טעויות עיצוב במלחמות הכוכב

ג’ון סקאלזי הוא טוב. מה שמזכיר לי לשמוע את המשכי סדרת האיש הזקן אבל לא משנה. הפעם, סקאלזי יורד על טעויות עיצוב במלחמות הכוכב. ואוי, כמה שהוא צודק. העולם מגניב, זה כיף לא נורמלי, זה הפאנפיק היחידי שאי פעם כתבתי אבל העיצוב שם נוראי והטעויות בולטות.

צריכים דוגמה? הנה עשרה.


Posted in No Category by with 3 comments.

Comments

  • ניהאו says:

    הסכמתי עם הכל פרט לתלונות שלו על הזואולוגיה החייזרית. אין שום בעיה עם היצורים האלו. הבעיה היא שלא רואים את המערכת האקולוגית כי המידע בסרטים מאוד דל.
    למשל המפלצת חול דמויית הארינמל הענקי בסרט השלישי- כשיש לך יצורים גדולים כמו ממותות (בנטה) מסתובבים בחולות יש ליצור הזה מה לאכול. הסיבה היחידה לכך שרואים חלקים מהיצור בסרט היא שכבר האכילו אותו לפני שעמדו להוציא להורג את לוק אז הייתה ליצור סיבה לצאת קצת החוצה ממחסה החול.
    היצור שמאכלס תעלות באסטרואידים כנראה לא ניזון מספינות חלל באותה מידה שחתול שרודף אחרי עכברי צעצוע לא ניזון מהם.

    לגבי הרובוטים- כל העיצוב הממוחשב במלחמת הכוכבים נתון בסימן שאלה מאוד גדול. אין סיבה שמחשב ניווט יהיה חבית על גלגלים שמועברת מכלי טייס אחד לשני, אין סיבה שרובוטים יענו רובוטים אחרים ואין סיבה לתת לרובוטי ניקוי בינה מלאכותית מתוחכמת מספיק להכיל רגשות.

  • Eran says:

    לסארלק סביר להניח שיש מה לאכול כמו לכל ארי נמל אבל אני מהמר שהתולעת הנייחת בתוך האסטרואיד מקבלת לאכול לעתים רחוקות בלבד וזה בכלל מצב מוזר.
    ויחידות ה-R2 לא היו מכשירי הניווט, עד כמה שאני זוכר, אלא יחידות בקרה ותיקונים ו-Onboard AI בכלל כדי לעזור. אבל אני מסכים שהדרואידים של מלחמות הכוכב נראים כמו… ובכן, כאילו עיצבו אותם בשנות השבעים.

  • Dragoran says:

    יש מיליון טעויות עיצוביות שהוא לא ציין:
    שומעים קול בחלל, ההולוגרמות (מקרינות את האנשים, אבל לעולם לא את הסביבה/רקע), מכונות מלחמה שהולכות על 2 רגלים כשיש מכונות אחרות שלא צריכות רגליים, ועוד

    אני אישית אהבתי את הקטע שלו על מס”ב (השכן של מלחמת הכוכבים).
    למרות שגם שם הוא יכל לציין עוד דברים רבים…