משעזעי ומענייני השבוע – 03/04/2k8

1) זאק דאנלפ נפל מהטרקטורון שלו ונחבט באספלט. הרופאים הכריזו עליו כצמח והיו מוכנים לנתק אותו מהמכונות ולקחת את איבריו כשהוא החליט להפתיע ולהתעורר.

2) הכלב הנאמן ביותר בעולם נפטר ב-1935, בן לגזע נדיר. אך הוא עדיין ממשיך לעמוד ולחכות לבעליו בתחנת הרכבת בדמות פסל ברונזה לזכרו.

3) כבר תיארתי את תחרות הפריצות בכנס האבטחה CanSecWest של שנה שעברה. הכנס נערך השבוע והראשון שנפל בתחרות השנה הוא ה-MacBook Air. צ’ארלי מילר ניצל פרצה בסאפארי ולקח איתו את המחשב הביתה ועוד 10,000 דולר. דינו דאי זובי, המנצח משנה שעברה שפרץ דרך ה-Quicktime, לא השתתף השנה ורק בירך את המנצח כשהוא אומר, “הגיע למישהו אחר לנצח”.
ויום לאחר מכן נפל המחשב שהריץ ויסטה SP1 ונלקח הביתה, ביחד עם 5,000 דולר, על ידי השותף של דינו דאי זובי. היחיד ששרד הוא המחשב שהריץ אובונטו.

4) זהירות! הקפה חם! סיגריות גורמות לסרטן! שמן שיזוף הוא לא למאכל! לא לערבב טוסטר עם אמבטיה! לבישת גלימה כחולה אינה מאפשרת לכם לעוף כמו סופרמן! אה, כן. והמשחק שאתם קונים בחנות המחשבים הקרובה לביתכם מכיל סצינות פעולה, אלימות, שדים, מינוטאורים, כמה אלים דמיוניים, הוא כיף ועלול לחנך את הילדים שלכם להתנהגות חברתית!

5) הייתה תוכנית ב-NGC שהעלתה רעיונות לדרכים בהם כדור הארץ יכול להיות מושמד. ביניהם היה ה-Strangelet, חומר אקזוטי שהופך כל חלקיק לעוד Strangelet במגע, או יצירה של חורים שחורים קטנים שישאבו את החומר שמסביבם. עכשיו עלתה הצעקה הזאת בדיוק מול פרמילאב ו-CERN לגבי המאיץ החדש שלהם, ה-LHC. רק שהפעם הם גם זורקים חד-קוטביים פנימה בטענה שהם עלולים לפרק אטומים.

6) מעכשיו אפשר לראות פרקים של סאות’ פארק באינטרנט. פרקים מלאים ממומנים על ידי פרסומת ובקרוב יהיו שם את כולם.

7) איכות הסביבה השבוע: חוקרים בארצות הברית מצאו דרך להמיר קרינה ישירות לחשמל (בלי כל הבלגן של חימום מים ואדים וטורבינות). צפו למכוניות וחלליות משונות בעתיד.

8) רובוט השבוע: מפרק פצצות בשליטת ה-Wiimote. עוזר לשוטרים לפקח על אזור מיאמי מהשמיים. ברגע שיקבל אישור תעופה, כמובן. עוזר לרופאים לבצע ניתוחים. מקדים את Wall-E באיסוף אשפה.

9) ביפן הם מייצרים חולצה שתעמוד בחיתוכי סכין ושאפשר לכבס במכונה. רק לא לנסות לחטוף שוריקן בחזה איתה.

10) ביל כריסטנסן אוהב את הנקודות בהן המדע נוגע בדת אבל אני חושב שזה טיפשי. שטיח תפילה עם תצוגת LED ומצפן שזוהר כשהוא מכוון לכיוון מכה? נו, באמת…

11) מחקר חדש על עכברים מודיע: מי ששותה משקאות דיאט נטולי קלוריות אבל בטעם טוב רק משלים את עצמם והגוף שלהם יודע מה הם עושים.

12) בואו והסתכלו על המחשבים הניידים של 2015 – מחשב סולארי, מחשב מחליק, מחשב עם מסך כפול וכן הלאה…

13) כולנו אוהבים חולצות עם משפטים משעשעים עליהם. אז מה אם הייתה חולצה שמאפשרת ללובש להחליט מה כתוב עליה בכל רגע נתון?

14) הנה סרטון משעשע להרמת מודעות.

Watch more cool animation and creative cartoons at aniBoom

15) האם מעלית החלל בבעיות? כנראה שמעבר לכבל חזק מספיק צריך גם מנגנון שיתנגד לתנודות החזקות שהמעלית תסבול.

16) ממשק מגע חדש הבודק את השפעת המגע על האצבעות ולא על המשטח הופך את רעיון ה”אבן מחמד” לאמיתי.

17) חוקרים מהטכניון מצאו: המהירות המקסימלית של דולפין על פני המים היא 54 קמ”ש. הם יכולים יותר מזה אבל זה מכאיב להם. לטונה אין את הבעיה הזאת.

18) לכל מי שמתכנן להשתמש בתוכניות שהודלפו בשביל לבנות פצצת אטום, ארצות הברית עלולה לתבוע כי היא מגנה על הפצצה עם כ-2,000 פטנטים.

19) זאת דרך מעניינת להביא מחאה נגד שימוש בטכנולוגיה ביומטרית: בואו נגנוב את טביעת האצבע של מזכיר גרמני חשוב. ואז נפרסם אותה עם הוראות איך לשכפל אותה לשימוש עם כל סורק טביעות אצבעות.

20) במקרה שהוא, כנראה, הראשון בו התקפה דיגיטלית גרמה נזק לאנשים, פורצים שמו הודעות וקישורים מהבהבים בפורום של אפילפטיים. התוצאות היו גרועות אך לא חמורות כמו שהן יכולות להיות. מאשימים את קבוצת Anonymous. וחבל אם זה באמת הם כי הם מנהלים קרב נגד הסיינטולוגיה.

21) כיום, המירוץ בין חברות המידע הוא להיות יעילים יותר וזולים יותר. בשביל זה צריך מקום טוב לשים את את מרכזי המידע הגדולים, הרועשים והחמים. אייסלנד נשמע כמו מקום טוב, לא?

22) מחקר חדש מראה שגברים לא רואים את העולם דרך משקפי סקס. הם פשוט לא מבינים סימנים בכלל.

23) לכל ארגון מספיק גדול יש בעיות עם אחזקת מחשבים ורשת וכל אמא רוצה שהילד שלה יגדל ויהיה טוב ומוצלח. אבל אני מניח שהספרנית של בי”ס ויקטורי תאלץ להסתדר עם הילד שלה בן ה-11 שאחראי על הרשת.

24) פעם הבאה שאתם נתקעים בג’ונגל בתאילנד, ואתם מכירים את השירות של Any Question Answered, אל תהססו לשאול “איך יוצאים מג’ונגל בתאילנד?”

25) אם במקרה ונקלעתם לצרה ועומד מולכם אדם שרוצה את כספיכם ומאיים על חייכם, תשקלו להציע לו מעיל וארוחת ערב. זה עבד בשביך חוליו דיאז, עובד סוציאלי מניו-יורק.

26) כנראה שלמתמטיקאים מאוד משעמם כי הם התחילו לנבא אוסקרים. דיוק של 3 מתוך 4 בינתיים, 93% מצטבר. לא רע.

27) יש שיגידו שמשק פרפר בהודו גורם להוריקן באטלנטי. האם באותה צורה, הפרעות חשמליות בתוך המוח בזמן ההתבגרות יכולות לגרום להפרעות פסיכוקינטיות כמה מטרים מחוץ למוח? כי זה ההסבר העכשווי לפולטרגייסט.

28) לכבוד ה-1 באפריל שהיה ביום שלישי: לא הרבה מתיחות שאפשר לנסות על חברים. (וירוס הניוטון הוא במיוחד מגניב) וכמובן, תמונת אסטרונומיה במיוחד. חברות משחקים לא יכולות לוותר עם: Assassin’s Solid. ה-Bard Hero, Diablo Pinata, Tauren Marine ו-World of Warcraft לאטארי (כל זה מבית Blizzard). הקסדה האלחוטית, X-Box Live – The Boardgame, X-Box 360 Vintage and Recon edition מאת מיקרוסופט. וה-Double Bass Controller למשחקי Guitar Hero ואחרים מאת GAME.

29) סיפורים על חיילות מדהימה יש גם מחוץ לארצות הברית: נחת הוד מלכותה נתקל ברימון במהלך סיור בוקר באפגניסטן. בזמן שחבריו קפצו לתפוס מחסה, הוא קפץ על הרימון. החיילים יצאו עם פציעות שטחיות והנחת מועמד ל”ויקטוריה קרוס”. ותודה לקוולאר על השריון.

30) תודה רבה על האישור! סקר חדש מודיע: גולשי אינטרנט יודעים שמפרסמים עוקבים אחריהם ולא אוהבים את זה. במיוחד כשלפרסומות אין שום קשר.

31) פארק היורה שוב? חוקרים משתמשים במכונת רנטגן אימתנית בשביל לחפש חרקים בגושי שרף עתיקים.

32) וזה כבר ממש מוזר. Creative Labs מוסרים: “נכון, תיקנת את מנהלי ההתקנים שלנו לויסטה אבל תפסיק עם זה. אם אנחנו רוצים שדברים יהיו דפוקים על ויסטה זאת ההחלטה שלנו.”

33) מסתבר שמטוסים עם כנפיים מתקפלות מתמרנים יותר טוב מאשר מטוסים רגילים. אני חושב שיש לי פה את התוכניות למטוס שלי…

34) בקיץ שעבר, שבדית מבוגרת בת מזל קיבלה חיבור אינטרנט של 40Gigabit. מה היא עשתה איתו? ייבשה את הכביסה כי הוא היה מאוד חם. הקיץ היא כנראה תקבל חיבור של 100Gigabit. בשביל שיהיה אפשר לייבש את הכביסה של כל השכנים.

35) במחוזות הסדרות המבוטלות והמעריצים הנלהבים, Moonlight אפילו לא בוטלה וכבר המעריצים מתאגדים להציל אותה. איך? מסע לאומי להתרמת דם.

36) ולסיום רשימת השבוע, כי הם כנראה אוהבים את זה במופע השוליים: חורים שחורים מיניאטורים! נמצא חור שחור הקטן ביותר עד עכשיו. ב-3.8 מסות שמש וקוטר של 24 קילומטר הוא כנראה לא הכי קטן שיש אבל הוא כרגע מחזיק השיא.


Posted in Less Interesting News by with 3 comments.

Comments

  • yaron says:

    technically: not new, practically, freaking sweet
    http://eceserv0.ece.wisc.edu/~sethares/games/quadgammon.html
    and a friend of mine expanded this concept into an 8-player version
    amazingly no matter what combination of dice you originally through(in the first round) you CAN move your pieces

  • Nihau says:

    sorry to ruin the hopes of all who wish to play with their dinosaur pet.
    at the time dinosaurs walked the earth the oxygen levels in teh air were more around the 60% then the 20% it is now so the dinosaur constructed today will die within minutes from astma… sad isn’t it?
    either that or it would need to be seriously minimized in size- a t-rex the size of your average dog is not really a monster is it?

  • Eran says:

    לא ידעתי את זה. חבל. אבל עדיין טי-רקס בגודל של כלב זה חמוד.