משעזעי ומענייני השבוע – 20/03/2k8

1) מיצ’יו קאקו, הפיזיקאי המפורסם, מוציא ספר חדש בשם “הפיזיקה של הבלתי אפשרי” בו הוא מגולל את טכנולוגיות המד”ב שנראה במהלך חיינו ואת אלו שנינינו עוד יצטרכו לחשוב עליהם.לדוגמה, אפשר לבנות חרבות אור מגליל מלא חורים הפולטים פלזמה שחורכת כל דבר. הבעיה היא שצריך כור גרעיני מאחורי זה.

2) מדענים מפורטלנד טוענים שהדמות הוירטואלית המלאה שלהם, בחסות תוכנת המולטימדיה ראסקל ומחשב העל של IBM Blue Gene, תוכל לעבור את מבחן טורינג עוד השנה. בהצלחה.

3) הנה פתרון גאוני לבעיית הטורף וטרף: אם אתה בסכנה, שכפל את עצמך. ככה הטורף יאכל את השכפול ואתה תמשיך לחיות. מדהים מה שאפשר ללמוד מיצורי ים.

4) בדיקה של מחקרים שנעשו ביפן על ידי ציידי לוויתנים גילתה מחקר בו החדירו זרע לוויתנים לתוך ביציות של פרות. זה כנראה הכיסוי המגוחך ביותר שראיתי לצייד לוויתנים בלתי חוקי.

5) מסתבר שלאמריקנים נשאר עוד קצת שכל בקודקוד. בית הנבחרים שלהם ביטל את החסינות לחברות התקשורת ואת זכויות הנשיא לציטוטים ללא צו.

6) רובוט השבוע: יעבוד כנחיל של פרטים מיניאטורים עם תודעה אחת. להלן, מערכת חיסונית רובוטית. מישהו יכול להגיד “בורג”?; הוא Unmanned and Dangerous ושייך לצבא הרובוטי של אמריקה; יציב יותר מכל בן-אדם וסוחב פי שלוש מטען והוא גם נורא חמוד.

7) ביום שישי, לפי הספירה האמריקנית, היה יום פיי, 3.14. עוד יום מדעי משעשע והנה כמה פרטים.

8) מחקר חדש טוען שקבוצות כדורגל המשחקות בבית מבקיעות כ-0.7 גולים בממוצע יותר מאשר בחוץ אבל אף קבוצה לא טובה יותר מאחרות בבית. נכון שטוב לדעת?

9) מגפה חדשה פושטת בארצינו (או לפחות בארצות הברית): מוצרים אלקטרוניים המגיעים מסין יכולים להיות מלאים בוירוסים. כנראה שלא מדובר בחבלה מכוונת אלא רק נהלי אבטחת איכות לקויים. בכל מקרה מומלץ להיזהר.

10) הנה כמה דברים שלא ידעתם על טיסה בחלל: ל-iPodים מותר לעלות למעבורת אבל לא לתחנת חלל וגם זה רק אם מחליפים להם סוללות. אסטרונאוטים מקבלים רק סט סכו”ם אחד למשימה ואסור להם לעשות כביסה לשטוף כלים. אי אפשר להביא פיצה לחלל, וגם לא גלידה (כנראה שהם יצטרכו להתקשר לנינג’ה בורגר. בחלל, M&M שווים יותר מדולרים.

11) ושוב שירות לפיזיקאים, או לכל הגאונים המטורפים באשר הם, Wikileaks פרסמו ציור שנראה כמו ה-“Plutonium Implosion Device” הידוע בתור הבסיס של הפצצה האטומית. אמיתי או לא? עוד לא בטוח.

12) Google Sky, עכשיו, לכל מי שרוצה גם באינטרנט.

13) ומשטרת בריטניה, בצעד חדש שלא כל כך צריך להפתיע אף אחד, רוצים לאסוף דגימות דנ”א מילדים בני חמש הנראים כאילו הם הולכים להיות פושעים בחייהם המאוחרים. זאת אומרת… כל אחד ואחד מהם?

14) לכבוד הסרט החדש, Horton Hears a Who, הנה מערכון קלאסי – Who’s on First – ואנימאנייקס – Who’s on Stage.

15) משאיות של היום הן בין הרכבים המתקדמים ביותר על הכביש. תצוגה דיגיטלית, בלימה אוטומטית, כמעט טייס אוטומטי. אז המשאית של מחר גם תאיר על הנהג אור שישכנע את הגוף שלו שעכשיו בוקר ולא לילה ובתקווה תפחית את התאונות.

16) בפעם הבאה שתצטרכו לחלץ לוויתן שנתקע על החוף, כדאי שתביאו אתכם דולפין כעזר. כי אחד כזה הציל זוג לוויתנים בניו-זילנד השבוע.

17) אני רוצה אחד כזה. לא אכפת לי שייקח עוד שנים עד שיהיו טלפונים כאלו.

18) ווים הוף – איש הקרח. כי לא כל אחד יכול לטפס על אוורסט כשהוא לובש רק זוג תחתונים. ואני לא בטוח שהרבה רוצים.

19) לא רק סיפורים עצובים. הנה סיפור מדהים. מדריך צניחה קיבל את עיטור הגבורה האוסטרלי, לאחר מותו, מכיוון שכשמטוס הצניחה עמד להתרסק, הוא קשר את החניכה שלו אליו וכיוון את עצמו כך שהוא יספוג את הנזג מהפגיעה. שישה נוסעים נהרגו, כולל רוברט קוק המדריך, אבל החניכה ניצלה.

20) אתמול נפטר הסופר ארתור קלארק. האיש שנראה שלא יוותר לעולם קיבל את האודיסאה האחרונה שלו. חבל שיצא לו לראות רק לווינים ולא מעליות חלל בימי חייו.

24) אינטל שכתבו את החוקים של ה-WiFi עם עמדה המסוגלת לשלוח אות של 6mbps למרחק של עשרות קילומטרים.

25) מצטער לנפץ אשליות אבל בן-אדם לא שווה מיליוני דולרים. בן אדם שווה כ-250 אלף דולר… בשוק השחור לאברים וגופות. אני חושב שהגיע הזמן לצפות ב-Gunnm שוב פעם.

26) בקוסטה ריקה החליטו לבנות בדרך מעניינת: מלמעלה, על העצים. לא, זאת לא בנייה של איווקים. זאת בנייה של אלפים ושל רובין-הודים.

27) רוב האנשים מספיק מרוצים מהמצלמות הרגילות שלהם והתמונות הדו-ממדיות. אבל מה אם רוצים לצלם תמונה תלת-ממדית? בשביל זה צריך יותר עדשות. 12,616 מהן יעשו את הטריק.

28) רופאים בקליבלנד טוענים: “דם בן שבועיים הוא כבר מסוכן לבריאות.” אני רואה את המסר: תירמו יותר דם.


Posted in No Category by with 7 comments.

Comments