משעזעי ומענייני השבוע – 28/02/2k8

1) שליטה מוחית כבר פה, אצלכם בסלון: זה רק עולה 300 דולר ותוכלו לשלוט במשחקים שלכם רק בעזרת מחשבות.

2) הציפור השחורה, במהירות כל כך גבוהה שהיא סודית, מכסה אורך השווה לגודל שלה כפול 32 כל שנייה. יונה נפוצה, במהירות של 80 קמ”ש, מכסה מרחק השווה לאורך שלה כפול 75. אני מניח שזה למה חושבים על ציפורים עכשיו כשרוצים לתכנן מטוסים.

3) לחיצת יד היא דבר דיי פשוט בשביל רוב האנשים. אבל בשביל אדם אחד, לחיצת יד הצילה את חייו.

4) גאוני, לא יכולת להימנע…


5) השבוע למען איכות הסביבה: חומר מוכר בעל תכונה מעניינת מאפשר להפוך גשם לאנרגיה;משרד האנרגיה של ארצות הברית הולך לזרוק 21 מיליון דולר בזמן הקרוב על סוג חדש של תאורה: Solid State Lighting. בתקווה, ההמרה היותר טובה מחשמל לאור תשפר את היעילות ותוריד את העלויות; ושוב אצות! לא, סתם. הפעם ספוגים. ספוגים חדשים עוזרים לספוח פחמן; פרויקט חדש של ג’ורג’יה-טק יתפוס את הפחמן שפולטות מכוניות כדי שתוכלו להחזיר אותו חזרה ליצרן. כמו בקבוקי פלסטיק או זכוכית; ואם לא מספיק שיש מתקן לברך שמפיק אנרגיה מהליכה, עובדים גם על בגדים שיפיקו אנרגיה מתנועות הלובש. הם הזכירו גם קוולאר. זאת אומרת שאפשר לשים את זה בשיריון גוף ואז מי שלובש אותו יפיק אנרגיה מכדורים שנורים עליו?

6) ועוד בקטגוריית ה-Wii משתלט על העולם: כשחולים מחלימים, הם צריכים להגיע לשיקום. Don’t say Rehab, say “Wiihab”. ארקיידים נסגרים לכל אורך ורוחב יפן ומאשימים את ה-Wii. אה, כן. וגם את מחירי הדלק.

7) כרגע מתנהלת מלחמה בנושא אבל תזהרו כשאתם עולים על מטוסים, במיוחד לארצות הברית. הנהלים הופכים להיות חמורים מספיק בשביל שאנשי האבטחה יכולים להחרים לכם מחשבים, טלפונים, אלקטרוניקה אחרת, סיסמאות ומידע.

8) צריך כבר להעלות את זה לדרגת רשמיות: חלונות היא וירוס ואופיס הוא פרסומת.

9) החל מהשנה הבאה, יהיה אפשר להשיג ECG בפלסטר. או כל חיישן אחר שתרצו לשים על מישהו כדי לדעת את המצב הבריאותי שלו.

10) רובוט השבוע: יסדר את הבגדים שלכם. יסחוב את המטען שלך ויילך אחריך לאן שתרצה בנמל התעופה עד שתחליט שהוא סיים את תפקידו.

11) כנראה שעניין משלוחי האוכל למען החזרת סדרות תופס תאוצה. אם החזירו את ‘יריחו’ אז למה לא את Journeyman ואת 4400. בתקווה, 350 קילוגרם של גרעיני חמנייה יעשו את הטריק כי אני מאוד רוצה לראות את הסדרה הזאת ממשיכה.

12) פיזיקאים פתרו את בעיית ‘טירת החול’. לכל מי שמבנים מגורענים ונוזליים כאלו מעניינים אותם.

13) אז למה לא להעביר חוקים את אותם שלבים שעובר משחק, זאת אומרת: כתיבה, ניסיון תחמון, ופרשנות ייחודית? לא יודע. זה עוד רעיון טוב שעוד לא קם האדם החכם במקום הנכון ליישם אותו.

14) מחקר חדש: גברים, משום מה, נהנים יותר ממשחקי וידאו מאשר נשים. לא ברור עדיין למה אבל לי אין שום בעיה עם זה.

15) תהליך חדש מאפשר יצירת מבנים ננומטריים כמו כתיבה מעט נובע. למרות שהם אומרים שהם לא מסוגלים לעשות את זה עם צינוריות פחמן… עדין, בקרוב מעלית חלל?

16) דארפא דוחפת את השלב הבא בבינה מלאכותית לשליטה בתעופה. לוקהיד מרטין יפתחו את המערכת שתלמד את הכישורים של טייסים ותיקים ותעזור לנהל את השמיים המתמלאים מיום ליום ולאחרונה גם בכלים טסים ללא טייס. ואני חושב לעצמי: SkyNet? Judgement Day? Are we learning yet?

17) מצייר באבק. סקוט ווייד, תושב טקסס המלוכלכת, מצייר על מכוניות מטונפות.

18) נניח שמישהו שאתה מכיר נמצא בקומה. הנה שיטה מעניינת לנסות להעיר אותו: לצעוק עליו. עובדה, זה עובד.

19) כן, זאת הדרך להתמודד עם הורדות לא חוקיות, לחסל את הגישה של המשתמש לאינטרנט. אומרים: “Don’t legislate, innovate.”

20) בקרוב, המנורות יתחילו לדבר איתכם. זאת אומרת, אם יהיה להן מה להגיד, ואם תהיו במקום המתאים, עם המכשיר המתאים. אבל הצפנת מידע בתוך ריצוד מנורה זה עדיין מגניב.

21) לכל מי שרוצה להיות אסטרונאוט, מחזור 2009 של נאסא נפתח למועמדים. לכו על זה. רק צריך תואר ראשון מדעי (עדיף שני), יכולת פיזית גבוהה ו… להיות אזרח ארצות הברית. אבל זה לא אומר שלא צריך לנסות. מי לא רוצה לטוס באוריון ולהגיע לירח?

22) ועד דברים משעשעים שעושים בדארפא: בתוך 30 שנה יהיו כבר כלי רכב ונשק הייפר-קוליים. צפו למפציצים לטווח של 9000 מייל, מטוסים שמגרדים את המאך 10 ונשקים שמשאירים את תותח המסילה מאחור.

23) הריח של החלל החיצון הוא מתכתי ומתוק. מה? לא ידעתם שלחלל יש ריח? אז יש, לפי אסטרונאוט עם, כנראה, יותר מדי שעות בהפעלת תאי לחץ.

24) סקר חדש קובע: 6% מממשתמשי האינטרנט אחראים ל-50% מהלחיצות על פרסומות. מבחינתי, פרסומות כמעט אף פעם לא עובדות. אמרתי.

25) ברוכים הבאים לעידן הלוחמה הממוחשבת: חיל האוויר של ארצות הברית מקים את ה-Cyber Command, המקום בו מתקפות יבוצעו עם ביטים ובייטים ושומרים יסיירו בגבולות הרשת.

26) ענף ספורט חדש פורץ דרך במערב ארצות הברית: SpeedCabling הוא לנסות לשחרר את הכבלים המסתבכים באופן טבעי בתוך ומחוץ למחשבים ושרתים. והם, כמובן, גם צריכים לעבוד אחר כך. מישהו רוצה לנסות?

27) מכשיר היתוש סוף סוף מגיע לשוק. המוצר, שזיכה את יוצריו בפרס איג-נובל לשלום, מייצר גל קול בעוצמה של 85 דציבלים ותדר של 17-18 קילוהרץ. השפעה: אנושיים בני גיל ה-20 ומטה מרגישים כאילו חודרים להם למוח עם מקדחה על-קולית. מאוד שימושי אבל אני מסכים עם הביקורות על כך שזאת אפלייה חד-מגדרית ואומני-כיוונית.

28) לכל חובבי המתיחות והעב”מולוגים: כבר לא צריך חוטים ואפקטים מטופשים בשביל ליצור צלחות מעופפות. כבר בנו כאלו שמישות ופעילות.

29) אני בטוח שאחרי הידיעה הזאת, בוש ישוש להתקיף את הירח של שבתאי, טיטאן. כנראה בגלל ש”יש שם נשקים להשמדה המונית”.

30) יש אנשים שלא מבינים שיש בהלת טרור בעולם כרגע ועדיין חושבים שחיפוש אחר אוצר בעולם האמיתי הוא פעילות משעשעת לשעות הפנאי. אז בפעם הבאה שאתם מחברים חבילת מעקב למעקה ליד מרכז מסחרי, כדאי להודיע למשטרה קודם.

31) תולעי מידע מתפשטות ברשת וגורמות לנזק, נכון? אז למה לא לכתוב תולעים שיפיצו עדכוני תוכנה ותיקוני אבטחה? מגיע למיקרוסופט קצת קרדיט פעם ב… כשיש להם רעיון טוב.

32) למי יצא לנסות את ויסטה? אהבתם? בכלל לא, נכון? האם תהיו מוכנים לשבח אותה? ומה אם תוכלו לקבל טלוויזיית LCD בגודל 52″ מערכת קולנוע ביתית של Sony ו-Xbox360Elite? שווה ניסיון?

33) הסינים מוסיפים עוד פריטים לרשימת הדברים שאסור להראות או להשמיע ברפובליקה שלהם. עכשיו, אלו סרטי אימה, רוחות, שדים ומפלצות. מצד אחד, סרטי האימה הכי טובים במילא מגיעים מהיפנים. מצד שני, מה אם דבר כזה יעבור גם פה?

34) מאמר מעניין על מודל כלכלי חדש בעולם דיגיטלי נייד בו אפשר להשיג כמעט כל מה שרוצים בכמעט כל מקום ובחינם. אז איך הופכים משהו ליותר טוב מחינם? בקיצור: שירות טוב, אחריות, אמון, אישיות וביצוע טוב.


Posted in Less Interesting News by with 6 comments.

Comments

  • Nihau says:

    לגבי (10)הרובוט בשדה התעופה…
    בלי מאות-רגליים-ונטייה-לרדוף-אחרי-פרפרים-ולכבס-כביסה-בריח-לבנדר זה לא שווה.

  • Eran says:

    אבל זה מתקרב…

  • מאץ' says:

    לגבי 1 – בולשיט. מוחלט וטוטאלי. אני לא יודעת מה הם מודדים שם (רוב הסיכויים שתנועות עיניים), אבל EEG פשוט לא עובד ככה, כרגע.
    לגבי 26 – כמו כל הדברים החכמים, ג’רום ק. ג’רום אמר את זה קודם.

  • Eran says:

    גם ג’רום ק ג’רום אהב להפריד כבלים?

  • מאץ' says:

    הקטע של ג’רום ק. על חבלים מרושעים הוא קלאסיקה במיטבה.

  • Eran says:

    אבל הוא לא הציע את הספורט לשחרר אותם…