מענייני ומשעזעי השבוע – 11/07/2K8

1) ביקשו עוד ציטוטים מאלפא סנטאורי: “Industrial Grade Nano-Paste, Planet’s most valuable commodity, can also be one of its most dangerous. Simply pour out several canisters, slide in a programming transponder, and step well away while the stuff cooks. In under an hour the nano will use available materials to assemble a small factory, a hovertank, or enough impact rifles to equip a regiment. — Col. Corazon Santiago, ‘Planet: A Survivalist’s Guide’
או שאולי אפשר להגיד לו להרכיב טלסקופ על הירח.

2) משחקים ואנשים: – מסתבר שמשחקנים הם לא נטולי כישורים חברתיים כמו שכולם חושבים. מחקר חדש טוען שרק אחוז אחד ממכורים למשחקים סובלים מחוסר יכולת חברתית. המספר גודל כשמבודדים לשחקני משחקים מקוונים מרובי משתתפים.
– כל משחקן בטח מכיר את ג’ק תומפסון, פחות או יותר אויב מספר אחד של משחקי מחשב בארצות הברית. אבל מסתבר שלא כל אנשי החוק שונאים את המשחקים. השופטת סנדרה או’קונור תיצור משחק שמטרתו לחנך אזרחים לגבי מערכת המשפט.
– שריפת משחקים זה שריפת הספרים החדשה! הכומר ריצ’ארד פטריק כנראה קרא את פרנהייט 451 ואהב את זה כי הוא מזמין את כולם לשרוף תקליטורי משחקים ומוזיקת ראפ. כי הרי האלימות הגיעה לחברה עם הופעת המשחקים והטלוויזיה, נכון?
– מדע ה-Unreal Tournament: מחקר חדש בדק ומצא ששחקנים אדומים מנצחים 55 אחוז מהזמן ולא 50 אחוז כמו שהייתם מצפים. ההסבר: הצבע האדום מסיח את דעתם של גברים. וזה גם תקף למשחקים אחרים. שווה ניסוי.

3) צעצועים מעניינים השבוע: מכונות מייצרות בשבילנו דברים כבר הרבה זמן. בשנים האחרונות המציאו גם מדפסות תלת ממדיות. ועכשיו יש מכונה שמדפיסה את עצמה.
טבעי ואורגני! חזק כמעט כמו פלדה! זה לא סופרמן, זה הננו-נייר. נייר שעשוי מפחות או יותר אותם החומרים כמו נייר רגיל רק עם חוזק שעובר בקלות ברזל וכמעט משתווה לפלדת בניין.
שטרות מגנטיים וקצף הגנה. אם כבר יש שטרות מפלסטיק, בואו נעשה אותם גם מגנטיים. קל לזיהוי, קשה לזיוף ועוזר לסדר. וכנראה שגם המציאו את הקצף שראינו במכוניות באיש ההרס. אז יש קצף שסופג 83% מההדף של 2 קילו C4 מ-20 סנטימטר. ועל זה נאמר: Nice…
המחשב המהיר בעולם. “Aptly named “Road Runner הוא הלחם של כ-13,000 מעבדי Cell ו-7,000 מעבדי AMD ועובד בפטא-פלופים, פי שתיים יותר טוב מה-Blue Gene של IBM.
יד של צלופח חשמלי/ברווזן. אם היה להם ידיים, זה כנראה הרובוט שהם היו בונים: רובוט שמוצא עצמים על ידי שדות חשמליים. את זה עשו באינטל. נראה מגניב לעבוד שם.

4) כמה טובות השיטות לגילוי מפרי זכויות יוצרים? לפי כמה חוקרים באוניברסיטת וושינגטון, לא כל כך טובות. מסתבר שאפשר לזייף את כתובת המקור ולהאשים את המדפסת בגניבת סרטים.

5) מצפינים לך שלא בידיעתך. אני לא ידעתי שוירוס כזה קיים אבל כנראה שבקספרסקי כן ידעו. אז עכשיו יש וירוס חדש ומתוחכם יותר שפולש לכם למערכת, מצפין קבצים בקידוד RSA1024 ומנסה למכור לכם את המפתח לפיצוח. האם הגענו לשלב שבו חוטפים קבצים דיגיטליים ומחזיקים אותם כבני ערובה?

6) שירות לחברי המהנדסים: אלגברה מודרנית זה שימושי! על ידי קצת אלגוריתמים, קוסטים ותורת החבורות (ובשימוש נדיב במחשבים שעליהם יצרו את ספיידרמן 3 ואת Surf’s Up) מתמטיקאי משועמם הוריד את כמות הצעדים הנחוצים לפתירת קובייה הונגרית ל-23 או פחות.

7) שימושים טובים ל-PS3: להפוך אותה למחשב לינוקס. כל מה שצריך זה להחליף את הכונן הקשיח למשהו טיפה רציני יותר, להתקין אובונטו ויש לכם מכונה מרשימה למשחקים ומחשוב רגיל גם יחד. נשמע רעיון לא רע.

8) זה קיים! זה אמיתי! עכשיו ראינו אותו ואין יותר להסתיר. Duke Nukem Forever (בשביל לראות ישר את הקטע יש לעבור ל-4:20). עכשיו רק נותר לקוות שהם מחדשים הרבה יותר ממה שראינו.

9) האם זאת עוד סיבה לקנות Wii? כי ה-PS3 וה-XBox360 צורכות יותר כוח מכמה מקררים ביחד?

10) סיבה טובה לחטט בשירותים. ילד בן 10 מקייפ קוד מצא בשירותים שלו כמעט קאראט שלם של יהלומים. חפשו בשלכם אולי יהיו שם דברים מעניינים.

11) Google is Making Us Stoopid. או לפחות זה מה שניק קאר אומר. אם השימוש הגובר באינטרנט, בגוגל, בדואל, בטוויטר או בפייסבוק, אנחנו תופסים על עצמנו את המאפיינים של אותם כלים בהם אנחנו משתמשים. אז לא, אנחנו לא מצליחים לזכור במהירות של גוגל אלא מתחילים לחשוב ולדבר באורך של טוויטר.

12) !Good News, Everyone לכתוב בלוג זה בריא! עוזר לישון, תורם למערכת החיסונית ועוזר לפתור מתח.

13) התה חזק יותר מהסכין. אישה יפנית אוימה בסכין על ידי שודד אז היא הכינה לו תה.

14) Sunshine היה סרט טוב. אז עכשיו הם רוצים לעשות את זה באמת. ב-2015 נאסא תשלח גשוש לשמש.

15) איכות הסביבה השבוע: לצערי לא קיבלתי הרבה חדשות בנושא אבל יש סוג דלק חדש שמופק מאתנול, עולה חצי מנפט ולא מצריך שום שינויים במנועים: Swift Fuel!

16) מה קרה לבריטים? מצלמות בכל מקום, עונשים על גניבת רוחב פס, דורשים תשלום מעצירים על לא עוול בכפם, ועכשיו הם גם מעבירים חוק שמאפשר להם להחזיק אנשים ללא אישום למשך 42 ימים. אנשים שם מחליקים על השכל כל יום…

17) המדע של מנטוס ודיאט קולה. כולם מכירים את הקולה המשפריצה אחרי הכנסת הממתק אבל עכשיו הסבירו את הגורמים. המנטוס הוא ממתק גס ששוקע מהר ומפריע לקשרים בין מולקולות המים. האספרטיים בדיאט קולה גם מפחית את מתח הנוזל ומעלה את הסיכוי למזרקה. כשהמנטוס שוקע מהר הוא מפריד בין המון מולקולות ונותן מקום לבועות להיווצר. הבועות שנוצרו מעוררות אחרות והחוצה יוצא הנוזל.

18) הרעש הקוסמי יחזור אחרי הפסקת הפרסומות. הטלסקופים הגדולים בסבאלבארד, נורווגיה קיבלו תרומה נכבדה מדוריטוס תמורת שידור פרסומת שלהם במשך שש שעות רצוף לכיוון הדובה הגדולה. ככה לא הייתי רוצה להזדהות מול חייזרים.


Posted in Less Interesting News by with comments disabled.