איך תיאורים גורמים לי להרגיש

בכל המקומות שאני מחפש בהם עבודה, אני רואה המון תיאורים שונים, למה שאני מניח שהיא, אותה עבודה. רק, כל אחד מהתיאורים האלו גורמים, לפחות למראית עיני, לעבודה להישמע אחרת. וככה נוצרת סלידה מתיאורים מסויימים.

תכנת (Tachnat) נשמע כאילו העבודה פשוטה ובנאלית ומונוטונית ומי שמבצע אותה הוא לא הרבה יותר מאשר מכונה הממירה קפה לקוד.

תוכניתן (Tochnitan) נשמע כמו Script Kiddie, כמו מישהו שהתעסק קצת עם המיומנות ולמד לבצע כמה דברים פשוטים ולכן אפשר לתת לו כמה עבודות שחורות והוא יסתדר. לא הרבה יותר טוב מקוף עם מקלדת.

מתכנת (Metachnet) נשמע כמו מישהו שזאת העבודה שלו. הוא הוכשר לעבודה הזאת במקום מסוים שמכבד את עצמו. הוא מכבד את עצמו וכנראה שיכול להתמודד עם רוב המשימות קרובות הקוד שאפשר לחשוב עליהן. עם תיאור כזה כבר אין לי בעיה. ככה אני הגדרתי את עצמי כשהתחלתי ללמוד.

מפתח תוכנה (Mefate’ach Tochna) נשמע כמו מישהו שלוקח את עצמו טיפה יותר ברצינות ו/או טיפה יותר ביצירתיות מאשר מתכנת רגיל. מפתח זה גם כנראה מי שהנושא יותר קרוב לליבו ועושה את זה כי הוא אוהב את זה והיה עושה (וכנראה גם עושה את זה כרגע) גם אם לא היו משלמים לו.

מהנדס תוכנה (Mehandes Tochna) נשמע כמו מישהו שהוסמך אפילו מעבר למתכנת פשוט. מישהו שלמד את היסודות והדקויות, כנראה באיזו שהיא אוניברסיטה מכובדת. הוא יודע לא רק לתכנת אלא גם ללכת קצת מעבר. זאת ההסמכה שיוצא איתה בוגר טכניון שהלך כל הדרך. זאת ההגדרה שאני מעדיף ברגע שיש לי דיפלומה יפה ביד.

ארכיטקט (Architect) הוא מישהו שכבר היה מהנדס תוכנה והתעלה מעל זה. הוא כבר חושב יותר גדול משורות קוד קטנות. אני מקווה להיות כזה באיזה שהוא שלב.

כשהייתי במיקרוסופט ביום ראשון (דרך אגב, גלידה לפני הראיון זה רעיון נהדר) שאלתי את השאלה על אפשרויות הקידום וקיבלתי את התשובה הכי טוב שיכולתי לקבל אליה: הרי כל חברה תציע אפשרויות קידום לניהול צוותים והלאה אבל במיקרוסופט דאגו לציין שזאת רק אפשרות אחת. אפשר גם להתקדם בתכנות בלבד, לכיוון של הנדסה גבוהה יותר, ארכיטקטורת תוכנה וכו’… זה כבר משהו שיותר מתאים לי.


Posted in Humanity, No Category, Programming, Thinking Out Loud by with comments disabled.