21/08/2K8 והרי החדשות…

1) צעצועים מעניינים השבוע: צעצועים לא קטלניים. וזה באמת צעצוע. או לפחות, זה מגיע מחברת צעצועים. אותו רעיון שמניע טילי צעצוע ישמש לבניית מגנון פליטת כדורים עם כוח, ולכן מהירות קליע, משתנה.
ללכת שוב… בערך. מה עדיף? להישאר בכיסא גלגלים כל החיים או להחליף את זה עם יכולת הליכה מוגבלת? עם ה-ReWalk Exoskeleton הישראלי, זאת בדיוק האפשרות.
אלקטרוניקה מנייר. זה מה שהפורטוגוזים עושים היום. מי שראה Ultraviolet (או אלף סרטים או ספרים אחרים) ראה את הטלפון שאפשר להדפיס, לחייג ולזרוק. אז זה כנראה קרוב יותר ממה שחושבים. אם אפשר להדפיס מעגלים על נייר אז יש לנו מכשירים חשמליים שאפשר ממש להשתמש ולזרוק. אולי גם לשלב את זה עם התהליך שהופך נייר לחזק כמו ברזל יהיה יותר מעניין?

2) ספר עם 90,000 כותבים. כשקיבלתי את ההודעה הראשונה על יצירת וויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית, לפני מספר שנים, שמתי את הכתובת ברשימת הכתובות שרציתי לשים באתר שלי. בסוף לא הגעתי לזה לפני שוויקיפדיה נהייתה מפורסמת בפני עצמה. אבל עכשיו יש משהו חדש ומעניין. המו”ל הגרמני ברטלסמן מוציא סוף סוף את הגרסה המודפסת של האנציקלופדיה עם 25,000 מהערכים הפופלאריים יותר בגרסה הגרמנית של האתר. מה שמשעשע הוא שדף התודות הוא בעצם 27 דפים בכתב צפוף.

3) איכות הסביבה השבוע: Lime and Brine. זה אחד הרעיונות האחרונים להפגת שינוי האקלים: מוסיפים ליים למי האוקיינוס ובכך מגבירים את היכולת שלהם לספוג פחמן דו חמצני.
מי רוצה לחסוך 2000 ליטרים של נפט? וזה קצת מוזר לשים ידיעה כזאת באזור של איכות הסביבה אבל, אין ברירה, לכאן זה מתאים. אז ההצעה היא לחסוך 19% מייצור האנרגיה של ארצות הברית. איך? שהאמריקנים יעשו דיאטה. שירדו מה-3700 קילוקלוריות שהם צורכים היום ל-2500 המומלצות.
Heat Sink Power. המון מכשירים ומתקנים שאנחנו משתמשים בהם מייצרים חום. חלקם ממירים את רוב האנרגיה שהם משתמשים בה לחום. אם רק נצליח להשתמש בחום הזה שוב להפעיל דברים אחרים… זה אפשרי אבל היעילות עדיין לא מדהימה. אז עכשיו עובדים גם על זה.

4) Pitvertising. זה לא צעצוע משעשע. זה אחד הדברים היותר מוזרים שראיתי בזמן האחרון. מסך פרסומות שממוקם בבית השחי של חולצות. זה בדיוק מה שחסר לנו בעולם, נכון?

5) Guitar Heros. אני יודע שלא את כולם זה מעניין אבל אותי זה מאוד. לפני שיצא המשחק המצליח של Harmonix, כשמישהו אמר Guitar Hero הוא כנראה התכוון לסטיב ואיי או לג’ו סטריאני. אז באמת הגיע הזמן ששניים מהגיטריסטים המוכשרים ביותר על הפלנטה ימצאו את דרכם אל משחק הנגינה בשלישיית שירים חדשים להורדה. את זה אני כבר מת לנגן. :)

6) Our Air is Lighter than Air. על נוגה, זאת אומרת. כל מה שצריך זה לבנות בועה מחומר קל שיעמוד בפני החומצה הגפרתית באטמוספירה הנוגתית, למלא אותה באוויר כדור ארצי סטנדרטי והיא תצוף באטמוספירה של נוגה. האטמוספירה של נוגה בגובה הקרקע היא סוג של גיהנום אבל בגובה של 50 קילומטרים, הלחץ הוא בדיוק כמו שאנחנו רגילים וגם הטמפרטורות מוכרות. עיר מרחפת בנוגה. איזה רעיון, הא?

7) LCD ניוטוני. צגים ה-LCD הנוכחיים מנצלים את האור שלהם בערך ב-10%. אז איך מגבירים את היעילות שלהם? בונים אותם כמו טלסקופ ישן.

8) Park in the Sky. ככה צריך להחנות מכוניות. בלי בלגן, בלי בזבוז זמן ובלי ניג’וס.

9) מאדים בתלת ממד. עוד פעם. אז כולם, להוציא מהמגירה את המשקפיים הירוקים אדומים שקיבלתם כשהלכתם לראות את The Final Nightmare ולהנות.

10) Stewardess… What is the In Flight Art Show? כולם רגילים, כשהם טסים, לקבל אוכל משעמם, לשבת צפוף, לצפות בסרט ישן או לקרוא ספר שבלי 9 שעות של שעמום מוחלט לא היינו קוראים. אבל על מטוס אחד, יש דיילת שמחלקת, עם הבוטנים, גירי ציור. מסתבר שלצייר עוזר יותר להעביר את הטיסה. בקרוב התצוגה.

11) My Very Own Stupid Counter. זה פחות או יותר מה שאפשר לעשות עם האתר הזה. לא גאוני אבל משעשע משהו. גם יוצר תמונה שאפשר לשמור בחתימה או משהו. הנה דוגמה:

12) אסטרונומיה זה מגניב. ומי שמסכים איתי כנראה יתלהב מהידיעה הזאת. סקר של כוכבי חוץ מערכתיים (Extra Solar או Exo-Planets) מצא מערכת שמש שמכילה כוכב מסיבי יותר מהשמש וגם “צדק חם” במסלול. מה שמעניין הוא ששניהם נעולים בדיוק מדהים שלא ניתן להסבר על ידי כבידה. מכירים שהירח מסתובב סביב עצמו באותה המהירות שהוא מסתובב סביב כדור הארץ ולכן תמיד רואים את אותם פנים? אז כאן גם הכוכב מסתובב באותה מהירות ככה שממנו רואים את אותם פני הפלנטה ומהפלנטה רואים את אותם פני הכוכב. משעשע, מוזר ולך תסביר את זה. זה אפשרי אבל לא בזמן של קיום היקום. אולי הם קיבלו התחלה טובה?

13) בנים == בנות. במתמטיקה. זאת התוצאה של מחקר גדול שנעשה. אם יש הבדלים ביכולות מתמטיות בין בנים לבנות, הם מתגמדים לעומת ההבדלים החברתיים והגיאוגרפיים.

14) The Dark Knight היה סרט ענק. יש כאלו שלא מסכימים איתי שהוא סרט טוב אבל קשה לא להסכים שהוא סרט גדול מאוד. צריך רק להקשיב למה שאומרים חברות (ברבים) הפעלולים שהיו צריכות להוסיף עוד פרטים לצילומים. הסרט צולם ב-IMAX אבל זה היה גדול מדי. הם היו צריכים להוריד את גודל התמונה ל-8K (שזה 8192×6144. המחשב שלכם כנראה משתמש ב-1280 או 1600 ו-IMAX אמור להגיע ל-18K) כדי שהסרט יתפוס רק כמה מאות טרה-בית. ואז בשביל לעבוד על זה חלק היו צריכים להוסיף למחשבים שלהם מעבדים, לקנות עוד תוכנות עריכה ולשפר את אספקת החשמל לבניין כדי שיהיה אפשר להשלים את התוספות הדיגיטליות.

15) רנדי פוש נפטר. לקח לו הרבה זמן אבל המוות משיג את כולם. למי שעדיין לא מכיר את רנדי פוש אני אומר… לא, אני דורש, תעצרו מה שאתם עושים עכשיו ואם לא לראות את ההרצאה שלו עכשיו אז לפחות תכוונו הורדה כדי שתוכלו לראות אותה אחר כך. באמת שחובה, לכל מי שיש לו ילדים, למי שמתכנן שיהיו לו ילדים ולכל אחד בכלל.
סבא ודוד בצד, אני לא חושב שאי פעם הייתי עצוב כל כך לאבד מישהו שלא הכרתי אישית. אבל מה שמשעשע הוא איך קרנגי מלון תזכור את המרצה הנלהב שלה, האדם שחיבר ביחד מדעי המחשב, לימוד, תקשורת חברתית ואמנות בצורה שגרמה לכל העולם לשים לב: הם בונים גשר רגלי שיחבר בין בניין האמניות ובניין מדעי המחשב.

Announcing the project last September, Carnegie Mellon President Jared L. Cohon said, “Randy, there will be generations of students and faculty who will not know you, but they will cross that bridge and see your name and they’ll ask those of us who did know you. And we will tell them.”


Posted in Less Interesting News by with 1 comment.

Comments

  • Nihau says:

    היו לך המון קישורים מגניבים הפעם |כן|. אהבתי.

    8. מה קורה אם המחשב של מתקן ההחנייה מתרסק? אין לך כל גישה לרכב שלך. זה רעיון טוב מבחינת ניצול מקום אבל רעיון רע מבחינת הגבלת החופש הפרטי. ובטח יעשו על זה סרט שבו גיימס בונג משתלט על המחשב ודוחף את כל הרכבים החוצה דרך החלונות או משהו כסוג של נשק נגד מצור או משהו.

    12. ביקום אינסופי תמצא את כל קשת התופעות האפשריות על ידי חוקי הפיסיקה.
    למשל אם התנגשו בכוכב הלכת הזה מספיק ירחים ושאר גופים נעים כנגד כיוון הסיבוב שלו על שהוא האט מספיק כדי להתקבע לגאות של השמש שלו.
    מוזר? – רק ביחס למה שאנחנו יודעים כעת. ואנחנו די בורים מה שהופך את החיים למעניינים כל כך.

    13. הגיע הזמן שיוכיחו את זה אחת ולתמיד. עכשיו יהיה נחמד אם יצליחו להוכיח שיש יותר מסוג למידה אחד וגישה אחת נכונה לפתרון בעיות ושמי שלא חושב קודם כל לפי ההגיון המתמטי אינו אדיוט.