משעזעי ומענייני השבוע – 07/06/2k8

1) חזירים הם נורא חמודים כשהם קטנים אבל יכולים להגיע למשקל של 500 קילו כשהם גדולים. לא בדיוק חיית מחמד. חוץ מהחזירים האלו. אלו כן חיות מחמד.

2) לאחרונה, בריטניה ספגה הרבה ביקורת על כך שמערכת הטלוויזיה במעגל סגור שלהם, שנועדה להילחם בפשע, לא עושה את מה שהיא צריכה לעשות. התגובה: היא כן שימושית! אפשר לעקוב אחרי כלבים שמחרבנים ברחובות!

3) כמות האנשים בעולם עברה את ה-6,666,666,666! למזלנו, קצב הגידול ירד בזמן האחרון. הידעתם שרק לפני 80 שנה, אוכלוסיית העולם הייתה רק 2.5 מיליארד?

4) מסתבר שאיסור העישון במקומות ציבוריים עוזר! במסצ’וסטס, מחקר שנערך לאורך ארבע שנים טוען שבני טיפש-עשרה היו בעלי סיכוי של 35% פחות להפוך למעשנים מהרגל אם היה איסור על העישון.

5) עכשיו יש מחקר מדעי שתומך בנושא: אפילו פעולה פשוטה כמו לדבר עם מישהו (שיכול להיות במושב שלידכם) פוגמת מאוד ביכולת הנהיגה. נהיגה ודיבור (שלא לדבר על הרבה פעולות אחרות) ביחד עוברות סף ביולוגי מסוים שממנו והלאה היכולת לבצע את אחת הפעולות נפגמת. הפעולה שבדרך כלל נפגמת היא זאת שהיא פחות טבעית לנו – הנהיגה.

6) בשיטוטיי האקראיים ב-YouTube מצאתי את ההרצאה האחרונה של רנדי פוש. למי שלא מכיר, רנדי פוש הוא אחד ממדעני המחשב החשובים ביותר בעולם, פורץ דרך בטכנולוגיות הדמייה, עולמות וירטואליים וחינוך וממייסדי מרכז הבידור הטכנולוגי של אוניברסיטת קרנגי מלון (פרויקט שלא מזמן העסיק מספר סטודנטים ביצירת 50 משחקים חדשים בחודש אחד). רנדי פוש חולה בסרטן וזאת הייתה ההרצאה האחרונה שלו על איך להשיג את חלומותיך. את ההרצאה האחרונה הוא נתן בספטמבר ומאז הוא עדיין נלחם בסרטן. אני לא מטמיע את זה פה. לכו ל-YouTube ותראו את ההרצאה על מסך מלא. כשעה ורבע.

7) איכות הסביבה השבוע: הקנדים מכים שוב – ילד בן 16 קיבל 30,000 דולר בפרסים ומלגות על תהליך שהמציא שמפרק פלסטיק בשלושה חודשים.

8) אמן בלונדון בנה מכשיר חדש ומעניין שנקרא “הטלקטרוסקופ“. מדובר בטלסקופ גדול שיוצא מהאדמה בלונדון וגם בניו יורק ואנשים משתי הערים יכולים לראות אחד את השני. רק שהטלסקופ לא באמת עובר מתחת לאטלנטי. זה קסם הפס הרחב!

9) בליברמור יש תחנת מכבי אש. בתחנת מכבי אש יש נורה. והנורה כבר דולקת 107 שנים.

10) אם חשבתם שלהטיס דגמי מטוסים זה תחביב מטופש, חכו עד שתנסו את זה עם משקפי וידאו. מכשיר חדש מאפשר לכם להטיס את המטוס/מסוק שלכם מתא הטייס. זה נותן לי עוד רעיון לעסק.

11) זה ה-“DataStorm 1.0” פרוטוקול העברת מידע מהיר. בהחלט משהו שיהיה נחמד להוסיף לארסנל.

12) רובוט השבוע: ישוט עצמאית מפורטוגל לקריביים. ילמד סטודנטים לרפואה איך ליילד תינוק.

13) אמיתי או לא, אני לא יודע אבל זה נראה נחמד: טריילר ל-Halo.

14) הבגדים של מחר כבר ידעו לאכול כתמים לבד וללא עזרה, בעזרת תהליך חדש בו מצפים חומרים באנזימים שמאכלים חלבונים.

15) מדען חלל טוען: לשלוח הודעת טקסט בטלפון עולה פי 4.4 מאשר להחזיר מידע מטלסקופ האבל. והאבל היא לא משימה כל כך זולה.

16) איכות הסביבה השבוע: אנחנו נושמים חמצן ונושפים פחמן דו חמצני. צמחים נושמים פחמן דו חמצני ונושפים חמצן. פרות ובאפלו אוכלים המון ומחרבנים באותה כמות והזבל שנאסף נושף מתאן. שזה דלק, דרך אגב.

17) זוכרים את ה-Mars Polar Lander, המשימה שהתרסקה מסיבה לא ידועה ב-1999? אז עכשיו לנאסא יש תצלומים באיכות גבוהה של האיזור בו הוא כנראה התרסק והם מבקשים מהציבור לעזור להם למצוא אותו. “אנחנו עסוקים מדי, אתם תחפרו במי יודע כמה תמונות בגודל של פי אלף מהמסך שלכם בשביל למצוא את המשימה שלנו.”

18) באוניברסיטת מיסיסיפי יצא עורך דין חדש מהפקולטה למשפטים: עורך דין המתמחה בדיני חלל.

19) יאיי! הז’אנר לא מת! מדמה טיסת חלל חדש: Heresy War!

20) לכל חובבי הקוביה ההונגרית (ואני יודע שיש לפחות אחד), אז אם נמאס לכם מהקוביה הבסיסית אז יש את המגה-מינקס (הידוע בשם ‘הסופרנובה ההונגרית’) שמעלה את הקוביה פן אחד מעלה והוא טיפה יותר חמוד. ואז יש את ה-120Cell שכביכול לוקח את המגה-מינקס ממד שלם למעלה.

21) משרד הביטחון הבריטי החליט להוציא מהארון… את כל התיקים שיש להם על עב”מים. דרך הכתבה אפשר גם להגיע לאתר ולקבצים שהצרפתים פרסמו.

22) לא אוהבים את הכיוון שבו פונה הבית שלכם? בקרוב זה יהיה לגמרי בהחלטתכם. אם תחליטו ללכת על הרעיון של הבית המסתובב.


Posted in Less Interesting News by with 6 comments.

Comments

  • שי says:

    אהבתי
    עשיתי מנוי רסס
    לחצתי על פרסומת

  • ניהאו says:

    1. הילד שקבל 30 אלף על פירוק פלסטיק השתמש באותה שיטה ישנה וידועה בה אני השתמשתי כדי לפרק נפט גולמי במאסטר הראשון שלי- שום דבר חדש או מהפכני. במעבדה הישנה שלי עדיין מפתחים שיטות לפירוק חומרים בעייתיים או אגרסיביים ומסוכנים -ושאר חומרים לא פריקים, כולל פלסטיקים של חממות- באותה שיטה ישנה וטובה.
    זה די מרגיז שנותנים לילד את הקרדיט על “המצאת” משהו קיים ומנוסה אבל די טוב שמעודדים חוקרים צעירים עם כאלו מלגות יפות.

    2. אנזימים שאוכלים חלבונים על הביגוד… תזכורת – אנחנו ישויות שעשויות ברובנו מחלבונים… זה נשמע כמו מרשם טוב לספר של סטיבן קינג.

    3. הקוביוץ המשודרגות- המון תודה- אנחנו מרוצים מהתגלית :)

    4. כנ”ל תיקיות העבמים- בדיוק החומר החסר לי לאיזו הרצאה או שתיים :)

    5. אתה בא למפגש פורום?

  • בוב says:

    אני אף פעם לא יודע מה לבקש ליום ההולדת. תודה על השדרוג :)

  • syga says:

    you’d think that by now i’d learn not to eat while reading your weekly’s
    while I’m chewing my dessert i read “harvesting natural gas from rotting manure” this IS NOT something you want to be thinking about when trying to enjoy you dessert, take my word for it

  • Eran says:

    הכוונה היא שהחולצות יאכלו את החלבונים של הכתמים.
    אם אצלכם כבר מפרקים פלסטיק, אז למה לא בצורה תעשייתית?
    אני כנראה אוותר על המפגש. יותר מדי דברים להשלים.

    ואני לא קונה לך “טסרקט הונגרי” ליום-הולדת.

    אני תמיד אוהב מחזור! אם אתה לא מסוגל להנות מהקינוח שלך, תמחזר אותו!

  • עודד says:

    2) וסרטוני מוזיקה.
    15) זה מטופש – בו נעשה את זה יותר פשוט: הוא אומר שלקנות דברים (לדוגמה רוחב פס אלחוטי) יותר זול בכמויות של מגה בתים מאש בכמויות של בתים בודדים. זה כמו להגיד שלקנות מיליון קוביות שוקולד אחת אחת יהיה יקר פי 4.4 מאשר לקנות מיליון קוביות שוקולד לפי טונה.Dugh!