30/10/2K8 והרי החדשות

1) מרוצי רקטות אושרו על ידי ה-FAA. בינתיים רק בתחומי כדור הארץ, מצטער.

2) ברוכים הבאים ליקום. ב-YouTube, המשתמש הידוע בשם AndromedasWake, שאני רואה בו כאסטרופיזיקאי ומוזיקאי חובב, מתחיל סדרת סרטונים שבה הוא רוצה לסקור את הידיעות שלנו לגבי היקום ואיך הן התפתחו. נשמע לי מעניין.

3) אם ידעתם את המטען הגנטי שלכם מה הייתם עושים עם המידע. עכשיו, כשיש המון חברות שמציעות פרופיל גנטי לצרכן הפשוט, השאלה היא איך אנשים מגיבים לזה? אם ידעתם שיש לך גן להשמנה, הייתם רצים לחדר כושר?

4) Where to Park the Planet? בעוד כמה מיליארד שנים, השמש תתנפח למצב שבו קיום חיים על כדור הארץ יהיה בלתי אפשרי. הוצעו כמה פתרונות אבל למה לא להזיז את הפלנטה עצמה? לא הרבה, רק לאיפה שנמצא מאדים בערך. הנה מבט מדעי על הנושא.

5) Creativity Strikes at 22:04. לכל ידידי וידידותיי שמתיישבים/ות לכתוב סיפורים בשתיים בלילה, שיקלו להתחיל מוקדם יותר. סקר שנערך על כ-1,500 אנשים גילה שהיצירתיות לרוב מכה בסביבות עשר בלילה כשהשעה הכי פחות יצירתית היא ארבע וחצי אחר הצהריים. מקלחת היא הדרך הכי פופלארית להתניע את היצירתיות ואם יש לכם רעיון טוב, רשמו אותו מיד.

6) צעצועים מעניינים השבוע: A True Mobile Phone. לכל מי שאין לו כוח לקום להביא את הטלפון, רובוטיקאים יפנים בנו טלפון נייד אמיתי, כזה שיבוא אליכם אם הוא רחוק מדי.
רובוט לניתוח לב. כן, זה צעצוע מעניין. רובוטים לניתוחים מרחוק הם דבר מוכר אבל זה כבר ממש מגניב. לנתח לב זה מאוד קשה כי הוא כל הזמן זז. בדרך כלל צריך לעקוף אותו ולהפסיק אותו כדי לנתח וזה מסוכן ומקשה על החולה. הרובוט הזה מקזז על תנועות הלב ומאפשר למנתח לעבוד עליו בלי לעצור אותו.
משואה חזותית תאפשר לאסטרונאוטים לצרוח בחלל.
חד-אופן אוטומטי. אין צורך בפידול כדי לנוע או להישאר יציב.
Dornier Alpha Jet. גוגל מחזיקים בהרבה נכסים. אתם יכולים להוסיף לרשימה גם מטוס קרב.
Hunter-Stunners. בפנטגון הם רוצים לצייד חייל בקבוצת רובוטים כדי לצוד ולשתק אנשים.
Infrared Multitouch Phone.  ה-iPhone היה מגניב כשהציע multitouch אבל הנה טלפון שנשלט על ידיד אצבעות באוויר מעליו.
Small Pressurized Rover. עם ה-Chariot בניסויים, NASA שולפת עוד צעצוע חמוד וזה רכב ירח שלא מצריך חליפות.

7) סטודנט אפגני נשפט ל-20 שנה מאסר על כפירה בעקבות הפצת מאמר על זכויות נשים. לפחות זה עדיף על עונש מוות, נכון? האם נשארו אנשים נורמלים על הפלנטה?

8) Stayin’ Alive הוא השיר המתאים אם אתם מנסים לבצע החייאה למישהו. מחקר באוניברסיטת אילינוי מצא שהשמעת השיר או מחשבה על השיר בזמן ביצוע החייאה מביא את מבצע ההחייאה קרוב מאוד לקצב האידיאלי של 100 לחיצות בדקה.

9) פרויקט אידיאלי לתלמידי הנדסה גנטית. באוניברסיטת רייס ביוסטון הם עובדים על פיתוח בירה שתעזור לאנשים להילחם במחלות ובסרטן ולהאיט הזדקנות.

10) נייר דבק מפיק קרני רנטגן. כן כן. גלגול נייר דבק במהירות של 3 סנטימטר בשנייה מאפשר להפיק מספיק קרני רנטגן בשביל לצלם את האצבע.

11) מחשב מניורונים. במכון ויצמן סטודנטים משתמשים בתאי מוח כדי לבנות שערים לוגיים. מגניב.

12) ובמקומות אחרים, מדענים מוחקים זכרונות של עכברים.

13) הרוסים הולכים בכיוון הנכון. ומעכשיו, במערכת החינוך הרוסית, תוכנה חופשית ופתוחה היא הסטנדרט. מי שרוצה תוכנה בתשלום שישלם עליה מכיסו שלו.

14) משחקים בחדשות: בהולנד זה עכשיו רשמי – גניבת ציוד וירטואלי זה פשע. בעקבות מקרה בו ילד איים על ילד אחר כדי שייתן לו עדי ומסכה ב- RuneScape וזה הגיע לבית המשפט.
Spore נכשל. או: ביולוגים אבולציונים, סוציולוג ואסטרופיזיקאי מעבירים ביקורת על המדע של Spore. ואחרי זה גם צועקים על התוכנית ב-NGC.
לסיכום הנושא, ואני מסכים בהמשך למה שכבר אמרתי על Spore, הביולוגים אומרים: “Spore is essentially a very impressive, entertaining, and elaborate Mr. Potato Head that uses the language of evolution but none of the major principles.” מייקל ביהי, התומך הנלהב של Intelligent Design, גם שיחק במשחק ואומר שאין לו קשר לו לאבולוציה ולא ל-ID. בנוסף הם גם השוו אותו לפוקימון ולהתפתחות לאמארקית בהם היצור מרוויח את היכולות שלו על ידי מאמץ.
גירושין אמיתיים מובילים לרצח וירטואלי. אישה שהגירושין שלה השאירו אותה עצבנית במיוחד, חיסלה את הדמות של בעלה לשעבר.

15) Cholla, the Painting Horse. ואני חושב שזה כל מה שאני מסוגל להוציא מהשיר הזה. זה עדיין משעשע.

16) אוסטרליה מצנזרת את האינטרנט. גרוע כמו או יותר מאירן?
אבל לפחות הם עובדים על נושא המכוניות החשמליות עם רשת טעינה כלל ארצית.

17) מי צריך להנהיג את ארה”ב? מבחן שעשו לפי מידע אישי על נשיאים מצא שוושינגטון כנראה היה הנשיא הכי טוב. מבין המועמדים שבדקו מצאו שמק’קיין הוא הכי טוב. אבל זה כנראה בגלל שלא בדקו את אובאמה. קראו את המאמר ותעשו את המבחן בעצמכם.

18) Star Music. הספר הדרור מתחיל עם מוזיקה מהכוכבים. בסוף מתברר שאלו חייזרים אבל עכשיו מדענים ממירים תצפיות כוכבים למוזיקה.

19) Satellite Defense. בהרצאה שלי באייקון ציינתי שאם רוצים לבנות מעלית חלל, אחד הדברים שצריך לחשוב עליהם הוא איך להגן עליה ועל הכבל מפגעי מטאורים ולוויינים. אז עכשיו הם מתחילים על הלוויינים על ידי פריסת חיישנים בחלל.

20) ארה”ב מביאים חופש ודמוקרטיה לעירק. חלק מזה הוא 100 פקודות שמסבירות טוב מאוד למה אנשים מתנגדים לכיבוש. פקודה 81 מכריחה את החוואים העירקים לקנות רק זרעים עקרים מחברות אמריקניות.

21) החיים מדרדרים בגיל 39. יש שיגידו שהחיים מתחילים בגיל 40. האמת היא שהמוח מגיע למהירות שיא בגיל 39 ואז הדרך היא רק למטה.


Posted in Less Interesting News by with 4 comments.

Comments

  • מאץ' says:

    לגבי 5, אני לא יכולה אפילו להתחיל לתאר עד כמה זה חסר משמעות ברמת האינדיבידואל: יש כאן אינטרוספקציה (המדד הפסיכולוגי שנחשב הכי פחות אמין, או – מה האדם עצמו אומר שעובר לו בראש), ועוד בסקר. אז הרבה אנשים מרגישים יצירתיים אחרי מקלחת. אז מה?

    לגבי 21, זה מעודד – הפעם האחרונה שמישהו מתח לי גבול עליון לתפקוד מוחי זה היה 24, נדמה לי, ואז נוירונים מתחילים למות… נחמד לדעת שיש לי עוד עתיד. :)

  • ניהאו says:

    about spore… can I say “I told you so” already?

    about genetic profile- I hope it will not develop into racism- its too easy to forget how big the difference is between potential and realized potential.

    cool news today- thanks

  • Eran says:

    אם כבר מדברים על חדשות מגניבות, אני מניח שכל הרעיון של אספקת חדשות יומיות לאתר האגודה נפל ועכשיו אני צריך לדבר עם אור.

  • ניהאו says:

    yep