You Definitely Need a Budget

לא לעתים קרובות אני נשפך ככה על חתיכת תוכנה אבל הפעם אני לא יכול שלא. אז הנה הסיפור במלואו. אם אין לכם כוח, דלגו על הפסקה הראשונה.

לפני כמה חודשים ראיתי את You Need a Budget 4 באזור התוכנות בחנות של Steam. קראתי עליה וזה נראה לי מגניב. תוכנה שתעזור לך לנהל את הכספים שלך בצורה קלה ונוחה ותעזור לך לחסוך יותר ולהוציא פחות? למה לא לאהוב. הראיתי את זה למעין והיא אמרה שהיא עוד תסתכל על זה. ואז שכחנו מזה לגמרי. לפני כחודש וקצת, מעין קראה עליה בעצמה דרך אתר אחר והתלהבה מספיק כדי להוריד את גרסת הנסיון. ואז ראינו איך, אם משכורת אחת לא נורא גדולה, אנחנו מסוגלים לחסוך כמה אלפים כל חודש והתוכנה יכולה להחזיר את העלות שלה תוך חודש-חודשיים.

אני לא ממש מסוגל להסביר איך זה קרה. כי הדבר היחידי שבאמת השתנה כשהתחלנו להשתמש בתוכנה הזאת היא שחשבנו על כל ההוצאות שלנו מראש. אפילו לא קבענו אותן באבן מראש, פשוט תכננו אותן. וזה מה שיפה בתוכנה ובשיטה של YNAB, ברגע שמתכננים את התקציב מראש, שום דבר לא בורח דרך הסדקים, שום שקל לא נעלם. וכל כך נוח לתכנן לעתיד כך שהוצאות גדולות, במיוחד כאלו שידועות מראש, לא מפתיעות אותנו.

עוד מלפני מעין ידעה להתנהל כלכלית טוב ואני בהחלט השתפרתי מאז שהתחלתי אבל התוכנה הזאת מילאה כל כך טוב מקום חסר בחיים שלנו שהתחלנו להשתמש בה בתור פועל על כל הוצאה שאנחנו עושים (“Did you remember to YNAB when you refueled? Good.”) ואני שמח שיש לנו דרך קלה וטובה ומועילה לנהל את הכספים שלנו ומעין נהנית להשתמש בה שזה כמו צעצוע בשבילה.

לסיכום, אם אתם מחפשים משהו שיעזור לכם לנהל תקציב נכון, אם אתם רוצים לחסוך ולא ממש מצליחים, אם אתם רוצים להרגיש טוב עם עצמכם על זה שכיסיתם כבר את ההוצאות הגדולות של השנה ותוך כדי גם חוסכים לדברים שאתם רוצים, תנסו את התוכנה הזאת. אני באמת חושב שכל מי שאחראי על ניהול הכספים בבית צריך להשתמש בזה. לכו לאתר שלהם ותנסו אותה. עם תקופת נסיון של 34 יום, תוכל לבדוק אותה לאורך חודש תקציבי שלם ואולי אפילו, כמו במקרה שלנו, תראו איך YNAB עצמה – בתקופת הנסיון – מחזירה את העלות שלה. ואם תלחצו כאן אז תקבלו הנחה של 6$ על הקנייה.


Posted in Reviews by with 2 comments.

Comments

  • Nihau says:

    Sounds good, how tedious is it in real life?
    how much personal commitment does this require of you on a daily basis.
    I worry about the “garbage in garbage out” syndrome.

    • Eran says:

      If I remember correctly, you abhor smartphones so adding transactions on the go is pretty much out. In that case, you will have to keep receipts and add them at home. The software itself is very straightforward and easy to use. It’s not a daily basis but a transaction basis. You can check it with every expenditure or save a lot and add them later. But besides transaction tracking, you can budget once a month and make changes if you wish.
      Personally, I find it much less bothersome than my previous solution and I feel better about it but still doing less. But this might be because Maayan loves it so much she does as much as she can on her own.

      But the greatest thing is not the piece of software but their four rules system. You can do that with a spreadsheet. The software just makes it easier. I suggest reading about that a bit more first.

      My final recommendation: just try it. Wait for the start of the month, install it a day before, count everything in and then try it for one month. If you don’t like it, that’s the end of it. We found that we saved more and had the funds to buy it at full price within two weeks of use.