העלות האמיתית של ה-iPad

רק משהו שכדאי לדעת למי שחושב לקנות iPad. אני מקווה שזה אולי ישנה משהו להחלטה של אנשים שאינם שפוטים של אפל.

החבר’ה שתמיד אוהבים לפרק מכשירים חדשים שמגיעים כדי לגלות כמה הם עולים, פירקו iPad של 16GB ללא יכולת 3G וגילו שכל הרכיבים שלו כולל עלויות ייצור מסתכמות בבערך 260 דולר. כאשר מדובר במכשיר שעולה 500 דולר. אז זה לא כולל הוצאות של פיתוח ותשלום על זכויות יוצרים אבל תחשבו על סוני וה-PlayStation 3. לפי החישובים הקיימים, הם הפסידו מאה-מאתיים דולר על כל קונסולה שהם מכרו (עכשיו הם בקצת פחות מחמישים דולר הפסד) ואת ההכנסות האמיתיות הם קיבלו מרשיונות ומשחקים.

אז מה שאני מבין מזה הוא שסוני רוצה לשים את המכשירים שלה במחיר שבו אנשים יסכימו לקנות אותם, גם אם הם מפסידים על זה, ואפל שמים את המחיר שבא להם כי הם יודעים שאנשים יקנו אותם.

והערה על זה: אבא שלי רוצה iPad ואני מנסה לשכנע אותו שלא, הוא לא רוצה. יש כבר ביקורות על המכשיר, אנשים שבאמת לקחו אותו לידיים והשתמשו בו. אותי תפסה הביקורת ב-SlashDot כי אלו האנשים שאני מזדהה איתם. הסיכום שלו הוא בעיקר ‘כרגע, את הביקורת הזאת אני כותב על המחשב הנייד שלי אבל ה-iPad גרסה 3.0 יכול להיות מכשיר טוב לנסיעות וכמחשב מזדמן ולא כבד’. אבל יש לו שם פיסקה שמדברת על הנושא החשוב הזה של בני משפחה שלא מסתדרים עם מחשבים.

Since the announcement of the iPad, I’ve wondered what its role could be. My first big question was whether it be a complete replacement PC for “Grandma.” Like many of you, I’m occasionally called upon to do little tech support tasks on PCs that do very little, and I was hoping that this might be the solution. After just one day I know this is not going to work for them. The difficulty of using the keyboard. The missing Flash. And the lack of video camera for chatting with the grandkids make this device simply not ready for them.

אז לא.

בכל מקרה, עזבו iPad, חכו ל-iCube.


Posted in High-Tech, Less Interesting News by with 1 comment.

Comments

  • ניהאו says:

    סוני נלחמים על הנחת שוק שלהם עם הPS3 ומרשים לעצמם להפסיד בגלל עוצמת התחרות מול XBOX וWII. אפל מנסים להסתנן לתוך שוק חדש יחסית שלאף אחד אין בו דריסת רגל יציבה- שוק הספרים הדיגיטלים. כשאפל רצו להכנס לשוק הטלפונים היתה להם מלחמה הרבה יותר רצינית. כמחשב נייד מוזר הIPAD נמכר כמו כל דבר חדש שעשו לו יחסי ציבור טובים מספיק וככל שהוא יתן יותר רווח נקי לאפל יהיה קל יותר להשקיע בדור הבא.