יום כיפור הגיע! שמחה רבה!
לא יודע למה? סתם נראה לי מתאים. יום כיפור הוא תופעה מאוד מוזרה. רק אתמול עלינו על כמה דברים מאוד משעשעים בו.
לדוגמה: כל הערוצים הישראלים לא עובדים. כל הרדיו לא עובד. התרגום בערוץ ה-BBC, למרות שהערוץ עדיין עובד, גם מנותק. ערוצי המוזיקה פועלים וכך גם ערוצי החדשות הזרים. ה-VOD (וידאו בדרישה) לא עובד. ערוץ הסרטים של ShowTime כן עובד. וזה עובדה מאוד מעניינת, כי אני חשבתי שהתנתקנו מ-ShowTime לפני חמש שנים.
שמרתי אתמול בלילה בשער. אחת ההוראות שניתנו לי הייתה לא לאפשר לרכבים של הקיבוץ (כאלה עם ב’ ואלפא עליהם) לצאת. חשוב לציין: סדרנית הרכב אצלנו לוקחת את כל המפתחות מהארון לפני שיום כיפור נכנס כי כבר קרה בעבר שאנשים לקחו רכבים והרכבים חזרו, אם בכלל, עם שמשות מנותצות. אני מסוגל להבין למה היא לא רוצה שזה יקרה שוב. אז החלטתי משהו מעט יותר. סגרתי את השער ומי שלא יודע איך לפתוח אותו, זבש”ו.
זה הנושא היותר מעניין ביום כיפור. לפי אבא שלי, לא כל מי שזורק אבנים ביום כיפור הוא דוס. הוא גם לא בהכרח צם וגם לא בהכרח דתי. אפשר להגיד שיום כיפור בישראל הוא יום “זרוק-כפי-יכולתך” השנתי. היום הזה הוא כמו כרטיס חופשי-יומי לכל פרחח וונדליסט לצאת החוצה ולעשות כרצונו. אחד הרכבים שספג נזק בקיבוץ בשנים האחרונות היה בניר-דוד כשנילי (שעובדת כאחות בביה”ח העמק) הוזעקה בדחיפות. היא הייתה במצב חירום רפואי והאוטו חזר עם פחות זכוכית מאשר כשיצא.
אני לא יודע מי קרא לארץ ישראל ארץ נאורה או מתחת לאיזו אבן הוא חי אבל יש לנו עוד דרך ארוכה לפנינו.
אתמול ראיתי את Metal: A Headbanger Journey. זהו סרט שעשה אחד בשם סאם דאן. סאם הוא מטליסט/אנתרופולוג מבריטיש קולומביה והוא עשה עבודה מאוד מקיפה בנושא. החל מהסקנדלים של די סניידר ומשפחת גור ועד שריפת הכנסיות בנורווגיה בתחילת שנות ה-90. סרט תיעודי מרתק בנושא שלמרות גודלו העצום, יש עדיין אנשים שלא יודעים שהוא קיים.
הסרט הוא רק שעה וחצי ולכן לא מכיל את כל מה שהוא צריך להכיל. סאם עצמו אמר שאם ההחלטה הייתה שלו, הסרט היה באורך 8 שעות. כשהוא הקרין את הסרט בפסטיבל בנורווגיה, הצופים הסכימו איתו. הוא אפילו הרחיב נושאים מסויימים בתקליטור הבונוס. אבל, למרות כל זה, אני מאוד אהבתי את איך שהוא סיים את הסרט. הוא אמר שלמרות שמטאל כנראה תמיד יהיה מוזיקה של מיעוט מבודד, הוא מכיל מיליוני מאזינים ברחבי העולם ו-40,000 המשתתפים בפסטיבל וואקן באוויר הפתוח של גרמניה, אוקטובר 2004, אומרים שאנחנו לא צריכים אתכם – אנחנו מסתדרים יופי.
מה למדתי בגן היום: כשמתדלקים את המטוס שלכם, עושים את זה בהתאם לכמה המטוס שוקל. כי כשהמטוס נוחת, הוא זורק את שאריות הדלק לפני המגע בקרקע.
הרעיון היומי: תרגיל בכתיבה ד’.
Posted in No Category by Eran with 7 comments.
תרגיל כתיבה
תרגיל כתיבה
תרגיל כתיבה
אל תשכח
תרגיל כתיבה!
יש לך איזו שהיא דרישה? אני חשבתי על או “מצב גרוע” או “דרישה רגשית”.
תזכיר לי איפה אתה עשה את התרגיל,
ולמה לא עשינו אותו אתמול כמו שאמרת?
עושים אותו בפורום משחקי תפקידים בתפוז.
במקרה הכינותי מראש…
No fair. :)
בקשר ליום כיפור – אני חושב שזה מטומטם שה-VOD לא עובד. זה לא כאילו שצריך מישהו שיתפעל אותו. מבחינתי, שישאירו אותו עובד ואם הוא מתקלקל אז שלא יתקנו.
בקשר למטוסים – מטוס יכול לנחות עם כמות קטנה של דלק (אני לא זוכר כמה, אבל כנראה משהו באזור 10% ממיכלים מלאים). בתעופה אזרחית הרעיון הוא למלא בדיוק כמה שצריך בשביל להגיע משדה המוצא לשדה היעד ואז להסתובב שם עד שעה באוויר. אם אתה מגיע ומייד נוחת, אז אתה לא צריך לזרוק דלק. אם אתה מגיע ויש בעיות אז אתה יכול להסתובב עד 40-45 דקות באויר, ואם צריך יותר מזה שולחים אותך לשדה תעופה אחר. מטוס אזרחי זורק דלק רק אם יש מצב חרום – לדוגמא יש תקלה וצריך לנחות בדרך או לחזור מייד לאחר ההמראה.
מטוסים צבאיים לעומת זאת זה סיפור אחר – מטוס צבאי יוצא מוכן לקרב, ז”א עם מיכלים מלאים, ואם מדובר בטיסה שאינה למטרת אימונים בלבד, אז גם עם תחמושת מלאה. מטוס קרב שנוחת בלי לבזבז את כל הדלק שלו חייב לזרוק אותו בים, ואם יש לו חימוש כבד (פצצות וכו’) אז גם את זה.
כל הסיפור, כמובן בגלל שכני הנסע של מטוסים הם פשוט מגוחכים בגודלם בהשוואה למשקל של מטוס – תשווה את זה לגלגלים של מכונית לדוגמה: למכונית גלגלים בקוטר של משהו כמו 16-17 אינטש, שזה בגדול 1/8 מאורך המכונית. בואינג 747 הוא באורך של כ-70 מטר, מה שאומר שהוא צריך בהתאמה גלגלים בקוטר של כ-9 מטר וכן נסע בהתאם, בעוד שהגודל האמיתי של גלגל כן נסע ראשי של 747 הוא “50 (כ-125 ס”מ). זה יותר גרוע עם מחשבים לפי משקל (747 שוקל בערך פי 250 ממכונית רגילה). במצב כזה אין שום סיכוי שכן הנסע יחזיק מעמד בעומס של נחיתה של מטוס עמוס – מספיק קשה לו עם מטוס ריק.
עוד פרטים אפשר להוציא מהמסמך הטכני שפה:
http://www.boeing.com/commercial/airports/acaps/7474sec7.pdf