19/02/2K9 והרי החדשות

1) צעצועים מגניבים השבוע: בולמי זעזועים מחדשים. בלמים מחדשים זאת כבר דרישה בסיסית במכוניות חשמליות אבל מה עם בולמי זעזועים? אלו לא יזעזעו את עולמכם אלא יחליקו את הנסיעה בצורה יותר טובה תוך כדי שהם מנצלים את הקפיצות בשביל לייצר אנרגיה.
Come Back One Hour. דואגים לחברים ובני משפחה? הם מבלים יותר מדי זמן ב-Facebook? התקינו להם בחשאי תוסף שחוסם את האתר למשך 45 דקות מתוך כל שעה. זה יבטיח שהם יחשבו על זה מחדש. וגם אם אתם סטודנטים, זה מומלץ.
סיגריה אלקטרונית. מותר לעשן אותה במקומות סגורים, היא מפיקה עשן אבל היא לא בוערת והיחיד שמקבל ניקוטין הוא המשתמש. מעשנים מסוג חדש?
Kindle 2. חדש יותר, חלק יותר, מגניב יותר, מקריא טקסטים בקול, גורר סערת האשמות מגילדת הסופרים על כך שהקראת ספר בקול היא יצירה נגזרת ולא נכללת תחת הרשיון הניתן לקינדל והם צריכים להפסיק את זה עכשיו ומיד.
Bullet Dodging Bionic Armor. זה הפטנט האחרון שרשמו IBM. הרעיון הוא שהשריון יזהה כדורים שנורו מרחוק ויתן פעימות חשמליות לשרירים הנחוצים של הלובש ויגרום לו לזוז. לא יגרום לכם להפוך ל-Neo אבל אם זה יעבוד, זה כן יכול להציל חיים.
The Greenest Phone. סמסונג מעלה את הרף עכשיו עם טלפון ה-Blue Earth החדש שלהם. תאים סולריים מכסים את הגב שלו, הוא עשוי מבקבוקים ממוחזרים, ללא חומרים רעילים, מכיל מד צעידות, מחשבון פליטת פחמן והם גם ישלחו אותו באריזה קטנה מנייר ממוחזר. זה טלפון שצריך לגרום לירוקים לאורגזמה או שתיים.
BaR2D2. הרבה יותר מגניב מ-R2D2, גם כשהוא מגיש משקאות.
iPhone סופר קלפים. תוכנה חדשה בחנות של אפל מאפשר לטלפון שלכם לספור קלפים במשחק בלאקג’ק. במועצת ההימורים של נבאדה כבר לא מתלהבים. אני לא מבין למה צריך. זה מספיק קל בשביל לעשות בראש.
The Bar of Soap. לא, סבון זה לא המצאה חדשה וגם לא צעצוע מגניב במיוחד. אבל המכשיר החדש הזה שמזהה בדיוק מה אתה רוצה שהוא יעשה לפי איך שאתה מחזיק אותו, זה כן מגניב. כרגע רק הדגמת יכולות אבל הרעיון יפה.

2) מציאות מעתיקה וויקיפדיה מעתיקה מציאות. וויקיפדיה נכנסה לתחום של גוגל כשעיתונים רשמיים העתיקו מהאנציקלופדיה את שמו של שר הכלכלה החדש של גרמניה, בלי לבדוק אם הוא נכון או לא. לבסוף הטעות תוקנה והשם שוחזר עם ציטוט מקור… של עיתון שהעתיק את השם מוויקיפדיה.

3) בעיות האבטחה של הנשיא. הרבה דואגים עכשיו בגלל שנשיא ארצות הברית עדיין משתמש בבלאקברי שלו אבל הם צריכים לדאוג פחות לגבי הצפנת מידע ויותר לגבי דברים פשוטים יותר כמו העובדה שהמכשיר משדר את המיקום שלו בכל רגע נתון. מאמר מעניין שיכול לספק חומר לכמה ספרי מרגלים.

4) מדע מגניב: חזק יותר מיהלום. זה כבר לא נורא חדש. כבר יש חומרים חזקים יותר מיהלום אבל עכשיו יש אחד שהוא 58% חזק יותר מיהלום. זה יכול להיות סטנדרט נחמד לשימוש בסיפורי מד”ב: “זה? זה הכי פשוט שיש לנו, רק 239% חזק יותר מיהלום.”
תרופה ללחץ דם מוחקת זכרונות כואבים. עכשיו זה באמת מגניב. מתברר שתרופה נפוצה לטיפול בלחץ דם, בשיתוף עם טכניקת זיכרון מודרך, יכול להפחית את החרדה שבזכירת טראומה. במתנדבים בריאים, זה היה יותר טוב מטיפול בחשיפה.
מזור באופק. מזמן דיווחתי פה שיש איש בגרמניה, שאחרי השתלת מח עצם, הראה סימנים לחסינות לאיידס. לפני שבוע, הוא הוכרז נקי מ-HIV לחלוטין. עכשיו הרופאים מתקדמים על ידי רפואה גנטית שמשנה את תאי הדם הלבנים כך שהוירוס לא יוכל להיקשר אליהם. תרופה לאיידס? לא רחוק כמו שחשבנו קודם.

5) הומור סגול: התנגשות גרעינית. צוללת גרעינית יוצאת מאנגליה בשעה x, צוללת גרעינית נוספת יוצאת מצרפת בשעה y. מי היה מנחש שכשהן יפגשו באוקיינוס האטלנטי הן יתנגשו? That’s gotta hurt.
תלמידה נעצרה על טקסטים בזמן שיעור. הטענה היא שהילדה שלחה הודעות בזמן שיעור מתמטיקה ולא הסכימה כשהתבקשה להפסיק. זה הגיע עד דיווח למשטרה וקריאה למשפט. זה לא עניין של בורות או טמטום אלא מן הדברים האלו שגורמים לתגובה: “אוי נו, באמת.”

6) אומללות טכנולוגית בסין. מאמר על תנאי העבודה במפעלי אלקטרוניקה ומחשבים. 41 סנט לשעה, 12 שעות ביום, 7 ימים בשבוע. יומיים חופש בחודש, נעולים במפעלים, מרגלים אחד על השני, תחת שמירה כמו בכלא. מישהו רוצה להצטרף? צריכים עובדים.

7) פניקס רואה מים. זה ההסבר שנותנים ב-NASA לאוסף טיפות שהושפרצו על הרגליים של הרובוט כשהוא נחת על מאדים. למרות ההתלהבות, המים כנראה מלוחים מדי מכדי לתמוך בחיים כפי שאנחנו מכירים אותם.

8) איכות הסביבה השבוע: מפחמן דו חמצני למתאן ודיזל. תהליך חדש ומשוכלל משתמש באור שמש בלבד כדי לשאוב גזי חממה מהאטמוספירה ולהפוך אותם לדלק. עדיין לא מעשי אבל בקרוב.

9) Pride בכל מקום. אז אחרי Pride and Prejudice and Zombies, חברה ההפקה של אלטון ג’ון תפיק סרט בשם Pride and Predator שהפעם יערב ג’יין אוסטין עם נחיתת חייזרים.

10) החתול מסכים במקומי. לאן נמאס מלהסכים לכל מיני הסכמי שימוש משונים ומעצבנים באינטרנט. כל כך נמאס לה שהיא החליטה שהיא לא עושה את זה יותר. מעכשיו, החתול שלה, סימבה, יעשה את זה בשבילה. הוא לוחץ על הכפתור והיא מלטפת אותו בתמורה. פתרון כל כך פשוט בשביל להימנע מעוד הסכם בעל ערך משפטי מעורפל.


Posted in Less Interesting News by with 5 comments.

Comments

  • אריק says:

    תודה על הקישור :)

  • Eran says:

    לפי דעתי, Facebook, כמו כל הרשתות החברתיות, הוא אחד מגזלני הזמן הגדולים ביותר שיש ואני שמח שהתנתקתי ממנו.
    דברים כאלו הם מסוכנים מאוד לסטודנטים, בראש הרשימה ליד World of Warcraft, ואני שמח לעשות מה שאפשר כדי לתקן את הבעיה.

  • ניהאו says:

    צודק לחלוטין.
    מצד שני סטאטוס סטודנט מהווה סכנה אמיתית לכל שאר פעילויות החיים- כולל 3 הבסיסיות (תזונה שינה רביה).
    התשובה הבריאה ביותר, כמו בכל דבר בחיים, היא משוב שלילי סביב ממוצע מאוזן.
    מוזר אבל נכון.
    ותעיד הרופאה.

  • Eran says:

    Explain yourself

  • ניהאו says:

    משוב שלילי סביב ממוצע מאוזן:
    משוב שלילי משמעותו שכל עליה מלווה במנגנונים שמפצים עליה ומחייבים את המערכת לרדת- אבל מפצים קצת בעודף כך שהמערכת יורדת מתחת לאופטימום ואז מנגנונים אחרים מתעוררים כדי לפצות על הירידה ומעוררים עליה- שוב קצת בעודף כך ששוב מתפספס האופטימום וחוזר חלילה.

    איזון אמיתי במערכות ביולוגיות יש רק במוות.

    כמו להחליק עם סקטים על קו ישר- כיוון שיש סקטים על שתי הרגליים וכל רגל דוחפת בווקטור קדימה אבל גם הצידה יוצא שרוב הזמן אתה נע במסלול עקלתוני צפוף סביב הקו הישר שעליו אתה מנסה לשמור.