מקור הרשע הממוחשב

בניו-יורק הם מנסים ליצור תוכנת מחשב שתהיה מרשעת באמת. את הדמות הם יצרו במקור ב-2005 אבל לאחרונה הם הוסיפו גוון חזותי יותר, את פרצוף הרשע.
הרעיון הוא לנסות להגדיר פורמלית מה הוא רשע ותוך כדי זה גם ליצור יישות וירטואלית שתייצג את אותו הרשע.

כל עוד אין את היכולת לייצר את אותם בינות מלאכותיות באמת במציאות אני בסדר עם זה. סך הכל, אני לא רוצה סיד 6.7 או משהו.


Posted in IT, Less Interesting News by with 3 comments.

Comments

  • ניהאו says:

    זה מדהים עד כמה רעיונות מופשטים משפיעים על היכולת שלנו להתממשק עם העולם. אם הפילוסופיה השלטת בארה”ב הייתה טאואיזם מול בודהיזם במקום קתוליות מול פרוטנסטנטיות אולי הם היו מנסים לבנות נירוונה ממוחשבת ומודל לחישוב כמה עוד גלגולי נשמות עליך לעבור על הסמסארה. כל הרעיון של רשע ורוע הוא רעיון מופשט שלא קיים במציאות מחוץ לדמיון האנושי ועכשיו יש מי שמנסה ללד מחשבים איך להפגין את הסממנים של התנהגות המונחית על פי הרעיון המופשט הזה. מדהים.

  • אביתר פרל says:

    הם לא יוצרים רוע טהור, הם יוצרים אל בתוך מכונה. לא יודע מה אתכם, אבל ההסבר שלו ללמה הילד קיבל את האקדח נשמע לי די אמפתי, וקשה לי להגדיר רוע ככל דבר אחר פרט להעדר מוחלט של אמפתיה.

    ואם אכן יש לו סוג של אינטלגנציה – האם המסקנה אליה הגיע, לפיה הוא נזר הבריאה ועל כך שולט ביקום ועל כן מרכז היקום כל כך אבסורדית? האם זה לא במינימום פחות אבסורדי מאלה שמסתכלים עליו מבחוץ ומגדירים אותו כרע, למרות שתכלית חייהם היא ליצור רוע למען סיפוק התאווה האינטלקטואלית שלהם? כוח משחית, וכיוצא בזה, והם עשו אותו סמכות אולטימטיבית להכל, סתם כי הם בנו את המערכת ועכשיו הם מדברים איתו.

    שיתנו לו כמה תרחישים הופכיים ויראו מה יקרה, כי אני לא ראית שמץ של ראיה לכך שהם מתקרבים אפילו לרוע. סוג של אד-הוק, מצדם של הלוגיקנים שם (במקרה הטוב).

    אבל מגניב לאללה! אני בטוח שהסימס 7 יהיה משחק ממש ממש טוב!

  • Eran says:

    – זאת נקודת מבט מאוד מעניינת על הנושא. לא חשבתי עלים בצורה הזאת.

    – רגע, ‘סימס 7 – The Empire Strikes Back’?