פלוטו הוא כוכב לכת כל עוד הוא מעל אילינוי

זה מה שהחליט הסנאט של מדינת אילינוי שבארצות הברית. מעבר לחוצפה שלאנשי הממשלה הקטנים האלו להמרות את פיו של ניל דה-גראס טייסון, ההכרזה עצמה היא מטופשת לחלוטין. וה-Bad Astronomy Blog דואג להעיר על הנושא ולהאיר אותו מכל מיני נקודות מבט שונות.
זאת אומרת, אם חשבתם שההצהרה “ברגע שפלוטו חולף בשמי מדינת אילינוי הוא יוגדר שוב כוכב לכת” לא מספיק מטופשת בפני עצמה (איך הם מגדירים חולף בשמיים? בדיוק מעל? או שמספיק שרואים אותו?) אז הם אומרים שזה לכבוד מגלה הכוכב פלוטו שהוא האמריקני היחידי, ותושב אילינוי כמובן, שגילה כוכב לכת. למרות שזה בבירור שטויות.

—-====—-

ואם כבר בנוסעי אסטרונומיה. למי שלא יודע, את ה-ISS מרחיבים כל הזמן וחוץ מהמון לוחות סולאריים, מסבכים ורובוט בשם דקסטר יש בה שתי יחידות מגורים ועבודה בשביל האסטרונאוטים: יחידה 1 – Unity – ויחידה 2 – Harmony. בקרוב בנאסא מתכוונים להעלות ולהרכיב את יחידה 3 והם רוצים עזרה מחובבי אסטרונומיה לבחירת השם ליחידה 3.
כרגע השם המוביל, והכי מתאים, הוא Serenity. הוא מתאים לשמות הקודמים מעבר לכך שהוא מחווה נהדרת לסדרה שבוטלה. אז לכו והצביעו לשם שאתם רוצים. עדיף Serenity כי עם כל הכבוד לסטיבן קולבר, בן אדם מצחיק רוב הזמן, ולכך שהוא יותר פופולארי מהאל של הסיינטולוגים, לתחנת החלל הבין לאומית מגיע משהו יותר טוב.

—-====—-

רוב ספנס, יוצר סרטים דוקומנטריים, רוצה להעלות את המודעות לגבי תרבות הריגול שאנחנו חיים בה כיום. ב-Hackers אמרו שאתה יכול לשבת בבית שלך ולא לעשות כלום והשם שלך עובר 17 מחשבים ביום. היום, בהרבה ערים מודרניות אפשר לצאת לטיול או למסע קניות ולהיקלט על ידי עשרות מצלמות.
אז אותו ספנס עושה סרט דוקומנטרי חדש בו הוא יהפוך את העין המלאכותית שלו למצלמה אלחוטית שתשדר תמונות בזמן אמת לאתר אינטרנט. כבר אנשים אמרו לו שהם לא מרגישים בנוח כשהם מצולמים. הם מפחדים יותר מבמאי עם עין מאשר אלפי המצלמות שפזורות בנקודות אסטרטגיות לאורך ולרוחב המטרופוליס העכשווית.


Posted in Less Interesting News by with comments disabled.