The State of Intelligence

אמנון יצחק ועובדיה יוסף הם שניים מהמטיפים המעצבנים ביותר שפועלים כיום. מי שמכיר אותם כבר מכיר את הרטוריקה המגעילה והנבזית בה הם משתמשים כדי להסיט את מחשבתם של ההולכים בדרכם. אבל שתי כתבות שקראתי לאחרונה מראות כי הם בהחלט ירדו לשפל חדש.

שניהם, דיי כצפוי, מדברים על הוריקן סנדי. בוא ניקח קצת פרספקטיבה על סנדי לפני שניכנס לכתבות עצמן: סנדי, הוריקן מסיבי עוד לפני שפגש עוד כמה מערכות מזג אוויר שירדו מקנדה, טיפס במעלה החוף המזרחי של ארצות הברית והכה באחת הערים היותר פגיעות, פחות מוכנות ויותר מאוכלסות באמריקה אם לא בעולם. שתבינו, מנהטן יושבת כל כך נמוך שמספיקה עלייה של מטר או שניים במפלס הים והיא כבר מתחילה להיות מוצפת. נחשול מספיק רציני יכול לכסות בלוקים שלמים. חצי מהאי איבד חשמל. אפילו מניו ג’רזי היו צריכים לפנות אנשים. יותר ממאה אנשים נהרגו (130, פעם אחרונה שאני שמעתי ועדיין מטפס). הרבה נפגעו מכל התופעות של ההוריקן ויותר יצטרכו לבנות חייהם כמעט מאפס. זה היה אסון טבע מחריד ביעילותו.

ומה אמר עובדיה יוסף, בלשונו הכהה כל כך שגורמת לילדים בני חמש להרגיש לא נוח, על האמריקאים בכלל ובוש בפרט?

“הוא עולל את הגירוש והנה יש לו גירוש. עכשיו כולם צועקים עליו… הנה זה העונש שלו על מה שעשה לגוש קטיף. וגם אלה כולם, עושי דברו, יבוא זמנם. הקדוש ברוך הוא, ישתבח שמו, ארך אפיים עם הרשעים. למה? כי איפה הרשע יכול לברוח מהקדוש ברוך הוא? יגיע זמנו ויקבל צ’פחה על הראש.”

והמשיך אותו אמנון יצחק, המטיף המתלהם שיודע בעיקר להתרגז ולפנות למכנה הנמוך ביותר.

“הנה אמריקה, עם כל הגודל שלה – עכשיו יש להם שמה איזה הוריקן נחמד ככה. ונטילטור הפעיל להם הקב”ה שמה, לך תראה עכשיו כמה נזק וכמה הרוגים וכו’ וכו’ – וזה רק סיבוב אחד.”

והוא המשיך ללהג לו שם עוד מבחר מטעמי זבל מלשונו אבל אני אחסוך את זה למי שלא רוצה להיכנס לקרוא בעצמו.

ולא רק אותי זה הרגיז. כמו שנאמר בתגובות להם, איך אפשר, בימינו אנו, עדיין להאמין בשטויות האלו?!

מזג האוויר הוא מערכת כאוטית אבל אנחנו יודעים עליו מספיק כדי להסביר מאיפה מגיעות הסופות האלו. ואנחנו אפילו יודעים להסביר איך שינוי האקלים שאנחנו גרמנו החריפו את הסופות והאריכו את עונת ההוריקנים. אבל עדיין יש אנשים כאלו, עם הרבה יותר כוח ממה שמגיע להם, שמפילים את הררי הזבל המנטלי הזה על צעירים וחסרי ידע.

פשוט מתחשק לי לבוא להרצאות של אותם “רבנים גדולי הדור” ולצעוק על הקהל: “משקרים לכם! עובדים עליכם! מאכילים אתכם שטויות! תתרגזו כבר!”


Posted in Humanity, Less Interesting News, Religion, Thinking Out Loud by with comments disabled.