13/11/2K8 והרי החדשות

1) צעצועים מעניינים השבוע: ננו-צינוריות פחמן מפיקות מוזיקה. לפני שלוקחים את הדברים הקטנים האלו ובונים מהם מעלית חלל, אפשר להשתמש בהם כדי להפיק קולות ולבנות רמקולים.
Phoenix is Dying. ובחדשות על אחד מהצעצועים היקרים ביותר שיש, המדענים של משימת פיניקס לקוטב מאדים עובדים עכשיו על לכבות את הרובוט הנייח בניסיון לשמור על האנרגיה שלו לקראת החורף המתקרב. ככל שמתקדם החורף, הנחת מקבל פחות כוח ויותר קר לו ולכן עלול להיכנס לתרדמת. עדכון: ב-10 לנובמבר, נאסא הכריזו על פניקס כ-KIA. הם ימשיכו לנסות אבל הרובוט כבר שבועיים לא מגיב.
גם מצבו של Spirit בכי רע אחרי כיסתה את הלוחות הסולאריים שלו והורידה את הכוח שלו לרמה הנמוכה ביותר מאז נחתו הרובוטים. גם מהרובוט הותיק הזה מצפים לבשורה טובה.
אקוואריום בשישה חלקים. אוהבים את הדגים שלכם? אז תקנו להם אקוואריום מעניין יותר. אז מה אם הם ישכחו את התא הראשון כשיגיעו לשלישי אבל לפחות זה נראה מגניב.
עוזרת בית רובוטית. הגרסה החדשה של טויוטה ואוניברסיטת טוקיו לומדת מטעויות ומסוגלת להסתדר יפה בבית הממוצע. ונא לא להזכיר את The Jetsons.
הונדה עוזרת לכם ללכת עם המתקן החדש המבוסס על הטכנולוגיה של האסימו. דווקא נראה מגניב.
רק ידיים. אמרתי בעבר ש-CamSpace זה מגניב אבל יש להם הרבה מגבלות. בתקווה, ה-UC-IC של Magestyk יהיה טוב יותר.
Cloaking at a Distance. הם מסבירים פה איך להפוך עצמים לבלתי נראים בלי לעטוף אותם לגמרי בחומר סופר-מיוחד וככה הם גם יכולים עדיין לראות מה קורה מסביבם. אני חושב שזה מגניב אבל לא הבנתי איך זה עובד.
מסך LCD קורא טביעות אצבעות. נשמע כמו רעיון נחמד? אם אתם אוהבים פרטיות, מומלץ לא להשתמש בכריות האצבע על מסכי בחירה פומביים.
מדפסת שמשתמשת בנייר רגיל… כדי להדפיס עצמים תלת ממדיים.
הרובוט הגדול בעולם. הוא משאית ה-700 טון של קאטרפילר. עכשיו עם רובוט ליד ההגה.
רובוטים מצפצפים מתפתחים למוזיקה. הרעיון הסופי, להשתמש ברובוטיקה, בינה מלאכותית ואבולוציה כדי ליצור מוזיקה בלתי אנושית.
אקדח כף-יד. לשימוש פשוט, אישי ומהיר.
ASRock Instant Boot. גם אם לא נורא חשוב לכם שהמחשב שלכם יעלה תוך פחות מ-4 שניות, שווה לראות את הסרטון שלהם רק בגלל שהוא כל כך יפני.
כשסריקת אצבע תסרוק את תבנית כלי הדם, האם זה אומר שכבר לא יהיה אפשר להעתיק את טביעות האצבעות, אלא יצטרכו לקחת את כל האצבע?

2) M@#$@#$s or G@#$@#$r or L@#$@#$e or K@#$a. בצעד מוזר ומעניין, MTV מצנזרים את שמותיהם של תוכנות שיתוף קבצים במחשבה שמי שלא יודע מה זה פתאום יקבל את הרעיון. זה מוזר כי כל השיר “Don’t Download This Song” של Wierd Al מדבר על זה.

3) Australian Eureka. האוסטרלים החליטו שעכשיו הגיע הזמן לבנות את הגרסה שלהם של העיר אאוריקה מסדרת הטלוויזיה. בקווינסלנד הם רוצים להקים עיר שתכיל כ-4500 מהטובים שבמדענים והם כבר הצליחו למשוך עניין מהתושבים הפוטנציאלים.

4) פארק היורה מעבר לפינה. כשמדענים יפניים שיכפלו עכברים שהוקפאו במשך שנים. טוענים שכך אפשר להחזיר את הממותות. או אולי לבנות סוף סוף את ה-Titan?

5) גם אסטרונאוטים צריכים להצביע. נכון?

6) מדע זה לא נושא יבש. באוניברסיטת מקסיקו, הם מכינים יהלומים מטקילה. תחשבו על זה כשאתם משלמים על השוט שלכם.

7) ועוד בפינתנו מחקרים שפשוט היו חייבים לעשות: סקר של אוהדי U2 בדרך לקונצרט מניב את המדריך לקיצור תורים.

8) טלפונים מדווחים מהדרכים. כשהצבעתי על הטלפונים שאומרים אם הם בנסיעה או לא, היו כאלו שהתנגדו. מה אם הטלפונים היו רק מדווחים באופן כללי על מצב התנועה וככה נותנים מידע בזמן אמת על פקקים? זה בסדר?

9) מדינת אח גדול עוקבת אחרי האינטרנט. או במילים אחרות, בריטניה רוצה מערכות שיעקבו אחרי כל דואל וכל אתר שעובר ברשת הבריטית.

10) נשים באדום. באוניברסיטת רוצ’סטר בניו-יורק בדקו קצת את הנושא (זאת אומרת, נתנו לגברים לדרג תמונות) ומצאו שהם לרוב דירגו את האישה כיפה יותר אם היא לבשה אדום או הייתה ממוסגרת באדום.

11) מגני כוח נגד קרינה סולארית. עוד ייקח קצת זמן עד שאפשר יהיה למקם את המכשור על החלליות אבל הוכיחו שעם מגנטים אפשר להסיט את הקרינה מסביב לחללית ולהגן על אסטרונאוטים למשימות ארוכות.

12) במעבדה הם בונים את SID 6.7. רק במעבדה. אבל ככה כל הצרות מתחילות, נכון?

13) לחרדים יש מחסור בויטמין D. ויטמין D הוא ויטמין המיוצר בגוף כתגובה לחשיפה לאור שמש והוא מאוד חיוני לתפקוד הגוף. לחרדים חסר אותו. החשבון הזה פשוט עד צחוק. (כן, מספר הנבדקים קטן אבל זה עדיין מצחיק).

14) לכל מעריצי מס”ב שמפחדים שהסרט החדש יהרוס את הקאנון: על תפחדו. מס”ב כבר הרבה את הקאנון של עצמה כמה וכמה פעמים אפילו סדרות שסותרות את עצמן. SciFi Wire איגד חלק מהצרות.

15) אריזה שלא מעצבנת. מאת אמאזון. בתקווה הם יובילו מהפיכה שתהיה רק נחמדה לצרכנים.

16) איכות הסביבה השבוע: בקטריה עצית שמייצרת דיזל. דלק בלי לסכן את אספקת האוכל? אני בעד.
ממציא ה-Segway בונה מכונית חשמלית חדשה. אולי הפעם הוא באמת יוציא משהו מועיל ולא רק movie prop? הממ?
כדור הארץ צריך עולמות חקלאות. כי מאז 1980 בערך אנחנו חיים מעבר ליכולת של הפלנטה שלנו לספק את צרכינו.
Plasma  Gassification. ככה קוראים לתהליך שמאדה אשפה תוך כדי שהוא מייצר חשמל. אני באמת מקווה שזה יעבוד כמו שצריך.

17) Portal הוא משחק מגניב. כל מה שמאחוריו מגניב גם. ברוכים הבאים למעבדות Aperture Science.
עוד בחדשות משחקים: Bethesda מצנזרת את Fallout 3 ביפן. בדרך כלל משחקים עוברים תהליכי אישור שונים במדינות שונות אבל ה-Post-Nuclear Game החדש הוא נושא רגיש ביפן. היכולת להקרין עיר, ירדה. הדמות שמעודדת אותך לעשות את זה, נחתכה. משגר הרימונים FatMan (על שם אחת הפצצות) קיבל שינוי שם. Some People Can’t Take a Joke.

18) תאי T משופרים. חוקרים טוענים שהם הצליחו להראות ל-HIV מאיפה התא הלבן משתין.
ובהמשך לחדשות על איידס: רופא אומר שהוא ריפא לחלוטין חולה איידס עם השתלת מח עצם מאדם בעל חסינות טבעית.

19) האם יש דוקטור באתר? כתבה על רופאים אינטרנטים.

20) ריאן-אייר. החברה שנותנת טיסות ארה”ב-בריטניה ב-13 דולר לכל כיוון.

21) אבטחה ביתית. עשה זאת בעצמך.

22) התעמלות למשחקנים. המהפכה החדשה בדרך לעשות כושר.

23) אם ההורים שלכם היו עקשנים… אתם גם תהיו. כי זה גנטי.

24) Nuclear Shit Happens. לפעמים, כשרואים סרטי מתח בין-לאומיים, תוהים כמה פעמים האמריקנים באמת מאבדים פצצות גרעיניות. אז, לפעמים, גם דברים כאלו קורים.

25) מפגש חזיתי עם רכבת. לא שמתי פה סיפורים נחמדים כבר הרבה זמן. לרוב כי טיפים לחיים טובים יותר או ילד שמן שמתרים לסרטן הם דברים נחמדים אבל לא ממש מלהיבים. אז עכשיו מצאתי את המלהיב: כלבה מאילינוי רצה קדימה מדי לפניה בעליה והגיעה לסכסוך ישיר עם רכבת. למחרת מצאו אותה צולעת אבל בחיים.
והנה עוד אחד מגניב: באנגליה, בעל חנות קיבל מאה לירות ומכתב התנצלות מהגנב שניצל הזדמנות לפני 7 שנים לקחת ממנו 400 סיגריות ללא רשות. בעל החנות התלהב מהרעיון והחליט לתרום את הכסף לצדקה שעוזרת לאנשים להתגבר על התמכרויות.

26) Bad AVG! ובהמשך לדיון על אנטיוירוסים מומלצים, בו אמרתי שאני משתמש גם ב-AVG וגם ב-Avast, כשהאנטיוירוס שלכם מחליט שחלק חשוב ממערכת ההפעלה שלכם הוא סוס טרויאני, אולי באמת הגיע הזמן לעבור תוכנה.

27) אם האמריקנים חולים, האם גוגל מתעטש? כהכנה לעונת השפעת, גוגל מציגים את Flu Trends שעוקב אחר חיפושים הקשורים לשפעת לפי מיקום ולכן, לפי האתר, מסוגל לחזות התפרצויות.

28) תאורית הברירה הטבעית קיבלה זריקת מרץ השבוע כשמדענים בפרינסטון הכריזו על גילוי מבני חלבונים בתוך גופים חיים ש”מכוונים” את האבולוציה לצורה אופטימלית. אקראיות לחלוטין? לא לגמרי.

29) נאסא מתכוננת לשיגור בשבת. ולא סתם שיגור, הפעם יש להם מטען חשוב מאוד לתחנת החלל. בין מיטות לממחזר מים הם מביאים גם תא שירותים חדש.


Posted in Less Interesting News by with 9 comments.

Comments

  • ניהאו says:

    כל פיתוח של נאנוטכנולוגיה נשמע לי טוב עד כה- החומר הזה ממש מדהים.

    מדפסת נייר תלת מימדית- יופי של תוצאות אבל נראה שהיא צורכת כמויות אדירות של דפים לא? יופי של רעיון אבל כבר עדיפה המדפבת של שעווה- ששאריות שלה קל יותר למחזר מאשר שבבי נייר ודבק.

    16- בקטריה עצית לייצור דיזל- יותר טוב מגידול תירס בוודאות אבל עדיין עלול לעודד כריתת יערות לייצור דיזל… הפתרון האמיתי הוא לעבור לחומר אחר ולעזוב את כל תרכובות הפחמן לחלוטין. תשאיר את האורגני לחיים ותעבוד עם אי-אורגני למטרות אנרגיה. השיטה המועדפת עלי היא ייצור מימן וחמצן ע”י אלקטרוליזה ואז פיצוצם בצורה מבוקרת יחד לקבלת מים. חמצן ומימן אפילו לא צריכים ניצוץ כדי להתפוצץ – מספיק ערבוב שלהם ביחס מסויים. הם אוהבים לעשות מים, באמת.

    לגבי סעיפי הצנזור של fallout3 ביפן- ה”בדיחה” הזאת מצחיקה בערך כמו הוספת היכולת לבנות מחנות השמדה ולקבל נקודות על השמדת-עם במשחק כיבוש בסגנון red alert. אל תצחק על השואות של אחרים בבקשה.

    העטיפות החדשות של אמאזון נהדרות- בתקווה שמספיק אנשים יחשבו כמוני על זה וזה יהפוך לאופנה החדשה ואז להרגל.

    טיסות לארה”ב ב13 דולר נראה לי פרוייקט קצר חיים- נחיהה ונראה. לא ברור לי מאיפה הם שואבים את הרווח שמאפשר להם להחזיק את הפרוייקט- יש עלויות תפעול שצריך לשלם אחרי הכל.

    אידוי אשפה לאנרגיה- שימושי! במיוחד אם אפשר לאסוף באפר את כל המתכות ולמחזר בקלות :)

  • Eran says:

    אני מניח שהכוונה היא לא לכרות את העצים כי צריך אותם בשביל הבקטריה או משהו.

    אני לא באמת חושב שזה מצחיק אבל יש דברים שהם חלק מהמשחק והניסיון למנוע את זה, במקרה הטוב, יהרוס את המשחק.

    לציטוט של השבוע:

    Already we have turned all of our critical industries, all of our material resources, over to these . . . things . . . these lumps of silver and paste we call nanorobots. And now we propose to teach them intelligence? What, pray tell, will we do when these little homunculi awaken one day and announce that they have no further need of us?

    — Sister Miriam Godwinson, “We Must Dissent”

  • ניהאו says:

    some people take sci-fi and their own paranoia far too seriously while belittling the professionality of everyone else.
    sigh.

  • syga says:

    4) we need to know how to manipulate magnetic forces and gravitational ones – we still don’t have all the prerequisites for this tech

    12) is the movie any good? i never saw it and want to know

    3) am i the only one who sees the idea of such a city as odd? I mean aren’t they basically saying – what would happen if we made universities bigger and gave them more staff and funding and materials?
    I mean come on- we have a relatively realistic form of Eureka, it’s called the ISS, not only is it cutting edge tech it is the closest thing we have if we don’t take the HSC into account

    1) as far as i understood the clocking at a distance, rather then not letting the light touch you the system trys to undo any alterations you made to the light as a result of hitting it – very strange

  • syga says:

    somehow the words “to real life scifi” were dropped from “the closest thing we have to real life scifi if we don’t take the HSC into account”

  • Eran says:

    אני לא לוקח את המד”ב יותר מדי ברצינות אבל נשאר ער לבעיות האפשריות.

    Virtuosity הוא סרט נהדר. מבחינתי זה הסרט שעשה את ראסל קרואו. אפשר לארגן צפייה, גם אני לא אתנגד לראות אותו עוד פעם.

    וחוץ מזה, ה-ISS לא קצת קטנה? וקצת בחלל?

  • אסף says:

    זאת פטרייה עצית, לא בקטריה. נא לדייק :)

    (וכן, בקטריה ופטרייה אלה שני דברים שונים בתכלית)

  • ניהאו says:

    צודק… זו אכן פטריה ולא בקטריה… (אופס) וחבל כי לבקטריות יש מטאבוליזם מהיר יותר מלפטריות, הידועות במטאבוליזם האיטי שלהם. מטאבוליזם איטי = ייצור איטי- ואולי לא בקלות יהיה אפשר להתחרות מול פסי ייצור ביולוגיים אחרים פחות ידידותיים לסביבה.

  • אסף says:

    מצד שני, הם אומרים שם שהם זיהו את הגן שאחראי לעניין.
    הם משתעשעים ברעיון של להעביר את זה לבקטריות. כרגע הם רק בודקים אם זה אפשרי בכלל, אחר כך ידאגו לפרטים.