Old Rules, Astronaut Wee, Text and Walk, Hybrids Make IC Noises, Russia Builds Forever
כשאני מדבר על כך שצריך לחשוב מחדש על דברים שנכתבו לפני שנים רבות כי אולי הם לא מתאימים כל כך למציאות העכשווית, הכוונה היא לא רק לתנ”ך. עכשיו, תעשיית החלל הצומחת רוצה לשנות את האיסור על הפצת טכנולוגיות בטענה שמדובר בהנחיות שנכתבו בזמן המלחמה הקרה ויכולות לכסות דברים שכל חובב טילים ממוצע בונה.
—-====—-
אחרי שהבדיקות הושלמו ואחרי שצוות ה-ISS דיבר עם החבר’ה באטלנטיס, הם השיקו כוסות בפעם הראשונה ושתו משהו שאף אסטרונאוט לפניהם עוד לא שתה… את השתן והזיעה של עצמם. יחי הממחזר של נאסא!
—-====—-
איך לא חשבו על זה קודם? הרבה אנשים משתמשים בטלפונים ניידים. הטלפונים, לפי הגדרתם, ניידים ולכן משתמשים בהם תוך כדי התניידות ממקום למקום. וידוע שלכתוב הודעה דורש הרבה יותר ריכוז, בעיקר חזותי, מאשר לדבר בטלפון. אז איך אמורים ללכת ולכתוב הודעה ולא להיתקל במשהו בדרך? אם הרקע של ההודעה הוא התצוגה של המצלמה. עכשיו אני רוצה כזה למכשיר שלי ולא רק ל-iPhone.
—-====—-
חוק חדש בארצות הברית דורש שמכוניות בעלות מנועים חשמליים יחויבו להשמיע רעש חזק יותר. למי שיצא לשמוע את הדברים האלו, מכוניות חשמליות או משולבות, כאשר הן עובדות עם המנוע החשמלי, משמיעות את הרעש הנוראי של זמזום כמעט אל קולי. כשמכונית חשמלית עוברת מולכם, היא נשמעת רק טיפה יותר רועשת מזבוב שיעשה אותו הדבר. מסתבר שזה מסוכן להולכי רגל עיוורים, המנווטים בדרכי תנועה בעיקר לפי שמיעה.
כבר ראיתי וידאו של הניסוי הזה איפה שהוא. שמו שם כמה אנשים עיוורים והסיעו מולם מכוניות שונות. ההיילקס המרעיש של טויוטה אותר ללא שום בעיה אבל את הפריוס של אותה חברה הם זיהו עם סטייה של כמה שניות טובות וכמה מטרים טובים. זה אכן יכול להיות מסוכן אבל לגרום למכונית השקטה להרעיש יהרוס חצי מהמגניבות שלה.
—-====—-
רוסיה הודיעה שהם מתכוונים לשמור את החלקים שלהם של ה-ISS, במקרה ויתכוונו, בעתיד, לשלוח את התחנה לאבדונה בתוך האטמוספירה. הם טוענים כי הרכיבים שהם בונים יהיו במצב מספיק טוב, גם אחרי עשור או שניים של שימוש, בשביל להוות את החלקים הראשונים של תחנת חלל חדשה. שזה באמת מעניין, הרוסים הם בין היותר ידועים בייצור דברים שמחזיקים. גם הגרמנים נטו לעשות את זה, לייצר מכוניות ומכונות שמחזיקות, תחת טיפול אדיב, ממש לנצח. אבל בזמן האחרון, הכל מיוצר כדי לכשול ולהתפרק מיד אחרי סוף האחריות. למה?
Posted in Less Interesting News by Eran with 4 comments.
רעיון נחמד עם הפלאפון אבל כמה יעיל זה יהיה בנסיעה?
לגבי האחרון – אם מגלחים כמה אגורות או סנטים מייצור של כל יחידה – לא משנה איזה מוצר אתה מייצר, זה פוגע במוצר אבל זה חוסך הרבה כסף, וגם אם מכינים דברים שלא יתקלקלו אז העבודה נגמרת די מהר וצריכים לחפש חדשה.
לייצר זבל שצריך להחליף כל הזמן יותר משתלם אבל מעצבן. הייתה לנו מנורת פלורסנט ישנה ששרדה שנים, והחדשות שאנחנו שמים בקושי שורדות כמה חודשים.
חלק מזה הוא העלייה במחיר החומרים – כמו למשל מתכת. יש מאמר יפה איפשהו על איך שהחסיכה של סנט או כמה סנטים על כל מנעול לארוניות (לוקרים) גורם שלא שמים חתיכת מתכת פשוטה שמגנה נגד פריצות במנעול (זה חוסך רק כמה סנטים לכל יחידה) – המגן הזה פשוט חוסם את הגישה לפורצים. בגלל שאין את החלק הזה אז במקום לבזבז זמן בלנסות להקשיב לקליקים כשמסובבים ולנחש את הקוד או לנסות לפרוץ את המנעול בחור מפתח שלו מאחורה, אפשר להכניס חתיכה מסויימת לאיפה שהמתכת המקושתת נכנסת או מאיפה שהיא יוצאת ממנו – שכחתי בדיוק, וזה מנתק את הקפיץ (נראה לי) ופותח את המנעול.
דוגמה אולי יותר נפוצה ומוכרת הם מחשבים – פעם מחשבים היו מבצרי מתכת, וכיום המארזים הם כמו מגדל פיזה ומאוד דקים. זה אולי כיף יותר למי שסוחב את המחשב הרבה, אבל זה לא בדיוק סימן של אמינות, אבל אנשים מחליפים מחשבים כל מספר שנים אז אני מניח שזה לא חשוב לצרכן וליצרן.
בתשובה לשלתך האחרונה: כסף, הרבה.קודם כל, כמו שpoly אמר/ה חוסכים עלויות בייצור, ודבר שני היצרן מרוויח על זה שכשהמכשיר מתקלקל אתה תצטרך לקנות חדש.
זה לא אומר שזה לא מעצבן.
ו-poly, אני מקווה מאוד שאתה לא משתמש בטלפון כדי לכתוב הודעות תוך כדי נהיגה. ואם כן, אני מקווה שלא באזורים בהם אני נוהג.
זה לא יהיה הדבר הכי דפוק שאני אעשה – אין לי רישיון. אני יודע שיש אנשים שיכתבו הודעות טקסט בזמן נסיעה, לפעמים בעצירות ברמזורים, אבל זה יסיח את דעתם.
חלק מהחבילות כיום (או כולם – לא עשיתי סקר שוק) גורמות להודעות טקסט להיות זולות יותר משיחות ולמרות שזה לוקח אולי חצי דקה עד דקה לכתוב הודעה קצרה, זה זול יותר וחלק מהאנשים מעדיפים את זה.
ראיתי כבר אנשים מעיינים במסמכים באמצע נסיעה, אז שמישהו יכתוב הודעת טקסט בזמן נסיעה נראה לי אפשרי.
אני זוכר שפעם פרסמו תוכנה/תכונה שהתסכלה לאן העיניים של הנהג מביטות, אבל אני לא זוכר אם זה היה כדי לבדוק שהנהג לא נרדם או כדי לבדוק שהוא מסתכל על הכביש או שניהם.
אני לא יודע מה קרה לדבר הזה.
גם למכונית מסויימת הוסיפו ראיית לילה אבל אני חושב שהיה צריך להסיט את המבט מהכביש ולמסך מסויים, אבל מי שניסה את התכונה הזאת ציין שהיא עזרה לו.