזיק.

  • ניהאו says:

    לא ענית על השאלה.
    האם המחקר בודק השפעת תלת מימד של מכשירים שהמפרט הטכני שלהם והדרך בה הם פועלים זהה בין היום לבין מה שהמחקר בדק לפני 15 שנה?
    ההבדל בין הטכנולוגיה של היום לבין הטכנולוגיה לפני 15 שנה הוא גדול ומשמעותי ומחקר כזה יכול בקלות להיות מיושן ומתבסס על טכנולוגיה שייצרה בעיות שכיום כבר נפתרו. הרי תחום התלת מימד הולך יד ביד עם תחום האופטיקה האנושית. התלת מימד שראיתי בקולנוע בדיסנילנד לפני 13 שנים היה הרבה יותר פרימיטיבי מהתלת מימד שיש כיום- גם מבחינת איכות הסרט וגם מבחינת האביזר הנלווה- המשקפיים.
    הטענה שלי היא שהמחקר ההוא, סביר להניח, לא מעודכן. והתזמון של העלאת מודעות לגבי קיומו ומסקנותיו חשודה בעיני.

  • Eran says:

    כרגע, באמת, המחקר היחידי שקיים הוא זה שסגה עשו לפני 15 שנים. אכן צריך לעשות עוד מחקר בנושא על הטכנולוגיות החדשות אבל אני חושב שהאזהרה לגיטימית. כי התנאים הם פחות או יותר אותם תנאים: הטכנולוגיה לתצוגה תלת ממדית הופכת את הראייה התלת ממדית שלנו למשהו שונה, היא נותנת לנו תלת ממד בלי לדרוש את מה שהעולם האמיתי דורש מאיתנו בשביל תלת ממד, בלי לאמץ את השרירים המסוימים וכך מחלישה אותם. וראייה תלת ממדית דיי חשובה לנו ביום יום.
    אז אם את הולכת לראות סרט בתלת ממד בקולנוע פעם, מקסימום פעמיים, בחודש, זה לא נורא. אבל אם את רואה כל תוכנית וכל משחק בתלת ממד במשך שעות כל יום זה עלול להיות מסוכן ולגרום לניוון של שרירים חשובים, במיוחד בילדים צעירים מאוד.
    בקיצור, קיימת אזהרה שיכולה להיות לא מעודכנת, ויכולה להיות שהיא כן מעודכנת. בכל מקרה, כדאי להיזהר עם זה עד שהעניין יבדק לעומק.