ספינת העיוות הראשונה

עדיין לא באמת, אין דגם בבנייה. אפילו התיאוריה קצת רעועה אבל יש תמונות מגניבות וזה הרי כל מה שצריך, לא?

דוקטור ריצ’ארד אובוסי, אחד מהמדענים שהציע וניסח את הרעיון למנוע עיוות בפעם הקודמת, נשאל עכשיו לדעתו על איך הספינה הזאת תעבוד, ובמיוחד, איך היא תראה.

אז אחרי שהוא הסביר שהספינה תצטרך לתמרן את המימד ה-11, להשתמש באנרגיה אפלה ולייצר כוח עצום כדי לעבוד ולכן תיושם רק בעתיד הרחוק. אבל בינתיים, יש לו הצעה לאיך ספינה כזאת צריכה להיות מעוצבת. אז כך יראה האב-טיפוס של ספינת העיוות כדי שתוכל לעבוד בצורה הכי יעילה ולנצל את האנרגיה האפלה הכי טוב.

Warpship

ספינת עיוות תהיה פרויקט של תרבות דרגה 2 לפחות (תרבות שמנצלת את כל האנרגיה במערכת השמש שלה). אנחנו אפילו לא תרבות דרגה 1 (מנצלת את כל האנרגיה בכוכב הלכת), אנחנו דרגה 0. וככל שאני חושב הזה, לא נראה לי שהמעבר הזה יקרה אפילו בימי חיי.


Posted in Less Interesting News by with 5 comments.

Comments

  • ניהאו says:

    אין מצב שאנחנו ננצל את כל האנרגיה בכוכב הלכת שלנו- ולמען האמת מאוד לא בריא לעשות את זה. אנחנו לא היחידים על הכוכב הזה ולא רק לנו מגיע להנות מאור שמש.
    כדי לנצל את כל האנרגיה בכוכב הלכת אתה צריך לצפות אותו בלוחות סולאריים ולהצליח לנצל ללא שום הפסדים את כל האנרגיה הנלכדת בלוחות למטרותיך הטכנולוגיות.
    מאוד לא בריא לאקולוגיה. אולי יעבוד על גופים מלאכותיים לחלוטין כמו כוכב המוות של מלחמת הכוכבים- אבל החסרון הגדול במערכות האלה הוא שהן בשום פנים ואופן לא ברות קיימא. הן טפיליות על מערכות חיות מבחינת חומרי גלם וצורכות תחזוקה טכנולוגית מכאנית תמידית.
    לדעתי מי שהגדיר את הסקלה ה”תרבותית” הזאת לא באמת חשב לעומק מה הוא מקשקש.
    עדיף לבנות סקלה תרבותית על סמך השגים תרבותיים- יישוב הקולוניה הראשונה מחוץ לכדור הארץ, שליטה פוליטית בתחומי כל מערכת השמש, יישוב מערכות שמש שכנות קרובות וכן הלאה.

  • ניהאו says:

    נ.ב
    חללית לגו יפה.
    מוטיב חוזר בסדרות חלל אמריקאיות.
    נחמד לראות שיש מבוגרים שיכולים לחלום על חלליות ולקבל על זה התייחסות ציבורית רצינית.

  • Eran says:

    אני חושב שהבנת את זה לא נכון.

  • ניהאו says:

    מה פיספסתי?

  • Eran says:

    זה לא שתרבות דרגה 2 בונה כדור דייסון סביב השמש שלה ומנצלת כל פוטון. מדובר בסדרי גודל, סדר גודל של ניצול כל האנרגיה שנופלת על הפלנטה. ואור שנופל על צמחים הוא גם ניצול לטובתנו.