Body Integrity Identity Disorder

תסביך שגורמיו עדיין לא ברורים לחלוטין שמתבטא על ידי רצון עז להיפטר מאיבר אחד או יותר, לרוב יד או רגל. הנפגעים מרגישים שהאיבר לא צריך להיות מחובר לגוף שלהם ושצריך להסירו. הם בדרך כלל גם יפנו לרפואה ויגיעו לקטיעה. והם לא יתחרטו על זה.

יש ב-New Scientist כתבה מעניינת על מחקר חדש שנעשה בנושא. הבודקים הצליחו לאתר ארבע גברים עם הבעיה וסרקו להם את פעילות המוח בשיטה לא חודרנית ובמקביל עשו אותו הדבר לארבע נבדקים רגילים לבקרה.
יש אזור במוח (שאני לא אטרח לתרגם אבל הרופאה המקומית אולי תרצה) שמחקרים אחרים כבר שייכו ליכולת שלנו ליצור מפה של הגוף שלנו ולהבדיל בין ‘אנחנו’ ל’כל השאר’. כבר נמצא בעבר שאנשים מסוימים שהיה להם שבץ באותו אזור הראו פתאום סלידה מחלק מהגוף שלהם. המחקר מצא שאם נגעו בנפגעי המחלה ברגל בריאה אז האזור הזה נדלק אבל אם נגעו בהם ברגל שהם שונאים אז הפעילות באזור הזה לא השתנתה. בהתאם, נבדקי הבקרה הגיבו על ידי פעילות מוגברת כשנגעו להם בשתי הרגליים.

זה יכול להיות בסיס לסיפור מעניין. זה תסביך מאוד נדיר. אין מספרים מדויקים אבל ההערכה היא אלף איש בכל העולם. זה יכול להיות נושא מאוד מעניין לחקור… אולי בשילוב סייברפאנק…


Posted in Less Interesting News by with 6 comments.

Comments

  • מאץ' says:

    קראת פעם את “האיש שחשב שאשתו היא כובע” של אוליבר סאקס? הוא מתאר שם כמה מההפרעות ה*באמת* משונות שיכולות להיגרם על ידי נזק מוחי – ובין השאר, גבר שלא מזהה את הרגל שלו כשלו: ברמת הצווחות-מי-לעזאזל-הכניס-לי-למיטה-רגל-של-גופה. ספר שווה קריאה. באמת. המדע הבדיוני לפעמים מפגר בהרבה מאחורי המוזרות של המציאות…

  • ניהאו says:

    מזכיר לי את הרוצח מהלבוי

  • Eran says:

    Which one is that?

  • ניהאו says:

    clockwork dusty zombie
    with swords

  • Eran says:

    That was weird on a whole different level.

  • יבגני says:

    But totally cool