איך התחתנו כמו שרצינו ביום אחד

שוב אני מנסה לעשות את חלקי למען נישואים אזרחיים לישראלים שרוצים ובתקווה גם לעדכן את מה שידוע לנו עכשיו. בתקווה ואנשים ימצאו את ההודעה הזאת כשהם יחפשו דברים כמו ‘נישואים אזרחיים בקפריסין’, ‘נישואים אזרחיים’ בכלל, ‘חבילות נישואים’ או ‘איך עורכים טקס נישואים אזרחיים בקפריסין בלי לקנות חבילת נופש גדולה ארוכה ויקרה’. כי כן, אנחנו עשינו את זה ביום אחד. למי שחושב על שהיה ארוכה יותר עדיין יכול למצוא פה טיפים אבל הנסיעה עצמה תכננו ליום אחד.

אז…

– דבר ראשון שצריך לעשות הוא להוציא תמצית רישום ממשרד הפנים. הולכים למשרד הפנים הקרוב למקום מגוריכם ומבקשים תמצית רישום. כל העסק לא צריך לקחת יותר משעה ולא עולה כסף. כמובן שצריך לעשות את זה לשני בני הזוג.
– ודאו שיש לכם דרכון מעודכן. כמובן שכדאי שיהיה מעודכן בערך חצי שנה קדימה. עדכון דרכון יעלה כ-250 שקל.
– את המסמכים האלו צריך לתרגם לאנגלית ולקבל עליהם אישור נוטריון. יש חברה בתל אביב שנקראת ליטרה (בן יהודה 32, תל אביב. 036206739) שמטפלת בכל התהליך הזה בתוך יום בערך. זה עולה כ-200 שקל. אפשר לשלוח להם את הטפסים הנחוצים בדואר אבל כדאי לבוא לאסוף בכוחות עצמכם.
– את המסמכים המקוריים והמתורגמים צריך לשלוח מראש לרשמת הנישואים בלרנקה (אנחנו התחתנו בלרנקה כי זה נראה הכי נוח אבל אפשר בכמעט כל עיר). הכתובת שלהם היא civilmarriage@larnaka.com. לשלוח להם ולקבוע פגישה. כמה שתעשו את זה יותר מוקדם ככה גם תוכלו לקבל אישור יותר מוקדם ולהמשיך הלאה. אנחנו קבענו ל-9:30 בבוקר (שעה זה בערך הזמן שלוקח להגיע מהמטוס לעיר במונית, לא בדקנו אוטובוסים), יצאנו משם עד 10:30 והמסמכים חזרו מאושרים עד 13:30.
– מזמינים כרטיסים לקפריסין. כדאי לתכנן כמה שיותר מראש. כרטיסים של חודש מראש עולים פחות מאשר כרטיסים של שבוע לפני. כרטיסים בכל מקרה עולים בין 600 ל-700 דולר. הזמנו דרך חברת נופש ישיר אבל הרבה חברות אחרות יתאימו כי המחירים של הכרטיסים (לפחות שלנו) הגיעו דיי ישירות מחברת התעופה Cyprus Airways.
– עושים ביטוח. המון חברות יעשו לכם ביטוח ואפילו קופות חולים יעשו לכם ביטוח אבל אנחנו עשינו ביטוח דרך המטייל. הם היו הכי זולים ובין היחידים שהיו מוכנים לעשות ביטוח ליום אחד. אל תעשו ביטוח דרך חברת הנסיעות, הוא בדרך כלל יהיה הרבה יותר יקר.
– עולים למטוס. אנחנו טסנו ליום אחד אז לקחנו תיק אישי לכל אחד. זה גם איפשר לנו דיי לדלג על המזוודות בכל כיוון. אפשר גם לעשות טיול ארוך יותר אבל זה פשוט להזמין כרטיסים אחרים וחדרים במלון. אם לא מתחשק לכם Duty Free אז אפשר להגיע שעתיים לפני אבל מומלץ שלוש. תנסו לבקש מהמאבטחים שיתנו לכם להיכנס לתור הקצר כי אתם לא סוחבים מזוודות. ולזכור לרוקן את כל הנוזליים שלכם לפני ביקורות דרכונים. כי אחרי זה כבר אי אפשר לפני הבידוק שיכריח אתכם לזרוק את הבקבוקים.
– טסים. הטיסה קצרה וקצת מציקה לאנשים שרגישים לטיסות. המטוס רק ממריא וכבר צריך לנחות אז זהירות משינויי לחץ וכוחות. במטוס מוגשת רק קופסת מיץ קטנה וזהו. אין אפילו ממש זמן לנמנם. אז לישון טוב מראש.
– נוחתים. בשדה תעופה בלרנקה יורדים מהמטוס ויוצאים החוצה ביציאת המגיעים. מימין יש לכם את המוניות. נסיעה לעיר תעלה לכם 12 אירו במונית או 3-4 באוטובוס, אם יש לכם זמן לבזבז.
– מגיעים לרישום. אם נהג המונית נחמד אז הוא יוריד אתכם שני רק שתי דקות מהבניין עצמו. זה בניין ריבועי בצבע חום בהיר. נכנסים מהשער עם הקשת ולא מאחורה. לפני המדרגות שמאלה. מודיעים שהגענו ושאפשר להתחיל את התהליך ואז הולכים להחליף בגדים מי שרוצה ומתיישבים.
– נרשמים. הרישום עצמו כולל מילוי הטפסים שלהם עם כל הפרטים וחתימה על הצהרה שאתם יודעים שהנישואים שלכם בסדר, אין סיבה שלא תתחתנו, שניכם מחליטים החלטה במוח שקול ואתם לא עוסקים בביגמיה. ואז מחכים עוד קצת.
– ייתכן ותאלצו גם לעזור לזוג רוסי שלא יודע כמעט בכלל אנגלית למלא את הטפסים שלו.
– משלמים. אחרי שכל הטפסים מאושרים מגיע עניין התשלום. למי שנשאר מעל 16 ימים בקפריסין, זה יעלה כ-130 אירו. לנו, שבאנו באותו היום ורצינו גם את העסקה שבה הם מחתימים ומאשרים את התעודה בעצמם זה עלה 281 אירו. לתעודה מקורית נוספת זה יעלה עוד 13 אבל אפשר גם לבקש מאוחר יותר.
– אז יוצאים לטייל קצת בזמן שהטפסים נשלחים למשרד בניקוסיה לקבל אישור אפוסטיל. מסתובבים בעיר, מחטטים בחנויות, אוכלים המבורגר, הולכים לחוף. מיטות השיזוף עולות 2 אירו ליחידה אז כדאי להביא מושבים משלכם. יש בלרנקה גם את כנסיית לאזארוס הקדוש, כמה תצוגות אמנות ומנזר מימי הביניים. ובזמן שאתם מטיילים, גם אם אמרו לכם שהסיכוי לגשם הוא 20%, כנראה יירד עליכם גשם.
– חוץ מזה, בלרנקה יש כל מיני מכוניות מגניבות. ראינו שתיים מתוצרת Triumph, חברה שעד אותו הרגע לא שמעתי עליה. כמו כן ראינו Smart, המכונית הקטנה והפצפונה ההיא. ואז ראינו Smart 4-Four. ואז ראינו Smart ספורטיבית. וזה היה מוזר.
– חזרנו לקראת 13:00 כשדיי נמאס לנו מהגשם כדי לנוח קצת לפני שמחזירים לנו את הטפסים. ובדיוק ברגע בו חשבתי “זאת נראית כמו ספה נוחה, אולי נשכב עליה לרגע” הגיעו הטפסים.
– אז לקחנו את הטפסים, הוספנו אותם למעמסה ויצאנו שוב החוצה בתקווה והגשם נחלש. הוא לא. הוא התחזק.
– מקומות בילוי בלרנקה: אל תבנו על זה בשעות הצהריים. כי כנראה שהכל נסגר בערך מ-13:00 עד 16:00. כשהבנו את זה אז כבר ירד עלינו הרבה גשם ונמאס לנו ורצינו רק לחזור הביתה. הצלחנו, לאחר כמות רבה של נפנופי רגליים וידיים לתפוס מונית חזרה לשדה התעופה.
– בשדה תעופה בעיקר ניסינו להרוג זמן. הגענו לשם בערך שבע שעות לפני הטיסה כי בלרנקה אין יותר מדי מה לעשות ונמאס לנו מהגשם. אז הספקנו לעבור על כל חנות ב-Duty Free, לאכול קצת, לישון קצת, לאכול עוד, לאבד את תעודת הנישואין וגם להתלונן על אמצעי הבידוק הנוספים לפני שער הכניסה לטיסה לארץ.
– אחרי שהגענו לארץ, הפמלייה של אחי, שאיים להיות שם, באמת הייתה שם וחיבקה חיבוקים וזרקה ממתקים. זה היה משעשע.
– לאחר מכן יצאנו לפלורנטין לתפוס חטיף מאוחר ולדבר עם כל המשפחה. אבל בשתיים בערך הרגשנו חייבים להתקפל אחרי, שלא כולל תנומות מדי פעם, היינו ערים כמעט 24 שעות.

עדכון: משהו ששכחתי לציין הוא שלא חובה להביא עדים אם לא רוצים. עורכת הטקס והפקידה שם שימשו כעדות. ואם תביאו מצלמה אז גם יצלמו בשבילכם מספר תמונות. בכל מקרה, כן יש מקום לפמלייה רצינית אם רוצים.


Posted in No Category, Practice, Religion, Thinking Out Loud by with 18 comments.

Comments

  • דותן says:

    מזל-טוב שוב, דבר איתי כשיש לך זמן.
    אני במרכז ביום ראשון לראיון עבודה, וכנראה גם שבת או שני.

  • דותן says:

    אה, כן, אני עדיין חושב שהשיטה הכי טובה היא לעשות “מסיבת נישואין” בארץ ולצאת לירח דבש במקום נבחר ולהתחתן רשמית שם.

  • ניהאו says:

    אז איפה מצאתם את התעודות בסוף?

  • אבא says:

    לא צריך לרדת לרזולוציה היכן הייתם כל דקה מספיק לספר את העיקר
    אבא

  • יבגני says:

    מזל טוב כבר אמרתי לך, אבל עוד פעם לא תזיק. אז מזל טוב.

    אגב, אני די בטוח שאי אפשר *לעסוק* בביגמיה, אם כי זה נשמע כמו אחלה מקצוע.

    • Eran says:

      תודה.
      תרגיש חופשי לבדוק. תגיד לי אם ההכנסה שווה את זה.

      (לא באמת…)

  • BluePrint says:

    I’m sorry, I didn’t catch him in time.
    I’ll get you a new Irony meter.

  • dogli_3 says:

    עכשיו אפשר לאחל באמת ובהחלט – מזל טוב!
    ואחרי שקראתי בשקיקה כל מילה שלך, החלטתי שגם נישואים אזרחיים לא מתאימים לי. יותר מדי כאב ראש.
    במה שווים יותר נישואים אזרחיים מהכרת “ידועים בציבור”?

  • ניהאו says:

    הם נרשמים במשרד הפנים כנישואין לכל דבר, הרבה יותר שיוויוניים מנישואים דתיים, והרבה יותר זולים מנישואין בארץ.
    בצורה שבה הם עשו את זה הכאב ראש הארגוני יותר גדול, החבילה שמוכרת חברת נסיעות מפשטת את העניין בהרבה- גם אם היא יקרה יותר.

    • Eran says:

      הזכויות של ידועים בציבור כמעט שוות לזה של זוג נשוי. לי קצת הפריע הכמעט. למעין יותר הפריע הנשוי. אני אמרתי שהדרישה היחידה שלי היא לא לערב דת וזה מה שעשינו. וזה באמת לא היה יותר מדי כאב ראש. אנחנו פשוט עושים מה שאנחנו רוצים בקצב שלנו והכל מסתדר. אם היה כאב ראש אז הוא נגרם מכך שלא ישנו יותר מדי.
      לא יודע לגבי השוויון המוגדר אבל אנחנו בהחלט נתאמץ. אני גם לא ממש יודע כמה “אמורים” לעלות נישואים בארץ. וגם לא יודע ממש כמה עולה חבילה. אני דיי בטוח שפספסתי בחשבון אבל יצא לי שהעלות של מה שאנחנו עשינו לעומת חבילה לא כזאת שונה. אנחנו פשוט רצינו לעשות את זה ביום אחד כי זאת עדיין תקופת לימודים.

      אם את נגד הרעיון של נישואים אז אין מה להגיד, אל תינשאי. אבל אם את רוצה לעשות את זה בדרך שלך אז עדיף בחו”ל. בקפריסין, באירלנד או אפילו בפראג אם את יכולה להרשות לעצמך.

  • ניהאו says:

    צילמתם במקרה את הנוסח של השבועה?

    • Eran says:

      זה היה דף שהרשמת הקריאה. קצת קראתי אותו תוך כדי שהיא הקריאה אבל לא ממש הייתה לי הזדמנות לעצור ולצלם את זה.
      מרוב התרגשות אני גם לא זוכר חצי ממה שנאמר שם.

  • יערה says:

    מזל טוב לכם!
    תודה על הפוסט הוא מאד עזר.
    גם אנחנו כנראה בדרך לשם :)