משעזעי ומענייני השבוע – 14/02/2k8

1) עכשיו ככה עושים פרסומת לסרט: הולוגרמת מים ענקית באמצע טוקיו.

2) מדענים מקליפורניה הוסיפו עוד שתי אותיות לא”ב של הדנ”א. בתקווה הם האירו יותר את הדרך להבנת מנגנוני החיים וביולוגיה סינטטית.

3) ה-RIAA מתנצלים: “תבענו את האדם הלא נכון. היינו צריכים לתבוע את בתו.” לא, לא קראתי את הכתבה. זה נראה לי מטומטם רק מספיק בשביל להביא לידיעתכם.

4) ספר חדש מאו’ריילי: “Windows Vista Annoyances”, דרכים להפוך את עיכול המערכת החדשה של מיקרוסופט ליותר טוב. ולמי ששואל הוא דואג לענות מראש: “Yes, it is that bad”. הוא כן מעלה שם דעה מעניינת: האם מיקרוסופט הייתה מוציאה מערכת הפעלה כל כך זוועתית אם היא הייתה צריכה להתחרות על הקונים?

5) נתח השוק של השואש רק גדל. סקר אירופאי חדש טוען: 28%. כל הכבוד. תמכו בשואש החביב. קנו בובת שואש!

6) רובוט השבוע: מבוסס על הדרך בה ציפורים טסות במבנה ושומרות עליו למרות התקפות.

7) רופאים הצליחו לשפר את הזיכרון של איש אחד. התירוץ, “ניסינו לטפל בהשמנה שלו.”

8) ראש המחלקה לתמרון מזג האוויר (בהחלט תואר טוב לשים על כרטיס הביקור) בסין קיבל הוראה: “נא לשמור על המשחקים האולימפיים יבשים”. ועל זה נאמר, Good fucking luck.

9) אז מתי באמת נראה את ה-Jetpacks ממריאים? בתקווה בזמן הקרוב. והנה הדגמה מגניבה.

10) האפיפיור מתנגד לפריצות הדרך החדשות בביולוגיה. כתבה כמו זאת, ביחד עם עוד כמה דברים שקראתי ושמעתי לאחרונה, גורמת לי לחשוב על איך זה לא מפריע ליותר אנשים שבעולם מתקדם ומודרני כמו שלנו יש עדיין כוח כל כך ארכאי ומיושן כמו הדת ושהוא כל כך חזק.

11) הידעתם? אסור להתגלגל בשלג עירומים אלא אם כן אתם צדיקים טהורים וזכים. למען האמת, הלוואי וכמה מהצדיקים היותר גדולים של דורנו, כמו עובדיה יוסף וכל חבריו למדינת ההלכה, ילכו להתגלגל כמה פעמים הלוך חזור בשלג. ככה הם יראו את פרצופם האמיתי, חבורה של מאובנים.

12) משחקי ‘מצא את המטמון’ דיגיטליים. רק ביפן ורק לנינטנדו DS. עדיין רעיון חביב.

13) שירות לקהילה (של חברים שלי בפקולטה לפיזיקה): איפה צריך להעסיק פיזיקאים? בגני חיות, מסתבר. למה? כדי שיחשבו את הגודל המתאים לכלובי החיות. כי טיגריס סיבירי כן יכול לשגר את עצמו מעל מחסום של 4 מטר, במרחק 10 מטר ממנו.

14) דרך חדשה לאמן אסטרונאוטים ואנשים המרותקים למיטה: ריצה תוך כדי שכיבה. ואת זה דווקא הרוסים המציאו.

15) מסתבר שאם רוצים לשחק משחקים, עדיף להריץ אותם על לינוקס עם WINE מאשר על ויסטה. אני עדיין מעדיף את XP.

16) נשבע לכם שרק חיפשתי סרטוני הדגמה על כוח קוריוליס. מה שמצאתי, אחרי מספר סיבובים, זה זה. כדאי לחפש עוד חומר שלהם. והנה מצאתי.

17) ככה כולם יכולים לקבל אינטרנט מתי שהם רוצים. רעיון לשיתוף WiFi עם אורחים בלי לגרום לאף אחד להעצר על גניבת רוחב פס.

18) מדענים מוכנים כבר להכין זרעונים מתאי מח עצם של נשים ובכך לעקוף את הגברים שבמשוואה. בתור שירות לציבור אני מציין שגברים עדיין טובים בשביל לתקן מכוניות וכיורים ובשביל לכסח את הדשא.

19) איך ספינה אחת מסוגלת לשתק את כל תעבורת האינטרנט של המזרח התיכון. נותן לי רעיון לסיפור.

20) אפניסטן דמוקרטית, שש שנים אחרי “השחרור”: פעם ראשונה שאדם הוצא להורג על ‘פשע מחשב’ (הורדת מסמך על זכויות נשים).

21) ה-NFL תופסים את הכנסיה בביצים: מסתבר שלהקרין את הסופרבול על טלוויזיה של 56″ זה לא חוקי ומפר זכויות יוצרים. אני לא יודע אם לצחוק או לבכות.

22) פיתוח “יד הלוק” (על שם לוק סקייווקר), היד הקיברנטית של דארפ”א, נגמר ועכשיו ניצבת השאלה: “האם ומתי מתחילים בניסויים?”

23) הגאדג’טים הטובים שהומצאו לפני המאה ה-20. הטורקי אולי היה מתיחה אבל אם רק החפצים האלו היו מדריכים את ההתפתחות הטכנולוגיה אז אולי, עכשיו, היינו הרבה יותר מתקדמים.

24) Railgun זה נשק מגניב… Nuff said.

25) בחופש פורסם עוד מניפסט חילוני אחד. קצת ארוך אבל שווה לקרוא (לפחות אחד מהם). מה שאהבתי בזה הוא שהבן-אדם אומר בסוף שלכל אחד יש את הנקודה הסובייקטיבית שבו הוא מותח את גבול הסקרנות שלו. אצל כותב המאמר, הגבול הזה נמצא מאוד גבוה. אצל חרדים הוא נמצא מאוד נמוך. אם אני צריך למקם את שלי… הרשו לי לשאול מונח מהחדוו”א: “הגבול של הסקרנות שלי, כשכמות הדברים שיש לדעת שואפת לאין סוף הוא… אני לא יודע“. כשאני אגיע אליו, אתם כבר תדעו.

בעיקרון, אם שופטים לפי הפריטים המופיעים בקטגוריה הזאת של הודעות (כשכמות הידיעות שאני מביא לפה היא בערך עשירית מכמה שאני קורא, ברפרוף או לעומק) אז: הולוגרפיקה? מעניין אותי. ביולוגיה מולקולרית? מעניין אותי. מוצא החיים? מעניין אותי. חוק? מעניין אותי. תכנות? מעניין אותי. נוחות לאנשים? מעניין אותי. רובוטיקה? מעניין אותי. ניורולוגיה? מעניין אותי? פיזיולוגיה? מעניין אותי. מטאורולוגיה? מעניין אותי. Rocketeering? מעניין אותי. משחקים? מעניין אותי. פיזיקה? מעניין אותי. קיברנטיקה? מעניין אותי. איך אנשים מדברים? מעניין אותי. למה אנשים מאמינים במה שהם מאמינים? מעניין אותי. אני חושב שהבהרתי את הנקודה.


Posted in Less Interesting News by with comments disabled.